کد خبر 464050
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

چندی پیش پروژه‌ی هاب ماهواره‌ای ایران (هما) با هدف تأمین زیرساخت ارتباطات ماهواره‌ای و پوشش مناطق غیرقابل‌دسترس و صعب‌العبور به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش مشرق، پروژه‌ی هما با هدف استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در کنار سایر سیستم‌های ارتباطی نظیر فیبر نوری و رادیو به‌عنوان یک مکمل سهل‌الوصول و مطمئن برای تأمین ارتباطات نقاط دورافتاده و خاص و نیز برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی در مواقع اضطراری و حوادث غیرمترقبه راه‌اندازی شد.

طرح هاب شبکه‌ی ماهواره‌ای در ایستگاه ماهواره‌ای بومهن تهران اجرا شده است که همزمان با هفته‌ی دولت وارد فاز عملیاتی شد. با نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایانه‌های ماهواره‌ای در این پروژه امکان تأمین ارتباط هر نقطه در داخل و خارج کشور برای ارتباطات زیرساخت فراهم می‌شود و این شرکت قادر خواهد بود در اسرع وقت ترافیک هر نقطه را در داخل و خارج کشور به شبکه‌های ارتباطی انتقال داده و خدمات مدنظر را ارائه کند.

بر این اساس پروژه‌ی هاب ماهواره‌ای با هدف استفاده حداکثری از منابع موجود و استفاده از امکانات ایستگاه ماهواره‌ای بین‌المللی زمینی بومهن صورت گرفته و در این پروژه با تجهیز بخشی از تجهیزات این ایستگاه ماهواره‌ای به فناوری‌های نوین، قابلیت ارائه سرویس‌های صوت، تصویر، دیتا و انتقال ترافیک تا ۱۵۰۰ پایانه‌ی ماهواره‌ای را خواهد داشت.

محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره‌ی این پروژه گفت: «پروژه‌ی هاب ماهواره‌ای یکی از پروژه‌های مهم جهت پوشش مناطق غیرقابل‌دسترس و صعب‌العبور است و خوشبختانه فناوری استفاده‌شده، آخرین فنّاوری روز دنیا است که با وجود تحریم‌ها کار بسیار مهمی بوده است.»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس