رسانه های خبری یمن به نقل از گارد ریاست جمهوری وارتش یمن اعلام کردند در صورت تداوم تجاوز عربستان به یمن قرار شد از سامانه موشک های راهبردی موسودان با برد متوسط برای حمله به شهرهای عربستان از جمله ریاض پایتخت استفاده شود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عدن الغد، این در حالی است که ارتش یمن اخیرا به عربستان هشدار داد در صورت تداوم بمباران وحشیانه شهرهای یمن به عمق خاک عربستان نفوذ خواهد کرد.

منابع خبری به نقل از گارد ریاست جمهوری وارتش یمن اعلام کردند فرمانده عالی گارد ریاست جمهوری امروز دوشنبه با به کارگیری موشک های راهبردی موسودان ساخت کره شمالی علیه متجاوزان عربستانی به یمن موافقت کرد.

گارد ریاست جمهوری یمن در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت، دستگاه جاسوسی آمریکا به ملک سلمان خبر داد گارد ریاست جمهوری یمن موشک های موسودان کره شمالی در اختیار دارد.

موشک های راهبردی موسودان بی ام 25 با برد متوسط ساخت کره شمالی می باشد که با طول ۱۲ متر و قطر ۱/۵ متر و سر جنگی متعارف یا بعضا هسته ای و با وزن سر جنگی ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ کیلوگرم و با سوخت مایع، هدایت اینرسی (Inertial Guidance) است که ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار کیلومتر برد موثردارد و وزن کلی آن ۱۹ تا ۲۶ تن است که توسط لانچر Maz-Based روی سکو برای شلیک می رود و شبیه موشک روسی R-27 است که توسط غواص ها پرتاب می شود .

موشک موسودان اولین بار در مراسم رژه نظامی شصت وپنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگری این کشور در اکتبر 2010 رونمایی شد.

درخصوص توازن رزمی موشک های میانبرد کره شمالی می توان گفت ، زرادخانه های موشک های بالستیک کره شمالی که عمدتا موشک های میان برد بوده قادر است تا 1860 مایل (3 هزار کیلومتر) را هدف قرار دهند که در این بین تمام ژاپن و پایگاه های نظامی آمریکا در گوام در معرض خطر جدی قرار دارند.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    یمنی ها ریاض ،جده و دیگر شهرهای مهم عربستان را باید در هم بکوبد تا رژیم وهابی ودیکتاتوری خاندان آل سعود از جنایات خود پشیمان گردند .
  • ایران آباد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    این تداوم حملات چقدر است بیشتر از این مدت که تجاوز صورت گرفته باید باشد باید یمن شخم زده شود تا واکنش صورت گیرد اگر چن تا موشک به ریاض ودوبی زده شوند همه خواهند دید این کشورها با فروپاشی مواجه خواهند شد
  • میلاد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    الان شیش ماهه دارن نابود میکنن . تا کی صبر
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    قانون مشت در برابر مشت
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    تا الان هم خیلی دیر این کار رو انجام دادید
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    حی علی خیر العمل حرف بسه، عمل عمل
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    2 تا موشک وسط دبی + 10 تا هم تو جا های تپل عربستان = جنگ تمام
  • مجتبی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    یه دونه فقط یه دونه بخوره توی ریاض آل سعود از هم میپاشه :)
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    ارتش یمن هرچه سریعتربایدبااین موشکهاریاض رادرهم بکوبدتادرس عبرت تاریخی شودبرای آل سعودجنایتکاروائتلاف عربی خیلی زودترازاینهابایداین کاروانجام میدادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس