کد خبر 464040
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

رژیم صهیونیستی در برابر پیشنهاد اتحادیه اروپا برای افزودن تعدادی از کشورهای عربی به کمیته چهارجانبه مذاکرات سازش سکوت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالم پست، پیشنهاد اتحادیه اروپا برای گسترش کمیته چهارجانبه برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی با سکوت مقامات اسرائیلی همراه شده است. صهیونیستها معتقدند که آنچه درحال حاضر به آن نیاز است اراده طرف فلسطینی برای شرکت در مذاکرات است، نه خلاقیت اداری.

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: از نظر ما مشکل این است که فلسطینی‌ها تمایلی برای انجام مذاکرات چدی ندارند و خلاقیت اداری به این مسئله کمکی نخواهد کرد.

فدریکا موگرینی روز جمعه در دیدار با وزرای خارجه کشورهای اروپایی اعلام کرد که نماینده‌های کشورهای اردن، عربستان و مصر نیز می‌توانند به این کمیته چهارجانبه بپیوندند. درحال حاضر آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.

دور گلد، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود با جروزالم پست بدون اشاره مستقیم به ایده توسعه کمیته چهارجانبه اعلام کرد: راه‌حل هایی وجود دارند که مورد توجه بازیگران مختلف اروپایی هستند. وی در ادامه اعلام کرد که اسرائیل می‌تواند برخی از این پیشنهادها را بپذیرد اما در عین حال گزینه‌های دیگر را مخالف با نحوه درک اسرائیل از دیپلماسی در خاورمیانه دانست.

رژیم صهیونیستی اخیرا نشان داده که با پیشنهاد فرانسه مبنی بر ارائه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل برای قراردادن پارامترهایی در راه‌حل دو دولت مخالف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس