رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: سازمان امور مالیاتی نباید به فکر کسب درآمد از خانه‌های خالی باشد بلکه باید عرضه و تقاضا را رونق بخشد.

 به گزارش مشرق، حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دریافت مالیات نقش موثری در  بازار مسکن دارد گفت: راهکارهای قضایی، جریمه‌ای و مالیاتی باید بعد از ارائه و راهکارهای اقتصادی انجام شود.

وی در ادامه افزود: باید تقاضا بین عرضه و تولید را افزایش دهیم و تناسب را بین آن دو ایجاد کنیم و در صورتی که افرادی قصد سوداگری و عدم عرضه مسکن دراین بازار را دارند با اخذ مالیات بازار مسکن را رونق بخشیم.

رئیس اتحادیه املاک کشور تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی و دریافت جرایم مالیاتی باید عاملی برای کنترل بازار مسکن در رهن و خرید وفروش باشد.

عقبایی یادآور شد: باید با اخذ جرایم مالیاتی زمینه ساز کاهش واحد های خالی از سکنه باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی نباید به دنبال کسب درآمدهایی از طریق مالیات و ممیزی باشد گفت: این سازمان باید به دنبال ایجاد توازن در عرضه و تقاضا باشد.

رئیس اتحادیه املاک کشور خاطرنشان کرد: اخذ مالیات نباید برای آنها درآمد و سوبسیدی باشد بلکه باید رویکردی جهت تعادل بازار باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس