کد خبر 46131
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۱

گاز گرفتن از يک شکلات باعث مي شود شما احساس گناه کنيد؟ اشتباه مي کنيد. شکلات سياه، مملو از کاکائو است ، نه تنها خوشمزه است بلکه به شش دليل براي سلامتي خيلي عالي مي باشد.

به گزارش مشرق، با آنکه بارها شنيده ايم که خوردن شکلات موجب خرابي دندان ها مي شود ولي در کنار آن شکلات ها فوائدي نيز دارند.
1 . شکلات سرشار از مواد معدني مي باشد
گنجينه اي غني از فوايد است ! گاز گرفتن حتي يک تکه ي کوچک شکلات سياه پر از مواد معدني مانند منيزيم ، فسفر و همينطور پتاسيم ، آهن، زينک و ويتامين هاي ديگر از جمله گروه B مي باشد. همراه با يک رژيم غذايي متنوع، شکلات يک رژيم غذايي متعادل را ترويج مي دهد. در انتخاب خود توجه کنيد: يک شکلات سياه واقعي را انتخاب کنيد و بيسکويئت هاي کاکائويي و ديگر دسرهاي خيلي شيرين را فراموش کنيد زيرا ارزش غذايي ندارند.
2 . شکلات واقعي ضد افسردگي است
شکلات براي روحيه خيلي خوب است و بگذاريد اينطور باشد! چرا؟ اولاً به دليل اين که يک ماده ي معدني شناخته شده به نام منيزيوم و آرامش بخش در آن وجود دارد و براي انتقال تکانه هاي عصبي در مغز مهم است. همچنين به دليل آن که غني از تئوبرومين است، که يک محرک است، اما تيرامين و فنيلتيلامين، دو ماده ي نزديک به آمفتامين ها در مغز که به افزايش اثرات انتقال دهنده هاي عصبي اقدام مي کنند. داشتن اين خصوصيات شکلات را به يک داروي ضد افسردگي طبيعي بدل کرده است.
3 . شکلات به از بين رفتن چين و چروک کمک مي کند
شکلات سياه جزو 10 تا از بهترين غذاهاي جواني است ! کاکائو در واقع يکي از غني ترين منابع غذايي از فلاونوئيدها و بخصوص در کاتشين ها ست، که خواص آنتي اکسيداني خوبي براي آن ها شناخته شده است. براي درو کردن اين فوايد بي شمار ، بدون احساس گناه خودتان را از گاز زدن به شکلاتي سرشار از کاکائو محروم نکنيد ، زيرا به شما کمک مي کند بدني جوانترو پويا تر در طولاني مدت داشته باشيد، مراقب باشيد که اگرشکلات شيري يا شکلات سفيد باشد کاکائو حاوي آن مقدار خيلي کمي فلاونوئيدها دارا است.
4 . شکلات درجلوگيري از بيماري هاي قلبي کمک مي کند
فلاونوئيدها در کاکائو و شکلات سياه نقش سودمندي در حمايت از بيماري هاي قلبي و عروقي دارد. در واقع کلسترول بد خون را پايين مي آورن دو از کشش ديواره هاي رگ هاي خون بدن محافظت مي کنند . اين هم دليل ديگري براي اين که شکلات بيشتري بخوريد !
5 . شکلات مانع از فشار خون بالا مي شود
اين ماده ي غذايي مانع از بالا رفتن فشار خون مي شود. غني از فلاونوئيدهاست ، در واقع به طور قابل توجهي فشار خون را پايين مي آورد و به ثبات فشار خون کمک مي کند. شکلات سياه از ديابت نوع دوم جلوگيري مي کند .
6 . شکلات چاق نمي کند
سرشار از چربي و کربوهيدرات است ، شکلات به طور متوسط حاوي 500 کالري در هر 100 گرم مي باشد. کالري بسياري دارد ولي نبايد از رژيم غذايي تان حذفش کنيد. شکلات سياه ويتامين هاي بسيار قوي دارد. هر روز گاز زدن به شکلات باعث مي شود مواد غذايي بي فايده و پر کالري نخوريد و با اين کار هم کالري لازم را بدست آورده ايد و هم همراه آن از ساير فوايد شکلات بهره برده ايد و در ضمن، ديگر سراغ ساير خوردني هاي چاق کننده نمي رويد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس