کد خبر 460742
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

رسول نجفیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: گاهی مسجدی ساخته می‌شود و نیروهای انتحاری تربیت می‌کند که به میان مردم بروند و خودشان را منفجر کنند. آن مسجد، مسجد ضرار است. اما مسجد واقعی مسجدی است که در آن عشق، صلح، مهربانی جریان دارد.

به گزارش مشرق،  رسول نجفیان، نویسنده، کارگردان، بازیگر، نوازنده، خواننده و آهنگساز و شاعر شناخته شده کشور در پاسخ به این سوال که با دیدن یک مسجد و یا شنیدن این کلمه به یاد چه چیزی می‌افتد گفت: من یاد فردی می‌افتم که سواد و مطالعه‌ای ندارد اما چون حس می‌کند مسجد واقعا خانه خداست، می‌آید در آن می‌نشیند و با خدا خاصانه درددل می‌کند. این بُعد مسجد برای من بسیار ارزشمند است.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافر ری» ادامه داد: فکر می‌کنم که نیت‌ها خیلی مهم‌اند و من آن را در موضوع مسجد ساری و جاری می‌دانم. جناب مولانا شعر زیبایی در مورد نیت دارد و می‌گوید:

آن گدا گوید خدا از بهر نان / متقی گوید خدا از عین جان

آن خورد زاید همه بخل و حسد / این خورد زاید همه نور احد

این هنرمند افزود: مکان مهم نیست مهم نیت من است که آیا برای مادیات به مسجد می‌روم یا برای اینکه دلم پر از مهر شود و کینه‌ها را دور بریزم؟ شما ممکن است روزی در اتومبیل خود، از صمیم قلب و خالصانه آنچنان دعایی بکنی که بهترین سجده‌گاهت همان ماشینت باشد.

نجفیان در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه چیزی در جذب مردم به سمت مسجد بیشترین تاثیر را دارد، این بیت شعر را زمزمه کرد: چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را  /  کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

این هنرمند افزود: من فکر می‌کنم که مسجد جاذبه‌های خودش را دارد؛ از آن متولی مسجد تا معماری مسجد آنقدر باید گویا باشد که انسان را زودتر به آن معنویت برساند.

کارگردان هنری تله‌تئاتر «افسانه‌های جاودان ایران» در ارزیابی‌ خویش از آثار فرهنگی هنری تولید شده در سینما و تلویزیون با محوریت مسجد، با یادآوری بیتی که از مولانا خوانده بود، گفت: فکر می‌کنم که اگر برای نمایش مسجد برای «نان به نرخ روز خوردن» باشد، بسیار بد است و اصلا این مسئله خود را نشان می‌دهد، داد می زند، جیغ بنفش می‌کشد، اما جایی هست که کارگردان و یا نویسنده از روی حس واقعی خود به این مسئله می‌پردازد آن موقع به دل می نشیند. گرچه از این دست آثار خیلی کم تولید شده است.

رسول نجفیان در خصوص تخریب و آتش زدن مساجد گفت: بعضی وقت‌ها مسجدی ساخته می‌شود و نیروهای انتحاری تربیت می‌کند که به میان مردم بروند و خودشان را منفجر کنند و فکر کنند که رستگار می‌شوند، آن مسجد، مسجد ضرار است. ولی در مقابل مسجدی می‌سازیم که در آن عشق، صلح، مهربانی جریان دارد، همانطور که «رحمت للعالمین» صفتی بوده است که به پیامبر اکرم نسبت داده شده است. ما آن مسجد را می‌خواهیم؛ مسجد توهین‌شنیدن و صبر کردن.

بازیگر سریال تلویزیونی «گرگ‌ها» افزود: این روزها در منطقه ما توسط یک عده مزدور به نام داعش که دست‌نشانده صهیونیست هستند، حرکت‌های توطئه‌گرانه‌ای برای از بین بردن دین مبین اسلام، دین مهربانی، رحمت و صلح انجام می‌شود که موفق هم نخواهند شد، چرا که در پی این مسئله، تازه مسجد جایگاه واقعی خودش در وحدت بخشیدن به مسلمانان و خارج کردن آنها از انزوا را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه داعش هم مساجد و هم کلیساها را تخریب می‌کند، تاکید کرد: اینها آمده‌اند تا با ایجاد هراس و حرکت‌های فاشیستی نقش‌های خود را بازی کنند. شما نمی‌توانید تصور کنید که در ذهن افرادی که با اسلام آشنا نیستند و از آن چیزی نمی‌دانند، داعش چه تاثیر بدی گذاشته است! بدون شک این افراد می‌گویند خمیرمایه مسلمانان همین است و به محض اینکه قدرت پیدا کنند این‌‌گونه رفتار خواهند کرد. چرا که عده‌ای نادان مثل تکفیری‌ها و حکام عربستان این ایدئولوژی را دارند و یک عده هم مزدور هستند و در قبال پول چنین اعمالی انجام می‌دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس