کد خبر 460428
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

معاون مسافری راه‌آهن از جدیدترین مسیرهای قطارهای حومه‌ای خبر داد و گفت: در صورتی که دولت در بخش بودجه از راه‌آهن حمایت کند می‌توانیم هرچه سرعتر به این سیاست مهم دست بیابیم.

 به گزارش مشرق، راشدی معاون مسافری راه‌آهن معاون مسافری راه‌آهن، با اشاره به اینکه از سال گذشته وزیر راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به توسعه راه‌آهن داشت‌، گفت: ما سعی کرده‌ایم در اطراف کلان‌شهرها برنامه‌ریزی برای جابجایی مردم ایجاد کنیم و با این سیاست قطارهای حومه‌ای را توسعه دادیم.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته مسیر تهران - قم، سه قطار را در مسیر قرار داده‌ایم و مدت زمان سفر نیز به 100 دقیقه کاهش دادیم همچنین در مسیر تهران - کرج - هشتگرد نیز تعداد قطارها را به شش رام افزایش داده‌ایم و بهای قیمت بلیت را نیز 1000 تومان قرار دادیم.

معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: برای شهر قدس نیز توقفگاهی در مسیر کرج به هشتگرد قرار دادیم تا مسافران از این فرصت نیز استفاده کنند و یک قطار حومه جدید نیز به مسیر تهران- قزوین قرار دادیم که صبح‌ها از قزوین حرکت و بعد از ظهرها برعکس حرکت می‌کند و بهای بلیت را 2 هزار و 500 تومان قرار دادیم.

راشدی توضیح داد: در مسیر تهران، ورامین و پیشوا نیز سه قطار سیر می‌کند که در آینده نزدیک گرمسار نیز به این مسیر اضافه می‌شود و بعد از چهار خطه شدن این مسیر زمان تردد قطارها کاهش و میزان قطارها نیز افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در برنامه‌ریزی خود سعی داریم در محورهای جنوب از جمله کازرون و بندرامام نیز خط‌های جدید اضافه کنیم.

راشدی در ادامه به کاهش زمان سیر قطارهای از جمله در مسیر اهواز تا بندرامام خبر داد و گفـت: زمان سیر این خط را تا 50 دقیقه کاهش داده‌ایم.

معاون مسافری راه‌‌آهن با اشاره به اینکه توسعه قطارهای حومه‌ای جزء سیاست‌های تکلیفی برای راه‌آهن است گفت: به  همین منظور تعدادی واگن از شرکت ایریکو تحویل گرفته‌ایم و رجا در برنامه کاری خود تحویل واگن باری جدید را قرار داده است.

راشدی در ادامه توضیح داد: سیاست دولت توسعه خط ها و 4 خطه کرده قطارها برای رفاه بیشتر مردم و مسافرارن است

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: امیدوار هستیم در بخش بودجه‌ای نگاه ویژه‌ای به راه آهن کند و با توجه به سیاست‌های ابلاغی که در بخش حمل و نقل در پیش گرفته‌ایم بتوانیم این بخش را گسترش دهیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس