کد خبر 457095
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: متاسفانه همه رؤسای جلسات به خودشان اجازه می‌دهند در مقام ریاست مجلس که سخنگویی بیش نیست، صحبت‌هایی را چه ضروری و مهم باشد چه نه، مطرح کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش نماینده مردم ادکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در تذکری با استناد به ماده 110 آئین نامه داخلی مجلس خطاب به هیئت رئیسه اظهار داشت: چرا در بیان تذکر نمایندگان تبعیض آمیز برخورد می‌شود؟ به بعضی از دوستان هر وقت خواستید اجازه صحبت دادید ولی من که می‌خواهم راجع به دستور و نطق شما تذکر بدهم اجازه نمی‌دهید.

وی با اشاره به نطق صبح امروز حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس گفت:‌ ماده 110 آئین نامه داخلی مجلس مقرر می‌کند، در هر جلسه قبل از ورود به دستور، رئیس می‌تواند گزارش حوادث مهم و مسائل فوری روز و مطالبی را که آگاهی مجلس از آن ضروری باشد، به اطلاع نمایندگان برساند که حداکثر مدت آن نیز 15 دقیقه خواهد بود. ما هم سوگند یاد کردیم که آئین نامه را رعایت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس خطاب به نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، تصریح کرد: این در حالی است که صحبت شما از 15 دقیقه بیشتر شد و این رویه‌ای شده که متاسفانه همه رؤسای جلسات به خودشان اجازه می‌دهند در مقام ریاست مجلس که سخنگویی بیش نیست، صحبت‌هایی را چه ضروری و مهم باشد چه نه، مطرح کنند. لذا خواهش من این است که رؤسای وقت جلسات مرّ آئین‌نامه را مدنظر داشته باشند.

تابش در تذکر دیگری مستند به ماده 115 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ مخالفت و موافقت نمایندگان حق است. ولی رویه‌ای باب شده که برخی همکاران در قالب موافقت یا مخالفت با طرح‌ها و لوایح تندترین انتقادات را نسبت به دولت، رئیس جمهور و سایر مسئولین روا می‌دارند و دست آنها هم از دفاع بسته است. آیا این اقدامات عمل به توصیه مقام معظم رهبری است که نسبت به وحدت بین مسئولین تاکید داشتند؟

وی اضافه کرد: به نظرم رئیس جلسه باید این رویه را خاتمه دهد. نقد و انتقاد به جای خود و همگان این اختیار را دارند که نقدهای منصفانه خود را که تخریب نباشد مطرح کنند، ولی در جای خود؛ نه در قالب موافق و مخالف. این تذکری بود که من می‌خواستم مطرح کنم و شما ممانعت کردید. الان هم ان شاء الله بگویید که این تذکر وارد است یا نیست و دوباره سخنرانی نفرمایید که آن هم خلاف است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: اولا بنده ممانعت نکردم و پیشنهادم به شما این بود که تذکر ندهید، اما شما گفتید می‌خواهید تذکر بدهید و من هم آن را شنیدم. ثانیا از اتاق ضبط سوال کردم و گفتند عرایض من 14 دقیقه و اندی بوده یعنی زیر 15 دقیقه. ثالثا اینکه مسئله‌ای مهم است یا نه را مدیر جلسه تشخیص می‌دهد، البته من استقبال می‌کنم که از نظر مشورتی شما استفاده کنم و هر وقت مطلبی را شما گفتید، مهم است، مطرح کنم. زیرا حضرتعالی را صاحب‌نظر می‌دانم.

وی یادآور شد: حقیر براساس اینکه در آستانه هفته دولت بودیم به نظرم رسید، شایسته است شهادت دو سرباز فداکار را تسلیت بگویم و محضر دولت و جامعه پزشکی هم عرض ادب و تبریک داشته باشم. همچنین مسئله دفاعی کشور نیز موضوع مهمی است و در شرایطی که دشمن تسلیحات دفاعی ما را مورد هدف قرار داده، نظر و حمایت مجلس از این قدم بلند وزارت دفاع ضروری بود که رئیس جمهور نیز دیروز در همین ارتباط سخن گفتند.

نایب رئیس مجلس در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رعایت آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: از شما و سایر همکاران به خاطر کوتاهی‌های خودم عذر می‌خواهم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس