کد خبر 456624
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

استارت لیست مسابقات دوی ۱۰۰ متر رقابتهای جهانی پکن درحالی اعلام شد که نمایندگان ایران در این رشته با بولت و گاتلین، ستاره‌های دنیا رقابت می‌کنند.

به گزارش مشرق، استارت لیست مسابقات دوی ۱۰۰ متر رقابتهای جهانی دوومیدانی مردان اعلام شد و دو ورزشکار ایرانی به نام‌های رضا قاسمی و حسن تفتیان در دسته ششم و هفتم قرار گرفتند.

بر اساس لیست اعلام شده، حسن تفتیان با شماره پیراهن ۵۹۸ در دسته ششم قرار گرفته است. جالب اینکه جاستین گاتلین آمریکایی که بهترین رکوردش ۹:۷۴ ثانیه است، در دسته تفتیان حضور دارد.

همچنین رضا قاسمی دیگر دونده ۱۰۰ متر ایران با شماره پیراهن ۵۹۵ در دسته هفتم قرار گرفته است. نکته جالب در خصوص قاسمی نیز آنجاست که یوسین بولت جامائیکایی در کنار وی و در خط شش به رقابت میپردازد.

از سوی دیگر و طبق اعلام اتحادیه جهانی دوومیدانی برای این دوره از رقابتها بیش از ۷ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته شده است تا به نفرات و تیم‌های برتر در ۴۷ ماده پرداخت شود.

جوایزی که قرار است به صورت نفدی اهدا شود، به شرح زیر است:
بخش انفرادی:
مدال طلا: ۶۰ هزار دلار
مدال نقره: ۳۰ هزار دلار
مدال برنز: ۲۰ هزار دلار
نفر چهارم: ۱۵ هزار دلار
نفر پنجم: ۱۰ هزار دلار
نفر ششم: ۶ هزار دلار
نفر هفتم: ۵ هزار دلار
نفر هشتم: ۴ هزار دلار

بخش تیمی:
مدال طلا: ۸۰ هزار دلار
مدال نقره: ۴۰ هزار دلار
مدال برنز: ۲۰ هزار دلار
رتبه چهارم: ۱۶ هزار دلار
رتبه پنجم: ۱۲ هزار دلار
رتبه ششم: ۸ هزار دلار
رتبه هفتم: ۶ هزار دلار
رتبه هشتم: ۴ هزار دلار

همچنین قرار است به هر دونده‌ای که بتواند رکورد جهان را بشکند، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به صورت جداگانه پرداخت شود. جوایز نقدی برای رکوردشکنی در بخش مردان بر عهده شرکت TDK و در بخش زنان بر عهده شرکت تویوتا است. البته قرار است این جوایز در صورتی که دوپینگ ورزشکاران منفی باشد، به آنها تعلق بگیرد.

 پانزدهمین دوره مسابقات جهانی دوومیدانی از روز شنبه به مدت ۹ روز در پکن برگزار خواهد شد.

منبع: سایت فدراسیون دوومیدانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس