کد خبر 456134
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که تماس های مثبتی در رابطه با تلاش برخی میانجی گران برای برقراری آتش بس در غزه برقرار است اما هنوز توافق حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، خالد مشعل در مصاحبه با پایگاه «العربی الجدید» که قرار است مشروح آن فردا منتشر شود، گفت که تماس با میانجی گران برای برقراری آتش بس در نوار غزه مثبت است اما تا کنون به توافق نرسیده ایم.

وی افزود که سخن ما درباره مشکلات پنجگانه نوار غزه است که عبارتند از: بازسازی و رفع محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه ها، مشکل 50 هزار کارمند غزه، بندر، فرودگاه و زیرساخت ها اعم از آب و برق و جاده ها.

مشعل همچنین اظهار داشت که تونی بلر رئیس سابق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه ایده آتش بس به مدت چند سال را مطرح کردند و ما در جواب گفتیم که ما نه به آرام سازی و نه به آتش بس نیاز نداریم و به اصطلاحات جدید نیز نیاز نداریم، ما خواهان جنگ نیستیم بلکه مقاومت مشروعی وجود دارد و تا زمانیکه اشغالگری و شهرک سازی هست، این مقاومت نیز علیه اشغالگری ادامه خواهد داشت اما در عین حال ما برای وقوع جنگ تلاش نمی کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد که این جنبش از تمامی تلاش ها استقبال می کند اما در عین حال این تلاش ها نباید علیه منافع ملی، اصول و حقوق ملت فلسطین باشد.

پیش از این روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از برخی منابع موثق فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با رفع محاصره غزه به شرط برقراری آتش بس به مدت 7 تا 10 سال خبر داد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع فلسطینی نوشت که اسرائیل با تاسیس گذرگاه دریایی که نوار غزه را به جزیره قبرس در دریای مدیترانه متصل می کند، موافقت کرده است به شرط آنکه آتش بس طولانی مدت 7 تا 10 سال در غزه برقرار شود.

به نوشته این روزنامه، اسرائیل با رفع کلی محاصره نوار غزه موافقت کرده اما همچنان با بازسازی فرودگاه بین المللی غزه مخالفت می کند.

بر اساس این گزارش، این موافقت اسرائیل در جریان مذاکرات غیر مستقیم بین این رژیم و جنبش حماس به رهبری «تونی بلر» فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه حاصل شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس