کد خبر 454840
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

رسانه‌های وابسته به جریان عربستان، به طور هماهنگ، از زمان حصول توافق هسته‌ای حملات شدیدی علیه ایران آغاز کرده‌اند. استفاده از تعابیر شدیداللحن و توهین‌آمیز وجه مشترک تمام این رسانه‌هاست.

به گزارش مشرق، از زمان اعلام جمع‌بندی مذاکرات ایران با 1+5، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در کنار رژیم صهیونیستی بیشترین حملات را علیه ایران در رسانه‌های خود آغاز کرده‌اند.

در این میان رسانه‌های کشورهای عربی متحد عربستان، با دستاویز قرار دادن انفجار شهر «ستره» در بحرین، آن را به ایران ربط داده‌اند و در حالی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام خود رسیده است؛ سمت و سوی تبلیغاتی خود را به سوی خطر ایران برای امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و برای کل منطقه برده‌اند.

این رسانه‌ها چنین روایت می‌‌کنند که ایران پس از توافق هسته‌ای فرصت را برای دخالت بیشتر در امور کشورهای عربی خلیج فارس، مناسب دیده است و اینگونه سعی می‌کنند در مسیر اجرای توافق سنگ‌اندازی کنند.

خبرگزاری رسمی بحرین در این مورد می‌نویسد: ایران پس از توافق هسته‌ای جری‌تر شده و می‌رود نه تنها بحرین بلکه تمام کشورهای عربی شورای همکاری خلیج [فارس] را نا امن کند.

این خبرگزاری در ادامه به سرعت نیت خود را از این اتهامات آشکار کرده و می‌افزاید: تهدیدات ایران بار دیگر توصیه ملک عبدالله مرحوم را مبنی بر تشکیل اتحادیه کشورهای عربی خلیج فارس را تأیید می‌کند.

در ادامه نگاهی شده است به حملات روزنامه‌های عربی که جملگی در خط سیاسی عربستان سعودی و علیه مقاومت در منطقه هستند. اغلب این روزنامه‌ها، انفجار اخیر در ستره بحرین را دستمایه حمله قرار داده‌اند؛ انفجاری که دولت بحرین مدعی شد عوامل آن با ایران در ارتباط بوده‌اند [!]. 

روزنامه العرب چاپ لندن (وابسته به عربستان)

این روزنامه در تاریخ 27 ژوئیه می‌نویسد: طمع ایران به بحرین از قدیم وجود داشته است. این روزنامه در ادامه به بیان اتهاماتی برای ایران می پردازد و به ظن خود تاریخ دخالت‌های ایران از دهها سال پیش در امور کشورهای عربی را بیان می‌کند.

العرب می‌نویسد: کشف توطئه ایران برای بمب‌گذاری در بحرین و قاچاق سلاح به این کشور در زمانی رخ می‌دهد که ایران با کشورهای غربی بر سر پرونده هسته‌ای به توافق رسیده است و سعی دارد چهره خوبی از خود در میان کشورهای جهان بالاخص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلوه دهد؛ اما این اقدام ایران برای ثبات زدایی در بحرین نشان از دارد که ایران سیاست ریختن سم در عسل را دنبال می‌کند.

روزنامه الوطن عربستان

این روزنامه در تاریخ 30 ژوئیه در مقاله‌ای به قلم «محمد السلمی» با این عنوان شروع می‌کند: «ای ایران؛ بحرین خط قرمز است» و نویسنده قبل از آن و در ابتدای یادداشت، حمایت‌های عریستان در طول تاریخ از بحرین را یادآور می‌شود.

 الوطن در ادامه می‌نویسد: ایران انقلابی قصد و توانایی تحول را ندارد و نمی‌تواند به جامعه بین‌الملل باز گردد و از پروژه‌های تخریبی خود دست بردارد؛ اما در مقابل همراهی مستحکمی از سوی کشورهای عربی در قبال بحرین وجود دارد و کشورهای خلیج [فارس] با یک صدا به ایران می‌گویند که: بحرین خط قرمز است. پیش از این تلاش‌هایی برای از بین بردن بحرین انجام گرفته و الحمدلله به شکست انجامیده است و من بعد نیز چنین خواهد شد و بحرین یک کشور عربی مستقل باقی خواهد ماند.

این روزنامه نیز در آخر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌خواهد تا سریعا طرح ملک عبدالله را مبنی بر تغییر شورا به اتحادیه* را عملی کنند تا از خطر ایران در امان باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس