احمد شیرزاد در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: جریانی که هم‌اکنون در دولت فعالیت دارند نتیجه همراهی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان هستند که باعث شده تا آقای حجتی و خانم ابتکار اصلاح‌طلب با امثال علی جنتی و فضلی که اصولگرا هستند همکاری کنند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

وقتی بلندگوی رادیو اسرائیل شیپورچی اعتدال می‌شود


عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم می‌گوید حتی اگر لازم باشد با اصولگرایان معتدل همنشینی کنیم، باید تندروها را ریشه‌کن کرد.

احمد شیرزاد در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: جریانی که هم‌اکنون در دولت فعالیت دارند نتیجه همراهی اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان هستند که باعث شده تا آقای حجتی و خانم ابتکار اصلاح‌طلب با امثال علی جنتی و فضلی که اصولگرا هستند همکاری کنند.

وی می‌افزاید: وضعیت به گونه‌ای است که همه «تشکیل مجلس مقتدر» را «بایدی» می‌دانند که حتما باید به وقوع بپیوندد. دقیقا به همین دلیل دغدغه‌های واحدی بین اصولگراها و اصلاح‌طلبها به وجود آمده است و به همین دلیل امکان دارد برای جلوگیری از ورود چندباره تندروها به بهارستان، تصمیم‌شان این باشد که در برخی از حوزه‌ها کاندیدای واحدی را به کارزار انتخابات بفرستند.

وی همچنین گفته است: عقل و منطق حکم می‌کند در طیف تاثیرگذار سیاسی بیشتر از همیشه مصلحت‌سنجی کنند تا عقلانیت و منطق بیشتر بر اجرای امور حکمفرمایی کند. پس اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید رقابت را برای انتخابات بعدی بگذارند و در حال حاضر فقط به فکر ریشه‌کن کردن کارشکنان باشند، که در هر شرایطی فقط به این فکر هستند که منافع سیاسی و گروهی خود را پیگیری کنند.

وی در پاسخ این سوال که مشخصا می‌توان شاهد ائتلاف نسبی علی لاریجانی با اصلاح‌طلبان بود؟ می‌گوید: آقای لاریجانی ممکن است در مواردی با جریان اصلاح‌طلبی هم‌نظر باشد اما با وجود اینکه حساب وی را جدا از تندروها می‌دانیم، باز هم نمی‌توان امید به همنشینی او باچهره‌های منتسب به اصلاح‌طلبان داشت.

شیرزاد این را هم گفته که «مهم‌ترین هدف باید ریشه‌کن کردن تندروها باشد، حتی اگر قرار باشد این هدف با همنشینی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان محقق شود».

یادآور می‌شود شیرزاد در زمره عربده‌کش‌های مجلس ششم قرار داشت و تا مرز متهم کردن جمهوری اسلامی از زبان آمریکا و اروپا و صهیونیست‌ها پیش رفت. وی 3 آذر 82 ضمن نطقی ادعا کرد جمهوری اسلامی 19 سال به دنیا دروغ گفته و حال دم‌خروس‌ها و سرنخ‌ها و مدارک بیرون افتاده است.

وی در شرایطی که مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل با استخدام سازمان منافقین فاز عملیات روانی و دروغ‌بافی علیه برنامه هسته‌ای ایران را کلید زده بودند ادعا کرد: آنها مستنداتی از ما دارند که آنان را محق نشان می‌دهد.

خیانت انجام گرفته از سوی این نماینده عضو فراکسیون مشارکت به حدی بود که کروبی رئیس وقت مجلس ششم در واکنشی گفت: اگر رادیو اسرائیل بگوید همین‌چیزهایی را که شما گفتید می‌گوید. شما جواب بدهید که ما 19 سال به مردم و به دنیا دروغ گفتیم؟ شما گفتید 20 سال است گفته‌اند که سرنخ‌هایی در ایران پیدا شده، پس آنها راستگو و ما دروغگو هستیم.

نکته جالب‌تر اینکه آقای روحانی رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیر تلویزیونی اذعان کرد در دولت اصلاحات، سانتریفیوژهای آلوده به صورت بسته‌های کنترل نشده (فله‌ای) وارد شده و اسباب‌ بهانه‌جویی دشمنان گردید. به نظر می‌رسد ارسال‌کنندگان سانتریفیوژهای آلوده با نمایندگانی از جنس شیرزاد که دنبال تکرار ادعاهای رادیو اسرائیل علیه نظام بودند، یک برنامه مشترک و تقسیم کار شده را مدنظر داشتند و با این اوصاف ادعای بلندگوی رادیو اسرائیل در مجلس ششم مبنی بر اینکه مایل به تشکیل مجلسی معتدل و در مقابل تندروها می‌باشد، نوعی رد گم کنی به خیال فراموشی تاریخ است.


زد و بندهای نفتی مهدی هاشمی بابک زنجانی را روسفید می‌کند


کاریکاتوریست‌ نشریات زنجیره‌ای و همکار سابق مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ابعادی از پرونده رشوه وی را بازگو کرد.

نیک‌آهنگ ‌کوثر در سایت شخصی خود (خودنویس) نوشت: وقتی هاشمی رفسنجانی در فیلم «الوداع با مهدی» پیش‌بینی کرد که فرزندش زود از زندان بیرون خواهد آمد، برخی در داخل و خارج، ضمن گفت‌وگو با نزدیکان هاشمی، حکم دادگاه را زیر سوال بردند، در این میان انتشار اسناد مربوط به رشوه‌گیری مهدی هاشمی، همان مساله‌ای را مجددا زنده کرد که شاکی او در کانادا بارها گفته بود ولی گوش شنوایی در میان رسانه‌های جریان اصلی که کارمندانی نزدیک به روزنامه‌های همسو با کارگزاران و مشارکت دارند، یافت نشده است.

هوشنگ بوذری ابتدا ضمن طرح شکایت خود سال‌های سال در کانادا به رسانه‌ها گفته بود مهدی هاشمی از طریق مباشر و شریک خود، عباس یزدان‌پناه یزدی از او تقاضای 50 میلیون دلار سهم برای به نتیجه  رسیدن قرارداد کنسرسیوم پارس جنوبی کرده بود. این حرف بوذری را بسیاری نادیده گرفته بودند تا اینکه ماجرای استات‌اویل نروژ زنده شد و رسانه‌های نروژی براساس اسنادی نوشتند که عباس یزدان‌پناه دریافت‌کننده «کمیسیون» بوده است؛ چیزی شبیه همان ساختاری که بوذری چند سال قبلش به دادگاهی در کانادا گفته بود.

با وجود انتشار خبر پرونده در سال 2005 و ارسال آن به دفتر مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و  نیز کشانده شدن ماجرا به شب‌نامه‌ای که به دست نمایندگان مجلس افتاده بود، مهدی هاشمی سال‌های سال منکر وجود آن بود. حتی وقتی شریک مهدی هاشمی به انتشار احضاریه و نیز گفتگو با هوشنگ بوذری با خودنویس واکنش نشان داد (که به شهادت نوه هاشمی رفسنجانی، جوابیه‌ عباس را خود مهدی هاشمی نگاشته بود)، باز هم مهدی هاشمی و رسانه‌های همسو (روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای)، در قبال آن سکوت کردند.

خودنویس می‌افزاید: انتشار خبر حکم و ارسال آن به دانشگاه آکسفورد، ماجرا را جدی‌تر کرد. مهدی هاشمی از پاییز سال 2011 تا پاییز سال 2012، هم جایگاهش را در دانشگاه آزاد شعبه‌ آکسفورد از دست داد و هم جایگاهش به عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه آکسفورد را. او مدتی کوتاه پس از راستی‌آزمایی مقابل وکلای شاکی، به ایران بازگشت و درخواست خودش و وکلایش برای آنکه شاهد پرونده، نیک‌آهنگ ‌کوثر، نوارهای مکالمه با مهدی هاشمی را به دادگاه تحویل بدهد، دردسر جدیدی برایش آفرید.

خودنویس درباره پرونده‌های توتال و کرسنت افزود: از پرونده توتال، دو نفر عملا غیب شده‌اند؛ مدیر توتال در فرودگاه مسکو کشته شد و اثری از عباس یزدان‌پناه یزدی نیز یافت نشده است. در پرونده کرسنت نیز، عباس یزدان‌پناه که اثری از جسد او یافت نشده، کماکان از دور خارج است و بیژن نامدار زنگنه نیز وزارت ارشاد و مقام‌های امنیتی را مجاب کرده که رسانه‌ها را از برخی ماجرا منع کنند.

اگر منع فعلی از روی ماجرای کرسنت برداشته شود، نام‌های بسیاری مجددا در رسانه‌ها منتشر خواهند شد، و بزرگترین شکست مالی در تاریخ وزارت نفت که به گفته منتقدان، نتیجه تحمیل قرارداد از سوی مهدی هاشمی به وزارت نفت برای گرفتن رشوه و کمیسیونی بسیار بزرگ بوده، باعث فراموش شدن نام بابک زنجانی خواهد شد.

خودنویس در پایان نوشت: هاشمی و لشگر رسانه‌ای داخل و خارج کشورش بیکار نخواهند نشست، چرا که هویتشان با وجود هاشمی تعریف شده است.


دولتمردان به جای بازی با مردم پاسخگوی مسئولیت خود باشند


برخی مسئولان دولتی در حالی درباره مشکلاتی مانند اپوزیسیون حرف می‌زنند که خود مسئولند و باید پاسخگو باشند اما فرار به جلو می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو در این زمینه با انتقاد از مسئولان دولتی مذکور نوشت: فایده این‌که مدام نقد کنیم و دیگرانی را مقصر بدانیم که اصلا معلوم نیست، چه کسانی هستند، چیست؟! وقتی عده‌ای تمام عمر خود را در قامت اپوزیسیون زیستند و مدام دیگران را مقصر دانسته، کنار گود نشسته‌اند و می‌گویند «لنگش کن»، پس از به قدرت رسیدن هم همان شیوه را در پی می‌گیرند. این‌که مسئول اجرایی کشور، اتفاقات منفی در کشور را محکوم کند، اگرچه امر مبارکی است ولی نتیجه این محکومیت و اعتراض چه زمانی قرار است تحقق یابد؟! اصلا مگر وظیفه قوه مجریه، اجرا نیست؛ پس اگر هم انتقادی وجود دارد باید از بالاترین مسئول اجرایی کشور صورت گیرد. با احساسی کردن بحث و این که دختران و پسران برابر هستند تنها دعوا به کف کوچه و بازار می‌آید. دعوا بین خواهر و برادری درمی‌گیرد که احتمالا، پسر خود را محق می‌داند و دختر نیز می‌گوید من در اولویت هستم! در حالی که اصلا شغلی نیست که حالا این اول بخواهد برود، یا آن!

رئیس‌جمهور در سفری که چند روز پیش به غرب تهران داشت، «بیکاری جوانان تحصیلکرده پس از 3 سال» را غیرقابل پذیرش عنوان کرد. روحانی همچنین اولویت پسران در رسیدن به شغل را «سخن باطلی» دانست و گفت: «شما فکر می‌کنید دختران مهندس ما از نظر علمی از پسران مهندس ما کمترند!» متاسفانه این رفتارها و سخنان نمایشی رئیس‌جمهور در حالی صورت می‌گیرد که خود ایشان به عنوان رئیس قوه اجرایی دولت مسئولیت ایجاد اشتغال برای مردم را برعهده دارند و به همان نسبت انگشت اتهام در موضوع سیل بیکاری فراگیر جوانان که اتفاقا بر اساس آمارها در 2سال گذشته روند پرشتاب‌تری یافته نیز متوجه ایشان است. شاید از دید رئیس‌جمهور اظهار این سخنان طلبکارانه بهترین راه فرار از پاسخگویی و بازخواست در این خصوص باشد.

در ادامه این تحلیل آمده است: حاضر شدن معاون رئیس‌جمهور در جمع «مدافعان حقوق حیوانات» که چندی پیش صورت گرفت، چه دردی را درمان کرد؟! این‌که مدام بر روی مسائل غیرضرور از طرف دولتی‌ها تاکید شود کمی نگران‌کننده است. در حالی که خانم ابتکار در جمع «حامیان حقوق سگ‌ها» سخنرانی می‌کرد، مسئله گرد و غبار به صورت آزاردهنده‌ای اهالی خوزستان و استان‌های غربی را تحت فشار قرار داده بود. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تا مدت‌ها فیس‌بوک، تک‌خوانی زنان و مسائلی از این دست مهمترین موضوع گفت‌وگوی وزیر و مسئولان آن وزارتخانه محسوب می‌شد. رئیس‌جمهور هم دغدغه ایجاد اشتغالش، عقب نیفتادن دختران از پسران در تامین شغل است! البته در این میان رسانه‌ها نیز مقصر هستند. پیگیری نکردن صحیح، نشناختن درد اصلی جامعه و بازی پینگ‌پونگی سایت‌ها با یکدیگر، باعث شده است که دولتمردان نیز با طرح مسائل فرعی، به حاشیه بروند.

خبرگزاری دانشجو می‌افزاید: انگار دولت قصد دارد با جذب اقشار کمتر دیده شده صرفا با سخنرانی‌های بدون عمل، در انتخابات پیش روی مجلس، گوی سبقت را از رقبا برباید. اقلیت‌های قومی و مذهبی، زنان و دختران، فیس‌بوک‌بازان! و... گروه‌هایی هستند که به «آرای خاموش» مشهورند. داستان پرسروصدای فیس‌بوک که بی‌نتیجه به حال خود رها شد و حتی به رفع فیلتر نیز نینجامید یکی از نمونه‌های بارز این جنجال‌آفرینی‌هاست. این بار نیز رئیس‌جمهور با طرح مسئله‌ای کاملا فرعی، سعی دارد به ترمیم محبوبیت دولت و وفادار کردن عده‌ای از اقشار مردم به خود اقدام نماید؛ ولی در نهایت به خاطر برآورده نکردن خواسته‌های این اقشار به سرخوردگی آنان منجر می‌شود. کاش آقای رئیس‌جمهور ابتدا اشتغال ایجاد می‌کردند و سپس درصدد تقسیم آن بین دختران و پسران برمی‌آمدند!
کسی مدام دعا می‌کرد که برنده جایزه بزرگ بانک شود. هر شب به روحانی محله‌شان مراجعه می‌کرد و از او می‌خواست که برایش دعا کند. سال‌ها به همین منوال گذشت و او هر روز از روحانی می‌خواست برایش دعا بخواند! روزی روحانی محل از او پرسید تو اصلا در بانک حساب باز کرده‌ای؟! او جواب داد: هنوز نه! بعضی‌ها حساب باز نکرده‌اند، جایزه را هم نبرده‌اند و مدام در حال تقسیم آن هستند.

در این‌که ایجاد اشتغال کار سخت، پیچیده و بلندمدتی است، شکی نیست. اکثر اقتصاددانان برای رفع تورم در جامعه و از بین بردن رکود، ایجاد اشتغال را پیشنهاد می‌دهند. این بدان معناست که اشتغال از پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین عوامل پیشرفت یک جامعه به شمار می‌رود. اگر این بخش حیاتی از رشد را نادیده بگیریم و به صورت شعاری و تئوریک با آن برخورد کنیم و به جای از بین بردن موانع زیرساختی به جنجال‌های بی‌فایده دست بزنیم، نتیجه‌ای جز عقب ماندن از قافله توسعه ندارد. اگر امروز به افکار عمومی آدرس غلط دادیم و آنها را از مسائل ضروری به مسائل نالازم و فرعی هدایت کردیم، نباید منتظر حمایت‌های آنان از خود باشیم. نتیجه زشتی‌های کوچک، زشتی‌های بزرگ است. کسی که باد می‌کارد، طوفان درو خواهد کرد.

** خراسان

توافق کرديم که نظر آيات يزدي،مصباح وموحدي فصل الخطاب باشد

دبير کل جبهه پايداري در نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مستقل ضمن تشريح مواضعش در خصوص بررسي برجام در مجلس، آخرين روند وحدت اصولگرايان را مرور کرد واز 2 توافق مهم انتخاباتي پايداري، مؤتلفه وايثارگران درباره مکانيسم انتخاب مصاديق ، افراد فصل الخطاب وهمچنين تهيه فهرستي از گزينه هاي انتخابات مجلس خبر داد.

دبير کل جبهه پايداري: مهم نيست افراد منتخب از کدام جناح اصولگرا باشند

آقاتهراني با اشاره به انتخابات آتي و با بيان اينکه اختلاف جبهه پايداري با اصولگرايان در مصاديق است نه در اصول گفت: در سياست اسلامي و تاکيدات رهبري انتخاب اصلح موکد است و در صورت رعايت اين اصل وحدت اصولگرايان اتفاق افتاده است. دبير جبهه پايداري که جلسات 3 گانه تشکلش با حزب موتلفه و جمعيت ايثارگران مرتب برگزار مي شد، ادامه داد: موتلفه، پايداري و ايثارگران تا به حال بيش از ٥٠٠ ساعت جلسه مشترک داشته‌اند و هدف اين جلسات اتفاق در اصول بوده و مهم نيست که فرد منتخب از کدام جناح باشد بلکه مهم تابع اصول بودن فرد منتخب است.

توافقات حاصل شده بر روي کاغذ آمده است

همچنين به گزارش انتخاب، وي توافق روي ولايت، فصل الخطاب بودن، انحراف و فتنه را 4 جمع بندي جلسات 3 گانه عنوان کرد و گفت: اين مسئله تا حدود زيادي جلو رفته، در اين شرايط ممکن است از پايداري، فردي در انتخابات نيايد اما افرادي که انتخاب مي‌شوند قطعاً اصولگرا خواهند بود لذا اين توافقات حاصل شده و بر روي کاغذ هم آمده است. آقاتهراني تصريح کرد: براساس توافقات موجود، 3 فرد به عنوان فصل‌الخطاب اين سه طيف اصولگرايان انتخاب شدند و نظر قطعي را آنها اعلام مي‌کنند که اين افراد را آيات‌ يزدي، موحدي‌ کرماني و مصباح‌يزدي تشکيل مي‌دهند.

فهرست نامزدهاي پيشنهادي تهيه شده، اما فعلاً منتشر نمي شود

وي همچنين از تهيه فهرستي براي انتخابات مجلس خبر داد و گفت: فعلاً به دليل فضاي خاص سياسي کشور که متاثر از بحث‌هاي هسته‌اي است، اين فهرست منتشر نمي‌شود. وي در اين جلسه تأکيد کرد براساس روايات اگر ديديم فردي از ما بهتر است، خود ما بايد کنار رويم در غير اين صورت طبق روايات اسلامي خيانت کرده‌ايم.

نماينده اصولگراي تهران افزود: به اصولگرايان اعلام کرده‌ايم ممکن است در فروع اختلافاتي داشته باشيم ولي الان وقت اختلاف نيست بلکه وقت وحدت است. او در تشريح مکانيزم تصويب شده در جلسات 3 گانه گفت: ما به اين نتيجه رسيديم که 2 نفر از هر سه ضلع موتلفه، پايداري و ايثارگران را معين کنيم و هر کسي که مي‌خواهد وارد انتخابات شود، تحت اين 3 ضلع و 6 نفر باشد. اگر اين 6 نفر به اختلاف خوردند، هرچه 3 فقيه بزرگوار گفتند فصل الخطاب خواهد بود.

دولت لايحه ندهد طرح بررسي برجام مطرح خواهد شد

حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني در بخشي ديگر از سخنانش درخصوص بررسي برجام در مجلس گفت: در صورت عدم ارسال لايحه برجام توسط دولت به مجلس، توافق در قالب طرح بررسي مي‌شود.

وي افزود: مجلس پس از بررسي، نتايج را به شوراي نگهبان ارسال خواهد کرد.

نماينده تهران در خصوص انتخاب کميته ۱۵ نفر مجلس براي بررسي برجام گفت: اين کميته متشکل از ۵ موافق، ۵ مخالف و ۵ نفر به صورت توافقي شکل گرفته و خروجي آن در صحن علني بررسي مي‌شود. به گزارش نسيم آقاتهراني بزرگترين مشکل توافق هسته‌اي را اين دانست که بايد به صورت يک جا قبول يا رد شود. وي افزود: متاسفانه از نمايندگان کسي دقيقا در مورد توافق هسته‌اي اطلاعات دقيقي ندارد.

** وطن امروز

آیا براى انتخابات ایران  توافقى در میان بوده است؟

مهرداد بذرپاش در جدیدترین پست اینستاگرامش با بازخوانی صحبت‌های جان کری، البرادعی و ظریف، از احتمال توافقاتی برای انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت. به گزارش فارس، بذرپاش مطلبی را با عنوان «دلواپسى وزیر خارجه آمریکا برای انتخابات ایران» در فضای مجازی منتشر کرد. وی با انتشار فیلم کوتاهی از صحبت‌های ظریف و البرادعی در صفحه شخصی اینستاگرامش به بازخوانی صحبت‌های جان کری، البرادعی و ظریف پرداخت. وی در این باره نوشت:
«کرى در شوراى روابط خارجى آمریکا(١٣٩٤): اگر به توافق پشت کنیم، ظریف و روحانى به دردسر می‌افتند و معلوم نیست در انتخابات ایران چه اتفاقى خواهد افتاد.

ظریف در شوراى روابط خارجى آمریکا(١٣٩٣): اگر این تلاش‌ها بى‌نتیجه بماند، مردم ایران در ١٦ماه آینده وقت خواهند داشت به عملکرد ما با آرای خود پاسخ دهند.

ظریف در دیدار با البرادعى(سال٢٠٠٤): بسیارى از کاندیداهاى انتخابات ریاست جمهورى در ایران از شکست مذاکرات ما سود مى‌برند، آنها موقعیتى در این گفت‌وگوها نمى‌بینند و از طرفى آنها آدم‌هاى پرنفوذى هم هستند.

آیا همه این صحبت‌ها تصادفى است یا براى انتخابات ایران هم توافقى درمیان بوده است».

ظریف: روسیه در شرایط سخت کنار ما بود

وزیر امور خارجه در سفر به مسکو گفت روسیه در شرایط سخت در کنار ایران قرار گرفته بود. به گزارش فارس، جواد ظریف در نشست خبری با سرگئی لاوروف، همتای روس خود با اشاره به موضوعات مورد بحث در مسکو، گفت: «موفقیت مذاکرات، زمینه را برای گسترش مناسبات با روسیه فراهم می‌کند. روسیه در شرایط دشوار در کنار ما بود، بنابراین در دوران پس از تحریم‌ها شرایط بهتری در ایران خواهد داشت».   وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط دوجانبه پس از اجرای توافق هسته‌ای، گفت با لاوروف درباره قرارداد تسهیل صدور روادید برای اتباع ایرانی نیز گفت‌وگو کرده‌ است.  وزیر امور خارجه افزود: «ما همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نحوه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردیم. روسیه در اجرای برجام نقش پیشتازی دارد و علاوه بر این، در همکاری‌های هسته‌ای، شریک اصلی ماست».

رئیس‌جمهور از بورسیه‌ها عذرخواهی می‌کند؟

وزیر علوم دولت دهم با اشاره به ماجرای بورسیه‌ها گفت: جا دارد حسن روحانی از کسانی که در این اتهام دروغ مورد ظلم قرار گرفتند، عذرخواهی کند. کامران دانشجو در نشست سراسری اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از رفتارهای نامتعادل دولتی‌ها گفت: اعتدال یعنی مومن در دانشگاه در درون جامعه احساس امنیت و آرامش نکند و فتنه‌گر احساس آرامش کند؟ این یعنی اعتدال؟ آقایان آموزش عالی بدانند زنگ انشا تمام است و زنگ حساب فرا رسیده است. آنان حتی به جای انشای خود انشای دیگران را می‌خوانند که آن هم غلط است حتی غلط‌سازی هم می‌کنند.  به گزارش خبرنامه دانشجویان وی افزود: یکطرفه می‌خوانند و یکطرفه به قاضی می‌روند. خودشان حکم را مشخص می‌کنند و حکم صادر می‌کنند این می‌شود اعتدال؟ من معتقدم وزیرعلوم فرد مومنی است، به ایشان توصیه می‌کنم دانشگاه جولانگاه افراد سیاسی نشود. حالا وقت حساب است. بیایید بگویید «و ما ادراک» چه شد؟ ریشه‌ها چه شد؟ دانشجو در رابطه با بحث بورسیه‌ها گفت: به ۴۰۰۰ خانواده ظلم شده، بی‌تدبیری شده و مورد ظلم واقع شدند. اذهان هزاران خانواده مشوش‌شده و آبرویشان پیش خانواده‌شان رفته. هنوز هم نباید اینها را ارزیابی کرد؟ اصلا وظیفه وزیر علوم است که جایابی کند. این بندگان خدا را سرگردان این طرف و آن طرف می‌فرستند و می‌گویند برو خدمت کن.  وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا جا ندارد رئیس‌جمهور از اینان عذرخواهی کند؟ ایشان رئیس‌جمهور اینها نیست؟ آیا نباید مسؤولان وزارتخانه عذرخواهی کنند؟

** آرمان

جنتي: استيضاحي در كار نيست

شنیده شد که وزيرارشاد در حاشيه جشن ايثار پيرامون مطرح شدن موضوع استيضاحش گفت: استيضاحي در كار نيست. ‌علي جنتي در حاشيه جشن ايثار وزارتخانه مطبوعش كه در سالن سينمايي وزارت ارشاد برگزار شد در پاسخ به اين سوال كه چندي است حواشي پيرامون اسيتضاح شما وجود دارد براي چيست گفت: كدام حواشي؟جنتي در ادامه در پاسخ به خبرنگاري كه از او پرسيد برخي‌ها از گمانه‌زني پيرامون استيضاح شما خبر مي‌دهند هم پاسخ داد استيضاحي در كار نيست. در پايان اين مراسم علي جنتي از صحبت پيرامون فيلم رستاخيز سر باز زد و گفت: درباره اين فيلم روز شنبه طي يك نشست خبري دو ساعته مفصل صحبت كرده‌ام و ديگر در اين مجال فرصت صحبت نيست.
 
كدورتي بين مشاور رسانه‎اي و كابينه دولت وجود ندارد

شنیده شد که يك منبع نزديك به محمدرضا صادق مشاور رسانه‎اي رئيس‌جمهور گفت: شائبه بركناري يا كناره‌گيري مشاور رسانه‎اي رئيس‌جمهور از دولت صحت ندارد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وي افزود: آقاي صادق به توصيه پزشكان و براي ادامه و تكميل دوره درماني خود، ترجيح دادند كه مدتي را استراحت كنند. اين منبع نزديك به مشاور رئيس‌جمهور با بيان اينكه هيچگونه كدورتي بين ايشان و اعضاي كابينه وجود ندارد، تصريح كرد: وي براي دوري از يك سري رفتارهاي ناپسند و خارج از چارچوب برخي رسانه‎ها فعلا سكوت كرده‎اند. شايان ذكر است كه شائبه بركناري محمدرضا صادق چندي است كه در برخي رسانه‎ها پيگيري مي‎شود. گفتني است، مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور در تيرماه سال جاري به دليل عارضه قلبي در بيمارستان شهيد رجايي تهران بستري شد و مورد عمل جراحي قلب قرار گرفت كه حال عمومي وي، مناسب گزارش شد. 
 
پناهندگي ورزشكار، اخراج مربي!

شنیده شد که شروين پاكدلان ملي پوش كانوئيست تيم ملي نوجوانان پس از ناپديد شدن در فرودگاه، به اردوي تيم ملي بازنگشت تا كماكان شائبه و شايعه پناهندگي وي باقي بماند. پس لرزه‌هاي اين پناهندگی كماكان ادامه دارد و ما معتقديم فدراسيون باید با مسئولاني كه همراه تيم بوده‌اند برخورد كند، اما هر وظيفه‌اي به كسي محول شده و براي بركناري مربي توجيهي وجود ندارد. گفته مي‌شود كه مربي تيم كانو نوجوانان به دليل اين اتفاقات از سمت خود بر كنار شد. كرمي مربي تيم ملي قايقراني در اين باره گفت: هنگامي كه گذرنامه را به ورزشكاران مي‌دادم تا از گيت فرودگاه عبور كنند من نفر آخر بودم كه از پليس فرودگاه رد شدم و پاکدلان پس از رد شدن از گيت فرار كرده بود. وي افزود: اين مورد نمي‌دانم چه ربطي به من داشت، زيرا تيم ملي به همراه سرپرست و حراست عازم شده بود و در كل گويي ديواري كوتاه تراز ديوار من پيدا نكردند و مرا مقصر فرار او دانستند. 
 
شناساسی قاتل ماهیان پارسیان هرمزگان

شنیده شد که رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان گفت: دلیل تلف شدن ماهی‌های ساردین که 23 مرداد در سواحل پارسیان رخ داد وهمچنین دو رویداد مشابه اردیبهشت امسال در سواحل بندرعباس و کیش، پدیده کشند قرمز بوده است. محمدصدیق مرتضوی افزود: براساس آزمایش‌های ابتدایی، تراکم سه گونه پلانکتون درآب‌های ساحلی پارسیان تایید شده که موجب خفگی ساردین ماهیان شده است. وی توضیح داد: اگر تعداد پلانکتون‌ها به 300 هزار سلول دریک لیتر برسد به معنای وضعیت بحرانی وروبرو شدن با پدیده کشند قرمز است که درپارسیان این میزان دریک گونه به بیش از9میلیون سلول نیز رسیده است. مرتضوی تصریح کرد: آلودگی‌های ثابت مانند ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری غیراستاندارد به سواحل استان، همچنین آلودگی‌های متحرک مانند پساب کشتی‌ها، موجب پیدایش این پدیده وشکوفایی کشند قرمز درسواحل استان است.
 
تکذیب بازداشت یک طلبه در اصفهان

شنیده شد که منابع امنیتی استان اصفهان بازداشت یک طلبه در اصفهان همزمان با مراسم تشییع شهدای غواص را تکذیب کردند. ایرنا نوشت؛ منابع امنیتی استان اصفهان در واکنش به مطالب منتشره در برخی رسانه‌ها ازجمله شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بازداشت یک طلبه در اصفهان همزمان با مراسم تشییع پیکر شهدای غواص، این مطالب را کذب، خلاف واقعیت و نوعی حاشیه سازی و حرکتی اختلاف افکنانه عنوان کردند. در بیانیه این منابع آمده است: با گذشت چند روز از حماسه عظیم حضور مردم اصفهان در تشییع پیکر شهدای غواص، حاشیه‌سازی‌ها همچنان ادامه دارد و در برخی شبکه‌های اجتماعی و جراید مطالبی در این زمینه منتشر شده که موجب حیرت همگان شده است.این در حالی‌است که در جریان مراسم تشییع شهدای غواص در استان اصفهان پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی علیه آمریکا وجود داشت و شعارهای گسترده‌ای علیه استکبار سرداده شد. 
 
تکذیب تاسیس اتاق ایران و آمریکا

شنیده شد که اتاق بازرگانی ایران، تاسیس اتاق مشترک ایران و آمریکا را تکذیب کرد. اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو خبر تاسیس و فعالیت اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا در فضای مجازی با سوء‌استفاده از عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اطلاع می‌رساند تاکنون اقدامی جهت تأسیس اتاق مشترک ایران و آمریکا توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صورت نپذیرفته است و خبرهای ذکر شده فاقد وجاهت قانونی است. بدیهی است پس از بررسی و امکان سنجی‌های جامع برای تاسیس اتاق‌های جدید مشترک با رعایت ضوابط قانونی مربوطه، اطلاع‌رسانی لازم از طریق سایت اتاق و رسانه ملی، با موضوع معرفی اتاق‌های جدید مشترک و نیز ثبت نام از فعالان اقتصادی علاقه‌مند اقدام خواهد شد.
 
80 درصد مطلقه‌ها زیر 30 سال‌اند

شنیده شد که معاون دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: در سال 93 به ازای هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت شد و متاسفانه 80 درصد مطلقه‎های کشور زیر 30‌سال هستند. محمد اسلامی در همایش ازدواج و سلامت در جوانان در سخنانی پنج‌سال اول زندگی را حساس ترین دوران دانست و افزود: 50 درصد طلاق‌ها در این دوره اتفاق می‌افتد و نیاز به مراقبت خانواده‌ها و کسب مهارت‌های لازم احساس می‌شود. وی تاکید کرد: چیزی که جامعه از ازدواج باید به دنبال آن باشد آرامش و سکونی است که در بین زوجین به وجود می‌آید و با تشویق افراد به ازدواج به دلیل وجود زمینه‌های بهبود شاخص سلامت می‌توان به سلامت جامعه کمک کرد.
 
گزينه‌هاي احتمالي رئيس شوراي شهر تهران

شنیده شد که گمانه‌زني‌ها درباره رياست جديد شوراي شهر تهران همچنان ادامه دارد و تاكنون چندين نفر مطرح شده‌اند. فارس نوشت؛ مهدي چمران، احمد مسجد جامعي و احمد دنيامالي گزينه‌هاي احتمالي رياست شوراي شهر هستند. بر اساس اين گزارش، انتخابات رياست جديد شورا 10شهريور برگزار مي‌شود.

** قانون

ارائه لایحه برجام به مجلس توجیهی ندارد

ايسنا  نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ارائه لایحه برجام به مجلس را غیر ضروری و غیر منطقی دانست. غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: من و برخی دیگر از همکاران نماینده نمی‌توانیم قانع شویم که چرا برجام باید به مجلس بیاید. شورای امنیت سازمان ملل این توافق را تصویب کرده و سوال اینجاست که آیا ما می‌توانیم مصوبه شورای امنیت را به هم بریزیم؟ وی افزود: فرض کنید لایحه برجام به مجلس ارائه شد،‌ شورای عالی امنیت ملی آن را تصویب کرد و سران نظام هم بر آن صحه گذاشتند؛ حالا اگر مجلس کلیات این لایحه را تصویب کند آیا می‌تواند وارد جزيیات آن شود؟ طبیعتا ما نمی‌توانیم یک ویرگول را در آن عوض کنیم؛ زیرا اگر این کار را بکنیم 1+5 و تمام معادلات را بر هم ریخته‌ایم.

جلسات ابوترابی‌فرد با متقاضیان استیضاح وزرا

ايلنا  سخنگوی هیات رئيسه مجلس سرنوشت استیضاح وزرای‌اقتصاد و راه‌وشهرسازی را در گروي  نتیجه‌ جلسات مشترک استیضاح‌کنندگان با نایب رئيس مجلس در روز‌های آتی خواند. عبدالرضا مصری تصریح کرد: در رابطه با هر دو استیضاح آقای محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب رئيس مجلس شورای اسلامی، در حال تشکیل جلساتی با شرکت استیضاح کنندگان و وزرای یاد شده هستند. وي افزود: اگر استیضاح کنندگان در جلساتی که با حضور نایب رئيس مجلس و وزرای اقتصاد  و راه و شهرسازی برگزار می‌شود،  قانع شوند و وزرا نیز اراده جدی برای برطرف شدن دغدغه‌های نمایندگان داشته باشند، استیضاح به صحن علنی کشانده نخواهد شد.

رزمایش‌ موشکی طبق برنامه مقرر برگزار خواهد شد

تابناك  معاون ستادکل‌ نیروهای‌ مسلح گفت: کلا رزمایش‌ها در نیروهای مسلح این‌گونه است که برنامه‌ریزی جامع برای طول سال در مورد آنها صورت می‌گیرد؛ بدون تردید و در وقت مقتضی این رزمایش‌ها انجام می‌شود. سردار مسعود جزایری در مورد حضور نیروهای سپاه در شمال شرق سوریه و حاشیه‌های ایجاد شده در پی این خبر گفت: نیازی به حضور فیزیکی نیست و خود ملت، دولت و ارتش سوریه، یمن و عراق می‌توانند از خودشان دفاع کنند.

درگیری «سنگین» ناوگروه ارتش با دزدان دریایی

فارس  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تشریح جزيیاتی از درگیری اخیر ناوهای نیروی دریایی با دزدان دریایی پرداخت. امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چند روز پیش در منطقه خلیج عدن 4 یا 5 فروند قایق که در داخل هر کدام از آنان 5 نفر نیروهای مسلح و مجهز به سلاح آرپی جی، کلاشینکف و نارنجک بودند به یکی از کشتی‌های نفتکش کشورمان حمله کردند. وی افزود: اما به دلیل اینکه ما کشتی‌های خود را اسکورت می‌کنیم و این کشتی‌ها تحت حمایت ناوهای نیروهای دریایی و تیم عملیات ویژه هستند، دزدان دریایی بعد از یک درگیری سنگین و طولانی، پا به فرار گذاشته و منطقه را ترک کردند.

تقدیر کمیسیون اصل 90 مجلس از تیم مذاکره کننده

ایرنا سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تقدیر این کمیسیون از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به دلیل تلاش برای به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای، غنی سازی و تحقیق و توسعه خبر داد. مصطفی افضلی فرد به حضور مجید تخت روانچی معاون وزیر امورخارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای و بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه  این کمیسیون اشاره کرد و اظهارداشت: تمامی موارد مطرح شده در این جلسه براساس منویات رهبر معظم انقلاب، منافع ملی و شاخص‌های فراجناحی و غیرسیاسی بود.

تجمع شبانه روزی مربیان پیش‌دبستانی مقابل مجلس

خانه ملت  جمعی از مربیان پیش دبستانی از شهرهای مختلف کشور برای چندمین روز در اعتراض به وضعیت استخدامی خود دوشنبه به تجمع خود مقابل مجلس شورای اسلامی ادامه دادند. یکی از این تجمع کنندگان درباره این تجمع شبانه روزی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید بدون برگزاری آزمون و با اولویت نسبت به استخدام مربیان پیش دبستانی که مدت پنج سال و بیشتر سابقه کار دارند، اقدام کند.

روحاني به همدان مي‌رود

مهر  رئیس جمهور در بیست و دومین سفر استانی خود سه شنبه هفته آینده ۳ شهریور ماه به استان همدان سفر می‌کند. ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص مطالبات مردم از رئیس جمهور در سفر به این استان گفت: حل مشکل بیکاری و ارائه راهکار های دقیق و اجرایی برای اشتغالزایی در ابعاد توسعه صنعتی، صنایع تبدیلی و توسعه کشاورزی نوین از مهم‌ترین مطالبات مردم است.وي  با اشاره به بحران آب در استان گفت: تامین آب کشاورزی و آشامیدنی از مهم‌ترین دغدغه های مردم استان همدان است.

** شرق

سرلشکر فیروزآبادی: فعالیت‌های موشکی ایران با هیچ مانعی روبه‌رو نخواهد شد


تسنیم: رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای هر آزمایش موشکی موارد در یک هیأت سیاست‌گذاری بررسی می‌شود، گفت: «فعالیت‌های موشکی ایران با هیچ مانعی روبه‌رو نخواهد شد». سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، طی سخنانی گفت: «برای هر آزمایش موشکی، موارد در یک هیأت سیاست‌گذاری بررسی می‌شود و نتیجه آن به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم می‌شود که پس از تصویب معظم‌له اقدام می‌شود. مصوباتی که اکنون در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح بوده نیز برابر مصوبه معظم‌له به‌موقع اجرا خواهد شد».

مقیمی: برگزاری انتخابات باشکوه  مردم را امیدوار می‌کند


ایسنا: محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به اهمیت احاطه برگزارکنندگان انتخابات بر قوانین، گفت: اینکه مردم یقین پیدا کنند که مجریان انتخابات به رعایت بی‌طرفی در قانون پایبند هستند، موجب تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد. او تأکید کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که مردم در جریان قرار بگیرند که دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است تا انتخاباتی خوب و سالم را برگزار کند چراکه در صورت برگزاری انتخابات باشکوه، مردم به آینده خود و کشورشان امیدوار می‌شوند.

آیت‌الله جنتی: مسئله ما اسلام  انقلاب، نظام و  ولایت‌فقیه است


ایسنا: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تنها مسئله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئله بزرگداشت، مراسم و مناسبت‌ها نیست بلکه مسئله اسلام، انقلاب، نظام و ولایت‌فقیه است. آیت‌الله احمد جنتی در رابطه با مشکلات پیش‌روی کشور گفت: ما هم‌اکنون با بحران‌های مادی و معنوی، بحران اقتصادی، بحران کم‌آبی و خشک‌سالی و بحران رواج‌یافتن دروغ، رانت‌خواری و رشوه‌خواری مواجه هستیم.


** ایران

کاهش حضور نظامی امریکا در خلیج فارس


نیروی دریایی امریکا که در چند دهه گذشته حضور پررنگی در آب‌های خلیج فارس داشته، اکنون تصمیم گرفته ناوگان خود را در آینده نزدیک از این آبراهه حیاتی خارج سازد. به گزارش «انتخاب»، پایگاه خبری «هیل» نوشت: «اگرچه نیروی دریای امریکا در هفت سال گذشته یک ناو هواپیمابر را در خلیج فارس یا نزدیک آن نگه داشته اما اکنون در حال برنامه‌ریزی برای خارج ساختن این ناوها از منطقه است.

حضور رو به کاهش در حالی صورت می‌گیرد که امریکا آماده ورود به توافقی هسته‌ای با ایران می‌شود. البته «کاخ سفید» و مقامات نظامی امریکا به قانونگذاران، منتقدین و متحدین خود اطمینان داده‌اند که فشار نظامی علیه ایران را ادامه خواهند داد.»

حمایت 63 درصدی یهودیان امریکا از توافق

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 63 درصد از یهودیان امریکا با توافق هسته‌ای موافق هستند. به گزارش روزنامه القدس العربی، براساس نظرسنجی انجام شده توسط «جویش ژورنال» همچنین در مجموع 54 درصد از شهروندان امریکا این توافق را تأیید می‌کنند ولی یهودیان 9 درصد بیش از دیگر شهروندان با این توافق موافق هستند. به گزارش ایرنا، این نشریه یهودی اضافه کرد: سازمان «جی استریت»

2میلیون دلار را برای تبلیغات رسانه‌ای در راستای تأیید توافق با ایران اختصاص داده است. چند روز پیش، نظرسنجی «گالوپ» بیانگر حمایت 33درصدی شهروندان امریکایی از توافق هسته ای بود. روزنامه واشنگتن پست، رسانه نزدیک به حزب جمهوریخواه امریکا نیز نوشت: «اختلافات میان نهادها و رهبران یهودیان امریکا آشکار شده است ولی نظر رهبران یهودی امریکا نظر یهودیان این کشور به شمار نمی‌رود.»

پرده‌برداری از حامی مالی کمپین ضد توافق

وب سایت خبری «گلوبال ریسرچ» از حامی مالی کمپین ضد توافق هسته‌ای ایران در امریکا پرده برداشت. به گزارش این «وب سایت» خبری، یک میلیاردر یهودی به نام «شلدون آدلسون» که به «سلطان کازینوهای امریکا» نیز معروف است، با صرف هزینه 145 میلیون دلار از رد توافق هسته‌ای ایران در کنگره حمایت می‌کند. «شلدون آدلسون» با ٢٨ میلیارد دلار ثروت، سیزدهمین ثروتمند بزرگ امریکایی و از حامیان بدون چون و چرای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است. گلوبال ریسرچ ادامه داد: «شلدون آدلسون» تاکنون موفق شده تمامی رهبران جمهوریخواه کنگره امریکا را در این راه با خود همصدا کرده و حتی به روش‌های گوناگون تلاش می‌کند تا ٦٠ نفر از اعضای «دموکرات» کنگره را با خود همراه کند تا وتوی رئیس جمهوری امریکا را خنثی کند تا توافق هسته‌ای ایران را با وجود  تلاش‌های اوباما  با شکست مواجه کند.

کارت قرمز دادستانی کویت به رسانه‌های ضد ایران

مطالب ضد ایرانی منتشر شده در برخی از رسانه‌های کویتی با کارت قرمز دادستانی کویت مواجه شد. موج رسانه‌ای علیه ایران پس از آن آغاز شد که پنجشنبه هفته گذشته، یک گروه به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در کویت بازداشت شد و برخی مقامات کویتی ادعا کردند که تیم بازداشت‌ شده با ایران و حزب‌الله در ارتباط هستند.
به گزارش ایرنا، در پی این تبلیغات، دادستانی کل کویت از رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی این کشور خواست از پرداختن به حواشی شناسایی و بازداشت یک گروه تروریستی در این کشور و ارتباط دادن فعالیت این گروه به برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران خودداری کنند و اجازه دهند تا این پرونده روند قانونی خود را طی کند.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    شیرزاد در زمره عربده‌کش‌های مجلس ششم قرار داشت و تا مرز متهم کردن جمهوری اسلامی از زبان آمریکا و اروپا و صهیونیست‌ها پیش رفت. وی 3 آذر 82 ضمن نطقی ادعا کرد جمهوری اسلامی 19 سال به دنیا دروغ گفته
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    مهدي چمران، احمد مسجد جامعي و احمد دنيامالي گزينه‌هاي احتمالي رياست شوراي شهر هستند
  • خبرنگار حرفه ای ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    حالا وقت حساب است. بیایید بگویید «و ما ادراک» چه شد؟ ریشه‌ها چه شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس