کد خبر 454210
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) از برگزاری همایش علمی پژوهشی سومین حرم اهل بیت(ع) ۲۸ و ۲۹ مرداد با حضور آیت الله محمدی ری شهری خبر داد.

 به گزارش مشرق،‌ علی خواجه‌نژادیان، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) از برگزاری همایش علمی پژوهشی سومين حرم اهل‌بيت (ع) در روز های ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه خبر داد و گفت: این همایش با حضور آیت الله محمدی ری شهری، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب و آیت‌الله ایمانی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به ارسال قریب به 80 مقاله علمی و پژوهشی در موضوعات مختلف مرتبط با حرم احمد بن موسی (ع) و جایگاه ایشان به دبیرخانه این همایش افزود: در این همایش از مقالات برتر تجلیل به عمل می آید.

وی سیره حضرت احمد بن موسی (ع)، زندگی و هجرت حضرت احمد بن موسی(ع)، مدفن حضرت احمد بن موسی(ع) در آیینه تاریخ، تاثیر حضرت شاهچراغ(ع) بر فرهنگ شیراز در طول تاریخ معناشناسی حرم، شهر اسلامی در بیانات رهبری، کارکردهای حرم در جوامع اسلامی،حرم و شهر آرمانی اسلامی، سومین حرم اهل بیت و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی، سومین حرم و سبک زندگی اسلامی،نقش شاهچراغ (ع) در فرهنگ دینی شیراز، جایگاه اقتصاد در سومین حرم اهل بیت(ع)، ظرفیت های محیطی و فرهنگی شیراز برای تحقق سومین حرم اهل بیت(ع)، جایگاه شاهچراغ(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) در فرهنگ جهانی و سومین حرم اهل بیت(ع) و صدور انقلاب اسلامی و چشم اندازهای توسعه معنوی شیراز در خاورمیانه را از محور هایی نام برد که باید مقالات به این همایش ارسال می شد.

خواجه نژادیان از برگزاری شب شعر حضرت شاه چراغ (ع) در همان روز خبر داد و گفت: در این مراسم آثار برگزیده و ارسالی به جشنواره ادبی و هنری حضرت شاهچراغ(ع) در بخش شعر توسط 23 نفر شاعران برجسته قرائت می شود  و در کنار آن کارگاه جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) نیز بر پا می شود.

وی با اشاره به اعزام کاروان «کوچ عاشقانه» از سراسر استان فارس به سمت حرم احمد بن موسی (ع) در روز پنجم ذی القعده ادامه داد: مراسم ویژه بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در شب ششم ذی القعده با سخنرانی رییس مجلس شورای مجلس در آستان آن حضرت برگزار و پس از آن اختتامیه جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) همراه با معرفی 60 برگزیده برگزار می شود.

وی به دیگر برنامه های روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) اشاره کرد و گفت: مراسم سخنرانی آیت الله محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و قرائت دعای کمیل توسط مداحان برجسته و اجرای گروه تواشیح در شبستان امام خمینی (ره) آستان شاه چراغ (ع)  از دیگر برنامه های شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) است.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزاری مراسم دعای ندبه و پخش زنده از سینمای جمهوری اسلامی با سخنرانی آیت الله خاتمی در شبستان امام خمینی (ره) در روز ششم ذی القعده و برگزاری مراسم آیینی تعویض پرچم گنبد آستان مقدس و اجرای مراسم نقاره خوانی را از دیگر برنامه های شاخص این روز نام برد.

خواجه نژادیان جشن کودکان دبستانی، جشن میلاد امام رضا (ع) در آستان مقدس شاه چراغ(ع)، برگزاری مسابقات ورزشی جام احمد بن موسی (ع) را از مجموعه برنامه های شاخص دهه کرامت نام برد و گفت: برنامه رادیو حرم، نشست های حقیقت شناسی در محل نمایشگاه آستان، برگزاری نشست «نردبان آسمان» با هدف پرسش و پاسخ دینی با حضور کارشناسان، گفتمان های دینی، مشاوره های تخصصی، برگزاری برنامه های ویژه برای کودکان از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه کرامت ویژه زائران آستان حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

وی حضور سفیران نور و خادمان مقدس آستان حضرت شاهچراغ (ع) در 18 نقطه استان فارس اعم از مراکز حمایتی، بیمارستان ها، هئیات مذهبی و نماز جمعه و اهدای بسته های تبرکی برای حاضران همراه با سخنرانی کوتاه را از دیگر برنامه های شاخص این ایام نام برد.

منبع: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس