کد خبر 454104
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

بهمن پرورش از غواصان افتخاری کشور است که تا کنون 87 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و به خاطر عملیات‌های خارق‌العاده و موفقیت‌های متعدد، به جادوگر آب‌ها و سوپرمن زنده ایران شهرت یافته است.

به گزارش مشرق، بهمن پرورش ملقب به جادوگر آب‌های ایران و سوپرمن زنده ایران در حاشیه یک فقره غرق‌شدگی در سد گاوشان کامیاران که موفق شد غریق را در کمتر از سه دقیقه کشف و از آب خارج کند در کامیاران، آب‌های آزاد، سدها و دریاچه‌ها را کمین‌گاه مرگ دانست و اظهار داشت: من در دوران 16 سال امدادگری در آب‌های ایران تاکنون در 21 استان بزرگ و بالغ بر 74 شهر کشور بارها و بارها در حوادث مختلف امداد رسانی کرده‌ام.

این جادوگر آب‌های ایران، ضمن اشاره به اینکه وی غواص افتخاری کشور و از کارشناسان دادگستری است، خاطرنشان شد: در دوران امدادرسانی خود در کشور تاکنون موفق شده است بیش از 87 نفر را در سوانح مختلف آبی، آتش‌سوزی و کوهستانی از مرگ حتمی نجات داده و خانواده‌ها را از نگرانی برهاند.

وی به خاطر عملیات‌های مختلف و خارق‌العاده، ملقب به سوپرمن زنده و همچنین در پی موفقیت‌های متعدد در نجات جان افراد در حوادث مختلف آبی در رودخانه‌ها، سدهای عمیق و چاه‌های مخوف، به جادوگر آب‌های ایران شهرت یافته است.

پرورش در ادامه به امدادرسانی‌های متعدد خود در استان کردستان اشاره و در این خصوص اظهار کرد: یافتن خاور و خارج نمودن آن در رودخانه نگل مریوان، غواصی هفت شبانه‌روزی در رودخانه و سد ژوان در پی یافتن غریق، غواصی برای یافتن غریق در سدگاوشان در ساعت 11 شب و کمک به غواصان کردستانی در عملیاتی در سد قشلاق، بخشی از فعالیت‌های وی در این استان بوده است.

این غواص باتجربه، یافتن جسد غریق ابرمرد کوه‌های ایران را یکی از وقایع تلخ فعالیت‌های امدادرسانی‌اش در کردستان دانست و گفت: آقای براگجار طهماسبیان از کوه‌نوردان مطرح کردستانی در دریاچه‌ای حاصل از فعالیت معادن شن و ماسه در شهرستان کامیاران غرق شده بود که جسد آن توسط وی بیرون آورده شد.

پرورش، در خصوص غریقی که برای بیرون آوردن جسدش از سد گاوشان به این شهرستان آمده است، افزود: عصر روز جمعه در پی کسب اطلاع از یک فقره غرق‌شدگی در سد گاوشان شهرستان کامیاران، بلافاصله به همراه خانواده غریق خود را از کرمانشاه به سد گاوشان رساندم.

جادوگر آب‌های ایران ضمن اشاره به فعالیت غواصانی از شهرستان سنندج برای پیداکردن غریق در سد گاوشان، اضافه کرد: وقتی من به این سد رسیدم که جمعیت زیادی در محل حادثه جمع شده بودند و من بلافاصله و بدون اتلاف کمترین زمان با توجه به بی‌قراری شدید مادر و خانواده غریق و برای جلوگیری از هر گونه اقدام ناگهانی خانواده غریق که تا آن لحاظ با مدیریت و درایت خوب رئیس آتش‌نشانی کامیاران کنترل شده بودند، بلافاصله وارد عمل شدم.

وی اظهار کرد: با استفاده از اطلاعات خود در خصوص سد گاوشان و اطلاعاتی در مورد موقعیت غریق از سوی امدادرسانان حاضر، با سرعت عمل بالا در کمتر از یک دقیقه خود را به وسایل غواصی تجهیز و در کمتر از سه دقیقه غریق را در عمق 10 متری پیدا و جسد را از آب بیرون آوردم.

پرورش در خصوص غریق فوت‌شده در سد گاوشان کامیاران، گفت: غریق جوان 18 ساله‌ای به نام سجاد گنجوریان اهل استان کرمانشاه بود که به اتفاق دو تن از دوستانش در آب‌های سد گاوشان اقدام به شنا کرده بودند که دچار این سانحه می‌شوند.

 وی که به وضعیت دریاچه سدگاوشان کاملا واقف بود، اظهار کرد: وجود انواع تورها و قلاب‌های ماهیگیری، کلاف سیم تایر سوخته، تاریکی زیر آب دریاچه و رویش انواع گیاهان و درختچه‌های آبی، دریاچه سد گاوشان را به محلی بسیار خطرناک برای شناکردن تبدیل کرده است.

این جادوگر آب‌های ایران ضمن اشاره به اینکه در همین روز با کشف این غریق در سدگاوشان راهی سد ساوه برای کشف یک مورد غریق در این سد شده است، اظهار داشت: بعد از پنج ساعت در ساعت 11 شب به سد الغدیر ساوه رسیده و کمتر از 15 دقیقه غریق را در تاریکی مطلق و در عمیق‌ترین بخش این سد یافته و از آب بیرون آوردم.

پرورش تصریح کرد: البته برای یافتن این غریق حدود 10 غواص که برخی از آنها در امارات عربی آموزش غواصی دیده بودند و بیش از 40 ساعت تلاش ناموفق داشتند،ژ اما من در کمتر از 15 دقیقه موفق به یافتن غریق شدم.

وی که از غواصان افتخاری کشور است در پایان، خانواده‌ها را مخاطب قرار داد و متذکر شد: با قرار داشتن در فصل گرما، خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود بوده و اجازه شنا در مکان‌های آبی ممنوعه را ندهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس