کد خبر 453864
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

دبیر ستاد انتخابات کشور انتخابات کشور با بیان اینکه رقابت‌ها در انتخابات مجلس رقابتی پیچیده است، گفت: قانون انتخابات و آیین نامه‌ها تغییر کرده و تسلط مجریان بر قوانین ضروری است.

به گزارش مشرق، علی پورعلی مطلق در همایش مسئولین آموزش ستاد انتخابات استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای ستاد انتخابات مسوولیت خطیر و پیچیده ای برعهده دارند و امیدواریم با انجام آموزش های لازم، اتکا به قانون و با بهره گیری از تجربیات افراد متخصص در این حوزه بتوانیم یک انتخابات آرام و سالم برگزار کنیم.

عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور انتخابات امسال مجلس را از حساس‌ترین انتخابات‌های کشور دانست و بر تسلط بر قانون انتخابات تاکید کرد.

وی تصریح کرد: رقابت‌ها در انتخابات مجلس رقابتی پیچیده است و حتی اگر به تنهایی برگزار شود و با انتخاباتی دیگر همراه نشود روندی سنگین به شمار می‌آید.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور افزود: مسئولین آموزش انتخابات باید انتخابات را بخوبی بشناسند و با توجه به اینکه هر انتخاباتی شرایط زمانی و مکانی خاص خود را دارد بنابراین آشنایی کامل با انتخابات جاری و اشراف و تسلط برآیین نامه و قانون انتخابات یک امر بسیار ضروری است.

وی از وزارت کشور و شورای نگهبان بعنوان دو نهاد برگزاری انتخابات در کشور نام برد و گفت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات و شورای نگهبان ناظر برگزاری انتخابات است.

پور علی مطلق گفت: باید نقاط ضعف اجرایی انتخابات‌های گذشته شناسایی و از تکرار آن جلوگیری شود و برگزارکنندگان انتخابات فعالیت خود را بر اساس قوانین و ضوابط به طور دقیق انجام دهند تا مردم در انتخابات حضوری پرشور و حداکثری داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کشور بر آموزش به عنوان یک ضرورت همیشگی تاکید کرد و ادامه داد: آموزش یک نیاز حتی برای افراد با تجربه برگزاری انتخابات متعدد است زیرا قانون انتخابات و آیین نامه‌ها تغییر کرده و متفاوت شده است.

بر پایه این خبر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سالجاری همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس