کد خبر 453280
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

یک سازمان غیر دولتی حقوق بشری در مصر در آماری تکان‌دهنده اعلام کرد که نزدیک به سه هزار مصری طی دو سال گذشته (دولت عبدالفتاح السیسی) به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک سازمان حقوق بشری مصری اعلام کرد که در طول دو سال گذشته دست کم دو هزار و 799 نفر به دست نیروهای امنیتی مصری کشته شده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره»، گزارش داد که «سازمان مصری حقوق و آزادی‌های فردی» که یک موسسه غیردولتی است در گزارشی اعلام کرده از ژوئن سال 2013 تا کنون نیروهای امنیتی مصری با استفاده از زور و خشونت و پایان دادن به اعتراضات مسالمت آمیز با استفاده از سلاح هزاران غیرنظامی را در این کشور به کام مرگ فرستاده‌اند.

بر اساس این گزارش دولت مصر روش‌های دیگری را برای حذف مخالفان خود به کار گرفته که می‌توان به شکنجه در داخل زندان‌ها و جلوگیری از درمان محکومان سیاسی از درمان در زندان‌، شکنجه و عملیات ترور نام برد.

از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در سال 2013 تا کنون دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر حامیان اخوان المسلمین را به تحریک برای خشونت و فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کند و در دسامبر سال 2013 با صدور حکمی این گروه را تروریستی و عضویت و حمایت از آن را جرم اعلام کرده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس