رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است؛ شهرداران و دهیاران چشم خود را به روی زمین‌خواران می‌بندند.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به بررسی پرونده تخلفات کوه‌خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: موارد و پرونده‌ها در زمینه کوه‌خواری همچنان در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی‌ با بیان اینکه عمده موارد کوه‌خواری در مناطقی چون کلاردشت، شهرهای شمالی و دماوند به چشم می‌خورد. افزود: عوامل کوه‌خواری و زمین‌خواری مشترکا باهم فعالیت می‌کنند و همگی به دنبال سوء استفاده از منابع طبیعی هستند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عمده سوء استفاده‌گری از منابع طبیعی چون کوه و زمین به دنبال سوءنظارت‌ها و برخوردها شکل می‌گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به صراحت گفت که چه اشخاصی پشت‌پرده زمین‌ و کوه‌خواری در کشور هستند و یا در این زمینه ذی‌نفع می‌باشند؛ چرا که این اشخاص با واسطه‌گری به منافع خود دست پیدا می‌کنند.

پورمختار تصریح کرد: عمدتا مسئله زمین و یا کوه‌خواری به ضعف یا عدم برخورد و نظارت دستگاه‌ها معطوف می‌شود، علی‌الخصوص نظارتی که باید در قدم‌های اولیه تخلف شکل بگیرد.

پورمختار با بیان اینکه نیازمندی‌ها در زمینه اداره امور شهرها و روستاها به واقع به مسئله زمین و یا کوه‌خواری دامن زده است، بیان داشت: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که برخی از دهیاران و شهرداران در برخی موارد چشم خود را بر روی تخلفات کوه و زمین‌خواری می‌بندند تا پس از ارجاع پرونده تخلف به کمیسیون‌های 99 و 100  از منابع جریمه حاصله در اداره امور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عاملان تخلف در زمینه کوه و یا زمین‌خواری عوامل وابسته به قدرت هستند، تاکید کرد: عمده عواملی که در زمینه زمین و کوه‌خواری مرتکب تخلف می‌شوند از ثروتمندان بوده و قدرت لازمه را برای فشار بر خواسته‌هایشان دارند.

پورمختار در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاسیون هم مرتکب تخلفات زمین و یا کوه‌خواری می‌شوند و یا خیر، گفت: بالاخره در این مسئله همه نوع طیفی دسته‌بندی می‌شود و این تخلف در همه جا می‌تواند رخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    به خدا راس میگه تو دماوند در کنار رودخانه و کوه چنان ویلا هایی ساخته اند و همه با رشوه به چند ارگان حتی شخصی ویلای سه تا چهار طبقه ساخته با دادن رشوه و تمام محیط زیست بکر انجا در حال نابود شدنه تو رو خدا یه فکری بکنید بعضی افراد سست عنصر دارن دماوندو نابود میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس