کد خبر 451743
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

دبیر کل سازمان ملل متحد انفجارهای تروریستی ترکیه را که یکی از این انفجارها کنسولگری آمریکا در استانبول را هدف قرار داد، محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «استفان دوجارلیک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: بان کی مون خواستار محاکمه سریع عاملان این حمله شده و از وقوع چنین حوادثی ابراز نگرانی کرده است. دبیر کل سازمان ملل همچنین این حادثه را به خانواده های قربانیان تسلیت گفتت.

ترکیه روز دوشنبه شاهد وقوع چندین حمله تروریستی بود. در نخستین حمله، دو مهاجم زن به کنسولگری آمریکا در استانبول تیراندازی کردند. زنی که گفته می شود یکی از مظنونان این حمله است بعد از زخمی شدن توسط پلیس، دستگیر شده است. به گفته مقامات، کسی در این حمله کشته نشده است.

در همین حال یک گروه چپ افراطی با نام «ارتش انقلابی آزادیبخش خلق» که یک نیروی امنیتی ترکیه را در جریان حمله انتحاری به سفارت آمریکا در آنکارا در سال ۲۰۱۳ کشته بود، با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود از دست داشتن در حمله روز دوشنبه در استانبول خبر داد. این گروه در بیانه خود نوشته است جنگ تا بیرون راندن امپریالیسم و متحدانشان از کشور ادامه خواهد داشت.

در دومین حمله روز دوشنبه در استانبول، انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مقر پلیس باعث کشته شدن یک افسر پلیس شد. دو مهاجمی که با پلیس درگیر شدند، در جریان این واقعه کشته شدند. انفجار این بمب همچنین به زخمی شدن ۱۰ نفر از جمله سه افسر پلیس منجر شد.

سومین حمله روز دوشنبه در شهر «سیلوپی» در جنوب ترکیه و در مرز سوریه و عراق رخ داد که طی آن انفجار بمبی کنار جاده ای به کشته شدن چهار افسر پلیس منجر شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    بان کی مون دلغکی بیش نیست.ترور چه توسط دولت ترکیه وچه داعش وچه پ ک ک وچه نتانیاهو همه باید محکوم شوند.ترورهای اردوغان از فجیعترین ترورها هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس