یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌گوید مخالفت اسرائیل با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأثیری بر روابط آتی واشنگتن و تل‌آویو ندارد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه تصریح کرد مخالفت رژیم صهیونیستی با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تأثیری بر روابط آتی واشنگتن و تل‌آویو نخواهد داشت.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در ملاقات‌هایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای دولت آمریکا در خلال هفته گذشته با گروه‌های مخالف حامی اسرائیل داشته توضیح داده شده واشنگتن قصد ندارد اسرائیل را به دلیل مخالفت با نتایج مذاکرات هسته‌ای جریمه کند.

یک مقام آمریکایی در همین رابطه روز جمعه به هاآرتص گفت: «ما به دنبال درگیری با اسرائیل در این باره نیستیم و اجره نمی‌دهیم که ادامه پیدا کند.»

او افزود: «ما هرگز به اینکه اسرائیل را به این مخالفت با توافق هسته‌ای جریمه کنیم یا با آن مخالفت کنیم، نبوده‌ایم. دنبال اینکه هزینه‌ای به اسرائیل تحمیل کنیم نیستیم. مخالفت‌های اسرائیل هیچ تأثیری نخواهد داشت.»

مقام آمریکایی خاطرنشان کرد دولت آمریکا آماده است با تل‌آویو درباره افزایش همکاری‌های امنیتی و ارتقاء توانمندی‌های دفاعی آن رایزنی کند.»

مقام آمریکایی تأکید کرد موضوعی که درباره آن هرگز بحث نمی‌شود، این است که آیا واشنگتن همچان در کنار اسرائیل خواهد بود یا خیر: «این برای ما موضوع سوال نیست و سیاست آمریکا همچنان همکاری با اسرائیل در بسیاری از موضوعات خواهد بود و توافق با ایران به معنای رویکرد وسیع‌تر ما در قبال اسرائیل نیست.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس