کد خبر 448023
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

تولید دومین محصول شاسی بلند گروه صنعتی ایران خودرو به نام هایما اس 7 در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش مشرق، عملیات اجرایی راه اندازی خط خودروی جدید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان، از آبان سال 1393 به صورت جدی آغاز شد و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزیینات و لجستیک به اجرا درآمد. خطوط تولید محصول جدید با بهره گیری از ظرفیت پیمان کاران داخلی، در مدت 11 ماه آماده و راه اندازی شده است.

ساخت داخل 40 درصد از قطعات و مجموعه های این محصول هدف گذاری شده و با تولید آن، سالانه بیش از 20 هزار دستگاه، بسته به تقاضای بازار به ظرفیت تولید خودروهای شاسی‌بلند افزوده خواهد شد.

هایما اس 7از نوع شاسی‌بلند (SUV) تک‌دیفرانسیل، محرک جلو و فول آپشن است و در دو کلاس اتوماتیک و دستی با حجم موتور دو لیتری و 130 اسب بخار توان تولید می شود.

تولید آزمایشی اس7 مطابق برنامه، از 13خرداد (نیمه شعبان) در سالن بدنه سازی آغاز و اولین بدنه در روز 21 خرداد، کامل و به سالن رنگ ارسال شد.

از آن جا که تغییرات در سیستم های انتقال خط، شاهین های حمل بدنه، هنگرها و نشیمن های ایستگاه های مکانیکی، اسکیدهای حمل بدنه و سایر تجهیزات انتقال باید علاوه بر سوزوکی برای محصول جدید نیز انطباق می یافت، مجموعه ای از فعالیت های طراحی، ساخت، انتخاب پیمانکار و نظارت در این فرایند انجام شده است.

در فرایند آماده سازی تولید این محصول، سازه فلزی خط تولید بدنه به طول 72 متر و به وزن تقریبی 39 تن و تاسیسات مکانیکی خط تولید هایما به وزن تقریبی دو تن طراحی و اجرا شده است. در این عملیات، علاوه بر طراحی و نظارت بر اجرای شش دستگاه تابلوی برق اصلی به همراه کابل کشی، خط تولید بدنه سازی با متعلقات آن در کم تر از 10روز و بیش از 600متر ریل نصب شده است.

به دنبال راه اندازی یک خط جدید در سالن بدنه سازی، بیش از 10دستگاه فیکسچر بدنه سازی به همراه سیستم انتقال بین ایستگاهی بدنه ها نصب و 60دستگاه گان جوش کاری همراه با متعلقات آن مونتاژ نصب و تنظیم شد که به این موارد نصب تجهیزات جانبی و تمامی زیرپایی های خط تولید بدنه هایما را نیز باید افزود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    امان از این محصولات چینی که پدر صنعت ما را درآورده است!!!!!
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خدا چین لعنت کنه شعار نه شرقی نه غربی فقط چینی
  • reptor ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    دوستان چرا خدا چین رو لعنت کنه وقتی تولید کنندگان داخلی عرضه ی طراحی و تولید خودروی داخلی ندارن همین میشه دیگه در واقعا تقصیر دولت و مردم هم هست اگه دولت واردات رو با گمرکیه کم ازاد کنه هیچ کس خودروی داخلی نمی خره و حالا هم اگه مردم چند ماه خودروی صفر نخرن دیگه حساب دست کارخونه ها میاد که نباید جنس بنجل و بدون خدمات دست مردم بدن هر چی که به سرمون میاد بخش اعضم تقصیر خودمونه
  • ایرانی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    موتور دولیتری و قدرت130اسب بخار؟!؟خدابخیرکنه، تازه اگرهم طرحشون شکست بخوره هزینه هاشو یک جوری روی بقیه خودروها می کشند و طبق معمول این مردم هستند که هزینه مدیریت نادرست اینها رو باید بپردازند.خوبه که خجالت هم نمی کشند.خداشاهده توی مملکتمون بهترین طراحان بدنه و موتور و سیستم تعلیق و غیره رو داریم اما مگه بهشون ارزش میدن؟چرا همین طراح ایرانی وقتی طرحشوارائه می کنه محلش نمیذارن و دلسردش می کنن اونوقت همین طرح رو خارجیا رو هوا میزنن؟.
  • حسن ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    باسلام توليد كه چه عرض كنم مونتاژ خودرو چيني است. واقعاً ايران خودرو به كجا ميرود. يكروز نماينده فروش شركت رنو ميشود با پژو همكاري ميكند خودرو چيني مونتاژ ميكند پس توسعه برند داخلي چي ميشود ناسلامتي ما بيش از ٤٥ ساله كه صاحب صنعت خودرو هستيم يعني زودتر از كره ايها شروع كرديم. آيا كره ايها با مونتاژ خودرو چيني ها و يا فرانسويها به چنين جايگاهي رسيدند يا با طراحي و توسعه برند داخلي.؟ حالا چه چيزي باعث شده كه ما با تجربه ارزشمند در صنعت خودرو بخصوص پس از جنگ به سراغ مونتاژكاري محصولات ديگران برويم يا فقدان تفكر استراتژيك در توسعه محصول است و يا منافع در واردات.
  • سما ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    به مبارکی...بخوریم ناپلئونی رو!
  • محمد ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس