کد خبر 447675
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶

حمایت آشکار و قاطع همسر پادشاه سابق اردن از توافق هسته ای ایران و غرب، نظام و دولت اردن را که موضعی شفاف در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند، در تنگنا قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رای الیوم، مشارکت"نور الحسین" همسر شاه سابق اردن در ویدیوی تبلیغاتی که توسط یک گروه طرفدار خلع سلاح کامل هسته ای موسوم به "گلوبال زیرو"تهیه شده، واکنش بسیاری از اردنی ها و عرب های فعال در شبکه های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.

گروهی از هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی در یک ویدیوی تبلیغاتی حمایت قاطع خود را از توافق هسته ای اعلام کرده و از مردم آمریکا خواستند به کنگره این کشور اجازه کارشکنی و اختلال در این توافق را ندهند.

در این ویدیو، هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی از سیاستمداران کشورشان خواستند با بازی های سیاسی خود امنیت ملی این کشور را به مخاطره نیندازند.

اما فعالان عرب و اردنی شبکه های اجتماعی نیز از این موضع قاطع و آشکار ملکه نور ابراز شگفتی کرده و پیوستن نور در حمایت از توافق هسته ای ایران به ستاره های هالیوودی را، اقدامی عجیب توصیف کرده اند.

ناظران سیاسی این موضع آشکار ملکه نور را برخلاف عرف و آداب و رسوم سلطنتی اردن دانسته اند، زیرا برای اردنی ها مرسوم نیست که فردی از خاندان سلطنتی موضع سیاسی خود را به این صراحت بیان کند یا به بیان دیدگاه خود درباره مسائل سیاسی، به ویژه مسائل پیچیده بپردازد.

همسر پادشاه سابق اردن در این ویدیو تصریح کرده است که "در حقیقت هیچکس نگران نیست که ایران، آمریکا را بمباران هسته ای کند".

مورگان فریمن هنرپیشه سیاهپوست آمریکایی و برنده جایزه اسکار و سایر جوائز سینمایی به صراحت در این فیلم هشدار داد که هر گونه دخالتی در توافقنامه از سوی کنگره آمریکا می تواند در نهایت به جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه منجر شود که هزینه های جانی و مالی غیر قابل جبرانی را درپی خواهد داشت.

یکی دیگر از هنرپیشه های معروف سینمای آمریکا به نام ناتاشا لیون که به خاطر بازی در سریال تلویزیونی "حالا نارنجی جای سیاه را گرفته است" شهرت پیدا کرده، دراین ویدیو خطاب به مردم آمریکا گفت: اجازه ندهید مشتی نماینده عصبی مزاج کنگره، این توافقنامه را از میان ببرند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    این زنک که یهودی الاصله . از نوع خفنش یعنی کابالا
  • محمدرضا ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    برادر من انظر الی ماقال و لا تنظر الی من قال به گفته نگاه کن نه به گوینده نگاه کن ببین این حرف حرف درستیه یا نه صرف نظر از اینکه گوینده کیه
  • حسین ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بعضی ها چار تا کلیپ و سخنرانی گوش میدن فکر می کنن عالم دنیا و فاتح جریان های سری یا ... هستند عزیزم اونا این اطلاعات رو منتشر کردند که مارو بازی بدن و جوون های مارو از قدرتشون بترسونن و بتونن با کوچکترین پیشنهاد هایی بخرنشون عده ای هم در داخل از در دلسوزی و عده ای هم از سر منفعت طلبی و شهرت طلبی و عده ای هم در همکاری با اون ها به انتشار این مطالب دامن می زنن جوری شده که بعضی ها احکام دینی رو از رفتار اونا می گیرن!!! چون میگن اونا به اسرار ارسال شده به حضرت محمد ص واقفند و بعد اونو برای ما پوشوندند!! حتی بعضی ها رفتند جنگیری برای جمع آوری جن علیه سپاه جن اونا!!!! ول کنید اساس اسلام به محبت خوبی و علم تلاش و کار هست البته هرکسی که کار کرد باید به هرچه به دست اورد قناعت کنه ولی بعضی ها با این سخنرانی ها دلیل عدم تلاش یا کم کاریشون رو اونا میدونن و بعد میچسبوننش به دین!!!
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    در این که زن ملم حسین و مادر عبدالله پادشاه فعلی دختر انتوانت گاردنر است که شک نداریم .داریم ؟ در اینکه انتوانت کاردنر یهودی انگلیسی بود چی ان هم شک دارید ؟ مگر مادر عبدالله پادشاه فعلی بعلت اصرار بر یهودی ماندن از ملک حسین طلاق نگرفت . مگر الان یهودی نیست ؟ جناب حسین که حرفهات بو داره این سخنان از سر محبت نیست برای بخواب بردن و غفلت مردم است همان تلاشی که بهائی ها در سایت ها پیگیری می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس