کد خبر 447495
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

دولت آمریکا مصمم است از چین برای سرقت اطلاعات شخصی بیش از ۲۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی از پایگاه داده دفتر مدیریت سوابق انتقام گیرد.

به گزارش مشرق، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا مصمم است از چین برای سرقت اطلاعات شخصی بیش از 20 میلیون شهروند آمریکایی از پایگاه داده‌ دفتر مدیریت سوابق انتقام بگیرد اما هنوز درباره شیوه این انتقام گیری اندیشه نکرده است.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، دولت آمریکا بعد از آن چنین تصمیمی را گرفته که به این نتیجه رسیده که ابعاد این حمله سایبری بسیار وسیع بوده است.

مقامات آمریکایی در یکسری جلسات محرمانه در خصوص نحوه پاسخ‌گویی به این اقدام بحث و گفت‌وگو کردند که این اقدامات از پاسخ‌های نمادین یعنی اعتراض دیپلماتیک و اخراج مأموران چینی در آمریکا تا اقدامات چشمگیرتر متغیر بود که برخی مقامات آمریکایی معتقدند این اقدامات می‌تواند به شیوع تقابل سایبری بین دو کشور منجر شود.

طبق این گزارش، تصمیم دولت آمریکا برای انتقام‌گیری به مفهوم آن نیست که این اقدام به زودی رخ می‌دهد و به طور قطع زمان آن نامشخص است.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، مقامات آمریکایی نگران هستند که مظنونین این حمله سایبری را تحت پیگرد کیفری قرار دهند. مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند هرگونه پرونده قانونی می‌تواند عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا در چین را در معرض خطر قرار دهد و آن را افشا کند.

یکی از گزینه‌هایی که دولت آمریکا برای انتقام گیری از چین درباره آن بحث کرده‌ است، شامل عملیات‌های انتقام‌جویانه است و ممکن است این عملیات‌ها برای ربودن یا افشای اطلاعات حساس برای عموم باشد.

حدود یک ماه پیش، داده‌های شخصی بیش از 20 میلیون نفر از شهروندان آمریکا مورد سرقت قرار گرفت. از جمله اطلاعاتی که از این طریق سرقت شده می توان به آدرس های ایمیل و شماره های تامین اجتماعی اشاره کرد.

همچنین برخی اطلاعات مربوط به سوابق مالی و سلامت افراد هم افشا شده و این داده ها از سال 2000 تا به حال را در برمی گیرد. دولت آمریکا چین را مسئول این حمله دانسته، اما چینی ها این امر را تکذیب کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس