کد خبر 447451
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

سنای آمریکا جوزف دانفورد فرمانده سابق تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را که به عنوان چهره ای مخالف و حتی به عنوان دشمن سرسخت روسیه شناخته می شود به جای مارتین دمپسی به سمت رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکا برگزید.

به گزارش مشرق، جوزف دانفورد که در تاریخ 5 ماه مه از سوی باراک اوباما نامزد ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا شده بود، در نشستی که به منظور تایید صلاحیت وی برای این سمت برگزار شد به صراحت روسیه را بزرگترین دشمن آمریکا خطاب کرد و گفت: اگر قرار باشد کشوری را به عنوان یک خطر حیاتی برای آمریکا معرفی کنم آن کشور روسیه است.

دانفورد قبل از تصدی مقام فرماندهی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در فاصله سال های 2013 و 2014 فرماندهی نیروهای مسلح این کشور در افغانستان را به عهده داشت.

دشمن روسها رییس ستاد مشترک آمریکا شد+عکس

کمیته تسلیحات سنای آمریکا روز چهارشنبه دانفورد را به عنوان نوزدهمین رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به جانشینی مارتین دمپسی برگزید.

اوباما در روز 5 ماه مه ضمن اعلام نامزدی دانفورد برای تصدی این مقام او را یکی از تحسین برانگیز ترین مقامات ارتش این کشور خواند که خواهد توانست رهنمود های ارزنده ای را در رابطه با تصمیم گیری های نظامی در اختیار رییس جمهور بگذارد.

دانفورد در یکی از نشست های شنود سنای آمریکا در ماه مارس امسال به طور تلویحی تنها راه شکست نیروهای تروریستی داعش را اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی عنوان کرده و حضور نظامی این کشور در عراق را ضروری دانسته بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    این برای ما خوب است الان دیگه روسها باید درک کنند که وقت اتحاد جدی با متحدان خود فرا رسیده است (ایران چین سوریه هند) به راستی تا حالا به این موضوع فکر کردین که متحدان روسیه همواره مورد تحریم تسلیحاتی قرار میگیرند چرا؟ چون به قول گاوچران ها میگن خطر ناکند چرا روسیه نمیتواند متحدان خود را مسلح کند (البته حماقت اخیر روسها کار دستشان داد) ولی کشور تروریست پروری همچون عربستان تحریم نمیشود.
  • خسرو ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ما گرفتیم انچرا انداختی تا حالا ایران را خطر اصلی می دانستند الان خیالشان راحت شده و برای روسیه خط و نشان می کشند .
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    روسیه همانطور که در مورد آلاسکا حماقت کرد, هیچ وقت به این فهم نمی رسد که ایران مطمئن ترین متحد در شرایط کنونی است در واقع آنها نمی خواهند ایران از نظر تسلیحاتی بسیار به روز باشد و این در شرایط کنونی یک حماقت روسی است نمونه آن اس ۳۰۰ نزدیک به یک دهه بازی با ما. در مورد هند اصلا نمیشه حساب پایداری باز کرد مخصوصا با دولت کنونی که خط مشی بسیار متفاوتی دارد.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خب چین رو متحد روسیه میدونی. اما هند رو چرا؟ هند سیاستش همراهی با غرب و شرق هست و روسیه و آمریکا براش فرق نداره پس متحد هیچکدوم نیست. سوریه هم متحد روسیه نیست. بله فق روابطش خوبه . اما ایران که اصلن نمیتونه متحد روسیه باشه. هرچند میتونه هماری خوبی با هم داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس