کد خبر 447361
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

پایگاه اینترنتی دبکا فایل نوشت ایران 150 فروند هواپیمای جی-10 که از فن آوری اسرائیل در آن استفاده شده، به چین سفارش داده است.

به گزارش مشرق، به نوشته شماره امروز این پایگاه اینترنتی اسرائیلی، براساس گزارش ویژه منابع نظامی و اطلاعاتی دبکافایل، ایران به زودی توافق خود را با چین برای خرید جنگنده چند منظوره چنگدو جی-10 نهایی می کند. چین موافقت کرده است 150 فروند از این جنگنده های پیچیده را که در غرب به اژدهای نیرومند معروف است به تهران بفروشد.

به گفته این منابع آگاه، این جنگنده های چینی که با هواپیماهای اف-16 آمریکا قابل مقایسه است، تقریبا شبیه لاوی، جنگنده فوق پیشرفته ای است که صنایع هوایی اسرائیل در نیمه دوم دهه هشتاد آن را ساخت. پس از پافشاری آمریکا برای قطع ساخت لاوی، اسرائیل این فن آوری را به چین فروخت. آمریکا همچنین به فروش فن آوری این هواپیما اعتراض و ادعا کرد در ساخت این جنگنده از قطعات آمریکایی نیز استفاده شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، پیش از این بارها اخبار بسیار عجیب و مضحک توسط این پایگاه خبری صهیونیستی درباره توان نظامی ایران منتشر شده است که آخرین آنها خبر خرید 100 فروند تانکر سوخت رسان توسط ایران از روسیه بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 1
    ایران با قاهر نیازی به هیچ هواپیمایی ندارد
  • علیا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    1 0
    واقعن اون خبر 100 فروند سوخترسان خیلی چیز جالبی بود. اصن آمریکا با این حجم از توان هوایی آیا 100 روند سوخت رسان بزرگ داره؟؟؟؟؟؟؟ ایران برای رفع نیاز کوتاه مدت مثلن تا 5 یا 8 سال دیگه یعنی تا زمانی که توان تولید انبوه جنگنده های جدید تولید داخل مثل قاهر بوجود بیاد نیاز به خرید داره. اما به نظر میاد که ایران به جنگنده های روسی بیشتر علاقه داشته باشه تا چینی ها و یا حتی جنگنده های غربی. دلیل اصلی هم اینه که خب طرف حساب ما در جنگ احتمالی خود غرب خواهد بود و یا کشور هایی هستند که از تجهیزات غربی استاده میکنند. پس باید از تکنولوژی روس که اصولن در جهت غلطه بر تکنولوژِی غرب ساخته شده استفاده بشه. انشالله تا چند سال دیه شاهد تشکیل اولین اسادران اف313 باشیم.
  • reptor ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خبر خرید صد فروند سوخت رسان توسط ایران خیلی جک بود ولی امریکا بیش از صد فروند داره و تازه یه سفارش خیلی بزرگ هم به بویینگ داده تا جایگزین قبلی ها بشه اگه اشتباه نکنم 130 تایی بود که سفارش داده بود
  • اهوازی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    صد تا سوخترسان یعنی لوله کشی به آسمان.
  • محمد مسلم ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 0
    در یک جنگ هوایی نا متقارن وبرتری هوایی دشمن حرف اول وآخر را جنگنده های نسل 5 عمود پرواز مثل جی26واف35بی می زنند چون نیاز به باند پرواز ندارند
  • حسین ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    دوست عزیز لطفا قبل از نوشتن نظرات احساسی یک بررسی کنید ببینید قاهر چه امکاناتی داره؟ اصلا به تولید انبوه رسیده؟ تکنولوژیش مربوط چه سالی هست؟ توان رقابت با هواپیماهای دشمن رو داره؟ اگر مطالعه کنید متوجه میشید در مورد قاهر چه بزرگنمایی هایی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس