کد خبر 445734
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

یکی از اعضای حماس اعلام کرد ایران می‌تواند نقشی مثبت برای ثبات بیشتر منطقه و عدم افزایش اختلافات داخلی بین کشورهای عربی بازی کند.

به گزارش مشرق، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی مطبوعاتی گفت کمک‌های مختلفی که ایران به فلسطین داشته در حقیقت ارزشمند، زیاد و دارای تاثیر بسیار بر  مقاومت فلسطین بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، ابومرزوق در ادامه ادعا کرد: اما این کمک‌ها در حال حاضر متوقف شده، خواه کمک‌های نظامی و یا کمک مالی به نوار غزه و ساکنان آن.

وی سپس تصریح کرد: حماس تلاش دارد که این روابط محکم و قوی و عملکردش در راستای عدم کشاندن منطقه به نزاع‌های فرقه‌ای باشد.

ابومرزوق درباره تحرکات موسوم به «بهار عربی» که تقریبا از آن زمان اختلافات میان ایران و حماس افزایش یافت، گفت: در واقع از آن تاریخ روابط حماس با ایران آنگونه که انتظار می‌رفته، خوب نشده است، حماس به دنبال روابط خوب و پیشرفته و محکم به نفع آرمان فلسطین است.

وی تاکید کرد که هیچ توجیهی برای بازگشت از موضعمان وجود ندارد به نحوی که روابط خود را با ایران قطع کنیم  یا آنها (ایران) از مواضع خود بازگردند. ما راه‌حلی برای این مسأله پیشنهاد دادیم: مشخص کردن این مواضع و تمرکز بر چیزی دیگر یعنی روابط دوجانبه مربوط به فلسطین و قدس.

ابومرزوق سپس گفت: موضع حماس در قبال هر مسأله‌ای برای تمامی طرف‌ها مهم است. ما به دنبال آنیم که خود را از هرگونه پیامدی در هر کشوری، یا روابط بین کشورهای عربی و اسلامی یا اختلافات آنها کنار نگه داریم؛ این سیاست و دیدگاه ماست.

وی ابراز امیدواری کرد که چشم‌انداز ایران در منطقه به سمت ثبات بیشتر منطقه و عدم افزایش اختلافات داخلی بین کشورهای عربی پیش‌ رود؛ ایران می‌تواند نقش مثبت در این زمینه داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    یعنی چی؟ یعنی الان نقش تخریبی و غیر سازنده داره؟ واویلا اینا هم دارن واسه ما تعیین و تکلیف می کنن؟ خیلی ناسپاسین اوضاع سوریه معلول کارهای شماست. رزمنده های آموزش دیده شما که می باست با اسرایل بجنگن تو سوریه و عراق کشته شدن. چه جهلیه که اینا داران خدایااااااا
  • رضا ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    جناب ابومرزوق! استاد دانشگاه شده اند و درس اخلاق به ما (ایران) می دهند. آقا تکیلیف خودتون را روشن کنید به قول اونها یا با مائید یا علیه ما. مسئله این است. برای ما تعیین تکلیف نکنید بردار. ما خودمان ختم روزگاریم.
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    ههههههیییییی
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    شگفتا!!!!
  • خان محمد علی آقا ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    حالا معلوم شد که سران حماس به چه دلیلی چند وقت پیش به عربستان سعودی عظیمت کرده بودند
  • رحمن ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    فقر مالی ببین به چه روزی انداخته اشان
  • هژدانه ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    نمی شود هم با آل سعود باشید هم با ایران
  • SMM ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    باید به صبر سیاست مردان ایران آفرین گفت که حماقت های حماس را نادیده گرفته اند و برای حفظ آرمان فلسطین از اشتباهات فاحش حماسی ها گذشتند امیدوارم حماسی ها سر عقل بیایند و این حرف سید حسن نصرالله را کاملا باور کنند که: به هر جای عالم که سر بزنید دولتی را نخواهید یافت که به شما اسلحه دهد به غیر از ایران و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس