کد خبر 444858
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

وزیر خارجه سابق رژیم اشغالگر اسرائیل، نخست وزیر این رژیم را به ناتوانی در حل پرونده هسته‌ای ایران متهم کرد و خواستار جایگزین کردن وی با فردی دیگر شد.

به گزارش مشرق، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رییس حزب "اسرائیل خانه ماست"، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به ناتوانی در حل پرونده هسته ای ایران متهم کرد؛ زیرا «این ماموریت برای نتانیاهو بسیار بزرگ و فراتر از توان وی است و باید فرد دیگری جانشین وی شود».

لیبرمن جمعه در گفتگویی مفصل با روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت تاکید کرد: حل و فصل صحیح پرونده هسته ای ایران نیازمند یک فرمانده خلاق و مصمم است که می داند چگونه تصمیمات سخت اتخاذ کند؛ و نتانیاهو فاقد چنین ویژگی هایی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای بسیار نتانیاهو مبنی بر استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، با تمسخر گفت: "سگی که پارس میکند، گاز نمی گیرد".

وی نتانیاهو را به لفّاظی به منظور ماندن در قدرت متهم کرد و گفت: نتانیاهو روابط عمومی بسیار بالایی دارد؛ اما اینها برای رهبری رژیم صهیونیستی و حل مشکلات آن کافی نیست؛ اسراییل فاقد یک راهبرد روشن در خصوص مساله ایران و فلسطین است.

لیبرمن به شکست خود در دوران تصدی پست وزارت خارجه برای متقاعد کردن شورای وزیران در این خصوص اشاره کرد و گفت: نتانیاهو همچنان به اشتباه بزرگ خود در خصومت شخصی علنی با باراک اوباما ادامه می دهد.

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که امکان شکست توافق وین درباره برنامه هسته ای ایران از طریق کنگره وجود ندارد.

رییس حزب "اسراییل خانه ماست"، در پاسخ به سوالی درباره مخالفت نتانیاهو با پیشنهاد آمریکا در مورد قرارداد کمکهای جدید و همکاری امنیتی برای جبران توافق با ایران، گفت: حتی بدون توافق با ایران، اسراییل به سبب برخی تحولات منطقه ای خطرناک، به این قرارداد نیاز دارد.

وی تاکید کرد: "در سخن گفتن از گزینه های مختلف درباره مساله ایران زیاده روی کردیم؛ به گونه ای که دیگر کسی ما را جدی نمی گیرد و امروز که به آن گزینه ها اشاره می کنیم، جهان به ما می خندد".

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    لیبرمن سگی هست که پارس میکند وشاید دم هم تکان بدهد!!!
  • مخاطب ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    لطفا شما هم مثل دیگران بفهمید که صدای سگ واق کردن هستش نه نژاد من وشما پارس .این اشتباه از زمان برادران عرب همچنان پابرجاست .
  • مجتبی ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    +
  • خان محمد علی آقا ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    خوبه که خودشون خیلی چیزها رو اعتراف میکنن
  • خان محمد علی آقا ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    خوبه که خودشون خیلی چیزها رو اعتراف میکنن
  • پريسا ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    با سلام ، برادران عزيز مشرقي من آرات زيادي به شما عزيزان دارم تمنايي از حضور محترمتان دارم و ان اينكه از اين پس صداي سگ را پارس كردن خطاب نكنيد اين توهين به خودمان است حال چگونه اين واژه و توسط چه كساني در زبان ما راجع شده كه توهين أميز است ما نميدانيم ولي قدر مسلم توهين اميز است يك لحظه فكر كنيد چه ارتباط بين واق واق سگ و پارس وجود دارد تمنا دارم از اين به بعد از واژه واق واق به جاي پارس استفاده كنيد اين پارسي زبان مولوي و سعدي و حافظ و فردوسي و..................... است نه زبان سگ. با تشكر
  • پويا ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    آقاي عزيز "پارس" نه "واق واق" شما مثلا با سواد اين مملكتيد دانشگاهي كه به شما مدرك داده بايد درش رو گل گرفت
  • ايراني ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    سگ واق واق مي کند نه پارس.لطفا از کلمات ضد پارس استفاده نکنيد.همانطور که در زبان فارسي از چوس فيل ديگر استفاده نمي شود و بجاي آن الان پاپ کورن يا پوف فيل استفاده مي شود.استفاده از واژه هاي توهين آميز در شان مردمان ايران زمين نيست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس