کد خبر 444353
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

مشاور دبیر‌کل سازمان ملل در امور ورزشی در رابطه با رخدادهای فسادآمیز اخیر فیفا گفت: مدیران فیفا تا به حال افرادی منفعت‌گرا و سود‌جو بودند و باید از این پس معیار گزینش آن‌ها دگرگون شود.

به گزارش مشرق، در ما‌ه‌های اخیر پس از آن‌که سال‌ها خبر از فساد گسترده و سامان‌دهی شده در فیفا منتشر می‌شد، برخی از مدیران این ثروتمندترین سازمانی بین‌المللی بازداشت شدند و البته یک به یک هم جرم برخی از آن‌ها اثبات شده است.

در اوسط هفته جاری در مقر فیفا جلسه‌ای ویژه برگزار شد و در آن، برخی از مدیران به منظور برقراری اصلاحاتی گسترده وعده‌هایی هم دادند.

ویلفرد لمکه که مشاور بان‌کی‌مون (دبیرکل سازمان ملل) در امور ورزشی است،‌ روز گذشته در گفت‌وگویی از منفعت‌گرایی، مال‌گرایی و وابسته بودن و مستقل نبودن مدیران فیفا در چند دهه اخیر انتقاداتی وارد کرد.

او که آلمانی و 70 ساله است، گفت: مدیران فیفا باید بسیار آزاد و مستقل باشد و حسب گذراندن سلسله مراتب سازمانی به رده‌های بالاتر برسند،‌نه این که با سوابق سیاسی و یک باره به مدیریت‌های کلان دست یابند. ضمن آن‌که مدیر می‌تواند از یک کشور دور باشد، نه این که لزوما از متولد قدرت‌های سنتی اروپا باشد. هم‌چنین نباید خود را فقط به گزینه‌هایی که آقا هستند کنیم، چه بسا زنانی باشند که بهتر از بسیاری آقایان به ایفای مدیریت بپردازند.

لمکه که از سال 2008 در سمت مشاوره قرار دارد در انتها تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که گردش مالی فیفا که ثروتمندترین سازمان بین‌المللی است،‌ تحت نظر سازمان بالادستی‌ای چون سازمان ملل باشد.

گفتنی است که فیفا نیم‌قرن قدیمی‌تر از سازمان ملل است.

همچنین فیفا چهار برابر ثروتمندتر از آن سازمان‌ ملل است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس