فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا اعلام کرد، ادعای کره شمالی در آزمایش موشک‌های بالستیک از یک زیردریایی را باید جدی گرفت.

به گزارش مشرق، دریادار "اسکات سویفت"، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در این رابطه گفت: ما باید به این ادعا به چشم یک حقیقت نگاه کنیم. حتی اگر تصاویری که از آن منتشر شده صرفاً عکس باشند، بیان این موضوع نشان می‌دهد که تمایلی به داشتن چنین قابلیتی در بین سران پیونگ‌یانگ وجود دارد و این مساله به خودی خود عامل بی‌ثبات کردن اوضاع است.

در ماه مه یک مقام نیروی دریایی آمریکا گفته بود، فیلم منتشر شده از آزمایش‌های زیردریایی کره‌شمالی فریبکارانه است و بیانگر قدرت فیلمسازان کره‌ای است.

دریادار جیمز وینفلد در این باره گفته بود: کره‌شمالی‌ها سال‌ها با داشتن چنین قابلیتی فاصله دارند.

سئول نیز این فیلم را صرفا خارج کردن یک موشک و نه شلیک آن توصیف کرد. اما سویفت معتقد است کره‌جنوبی و آمریکا باید آماده باشند چراکه عدم شفافیت کره‌شمالی موجب بی‌ثباتی منطقه شمال شرق آسیا شده و در نهایت به افزایش نیروهای مسلح آمریکایی خواهد شد.

فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا همچنین تاکید کرد که با وجود مسائل در شبه‌جزیره کره، آمریکا برای حمایت از نیروهای کره‌جنوبی و انجام اقدام لازم در آینده آماده‌ است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس