یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت، گرچه مشخص نیست که پیشروی گروههای افراطی در نهایت چه مفهومی برای تل‌آویو داشته باشد اما پیدایش گروههای تکفیری از جمله «داعش» تاکنون در جهت منافع رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به پیدایش تکفیری‌های «داعش» اشاره کرد و نوشت هنوز مشخص نیست که پیدایش گروههای تکفیری همچون داعش در نهایت چه مفهومی برای اسرائیل داشته باشد اما در حال حاضر، ظاهراً این گروه در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده است.

در این گزارش استدلال شده است که گروههایی چون حزب‌الله و نیروهای سوریه بیشتر منابع خود را صرف مقابله و مبارزه با تکفیری‌ها کرده‌اند و بنابراین تا حدودی فعالیت‌های این گروهها علیه رژیم صهیونیستی تا حدودی محدود شده است.

سه شنبه (23 تیرماه)، ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در مذاکرات هسته‌ای خود به یک جمع‌بندی رسیدند و روز گذشته (دوشنبه 29 تیرماه) اتحادیه اروپا و سازمان ملل، این جمع‌بندی را مورد تأیید قرار دادند.

مقامات رژیم صهیونیستی از آن زمان شروع به تبلیغات منفی علیه توافق هسته‌ای کردند و اعتراض کردند که این جمع‌بندی موجب می‌شود که ایران بسیاری از پولهای بلوکه شده خود را مجدداً به دست آورد و آن را صرف گروههایی چون حزب‌الله کند که در نهایت این گروهها به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس