کد خبر 442287
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

یک دندانپزشک ترمیمی با اشاره به مسئله پوسیدگی دندان گفت: به‌ هیچ عنوان نباید حتی یک دندان پوسیده در دهان فرد باشد.

به گزارش مشرق، کیوان ساعتی، دندانپزشک ترمیمی با اشاره به مسئله پوسیدگی دندان اظهار کرد: به‌هیچ عنوان نباید حتی یک دندان پوسیده در دهان خود داشته باشید به دلیل آنکه پوسیدگی دندان نیز یک بیماری محسوب می‌شود که باید مانند سایر بیماری‌ها به درمان آن پرداخت.

وی افزود: به فرد نمی‌توان گفت وجود مقدار معینی دندان پوسیده در دهان وی معقول است بیان این مسئله مثل این خواهد بود که مدت‌زمانی معین را برای ابتلای فرد به تب خوب بدانیم. پوسیدگی در دهان فرد نیز مانند تب نباید وجود داشته باشد.

این دندانپزشک ترمیمی اظهار داشت: میزان دندانهای ترمیم‌شده در کشور‌های پیشرفته در حد صفر است و تعداد این دندان‌ها در ایران به 2 تا 3 دندان ترمیمی می‌رسد این تعداد در شهر‌ها و مناطق خوب ایران دیده می‌شود.

ساعتی ادامه داد: در شهر‌ها و روستا‌های دورافتاده تعداد دندان‌های پوسیده به 6 تا 7 دندان نیز می‌رسد. بروز این بیماری در فرد به عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، رعایت بهداشت و دسترسی به مراکز دندانپزشکی باز می‌گردد.

وی با اشاره به دفعات مراجعه به دندانپزشکی بیان کرد: افراد سالم هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند این تعداد مراجعه برای افرادی که دو تا سه دندان پوسیده خود را ترمیم کرده‌اند، به هر سه تا چهار ماه یکبار می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    ارزونش کنین تا مشتری بیاد
  • سعید ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    هزینه ی سنگین و درد شکنجه سا از عوامل پوسیده ماندن دندانهاست
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    گرووونه گرووون
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    من برای ترمیم دندان هایم حاضرم طلا هایم را بفروشم و این کار را کرده ام!چند درصد از خانمها این کار را میکنند و یا کمتر لباس میخرند و یا مبلمان ارزانتر!!متاسفانه همه کوتاهی ها به علت فقر مالی نیست بلکه فقر فرهنگی و الویت ها را نشناختن میزان بالایی از نابسامانی ها را تشکیل میدهد!
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    تتو کردن و اعمال زیبایی بوتاکس و امثالهم که درد اور تر است!!اما مشتریان خودش را دارد!!سری به ارایشگاههای زنانه بزنید تا ببینید خانمها با دندانهای خراب چه هزینه ای برای مو وچشم وابروی خود میکنند!!!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    بیمه ها به عناوین مختلف پول میگیرند و زیر بار هزینه های دندان پزشکی نمیروند،انگار مردم ایران دندان آهنی دارند بر خلاف کشور های اروپایی! دکتر جان مشکلات دندان به فرهنگ و دسترسی به مراکز دندان پزشکی ربطی نداره.شما هر وقت با 200000حقوق تونستی دندان پزشکی هم سر بزنی سلام ما رو هم برسون.د آخه مگه مردم مریضن که بتونن دندوناشونو درست کنن ولی نیان!
  • محمد ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    با این وضع بیکاری و بدبختی مردم یه دندون میخای پر کنی بری مطب 200 تومن آب میخوره. درد بکشیم از این بهتره
  • جواد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    لابد بازار کساده
  • بابلی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    والا ما هم خیلی دلمون میخاد 6 ماه یکبار بریم چکاپ کنیم دندونامونو ولی به حول قوه مسئولین اینقدر رفته بالا قیمتا جراتشو نداریم نزدیک دندانپزشکی بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس