رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که هرگونه استقامتی ارزش ندارد، گفت: گاهی ممکن است که انسان مقاومت‌های چشمگیری همانند اعتصاب خدا یا اعتصاب خواب کند اما از روی لجبازی و بر خلاف مأموریت باشد، اگر کارهای انسان بر اساس دستور خدا و پیامبر(ص) بود داری ارزش است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت می فرمایند که سوره هود من را پیر کرد.


وی با طرح این سؤال که در سوره هود چه مسأله ای وجود داشت که پیامبر اسلام(ص) را پیر کرد، افزود: گفته شده که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) به دلیل نزول آیه«فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْ‌تَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ‌» در سوره هود این سخن را فرموده است.


مفسر قرآن کریم با بیان این که هرگونه استقامتی ارزش ندارد، اظهار داشت: استقامتی دارای ارزش است که بر اساس دستور خداوند باشد، مواردی وجود داشته که شخصی توده ای و علیه شاه بوده و 30 سال زندان رفته است؛ درست است که چنین شخصی استقامت کرده اما بر اساس هوس خود عمل کرده است.


وی ادامه داد: گاهی ممکن است که انسان مقاومت‌های چشمگیری همانند اعتصاب خدا یا اعتصاب خواب کند اما از روی لجبازی و بر خلاف مأموریت باشد، اگر کارهای انسان بر اساس دستور خدا و پیامبر(ص) بود داری ارزش است.


رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که انجام دادن کارها به دلیل دستور خداوند بسیار مهم است، ابراز داشت: کارها بر اساس میل شخصی نباید انجام شود، گاهی قشر مذهبی در صدد این است که با ذکرگویی و خواب و بدون تلاش به جاهایی برسد؛ خواب انسان برای افراد حجت نیست.


وی با اشاره به آیه«عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ» عنوان کرد: این آیه می فرماید برخی بسیار تلاش کردند اما در نهایت به جهنم می روند، این موضوع همانند کسی که بدون پروانه ساختمانی ساخته و خرج و تلاش بسیاری برای آن انجام داده اما در نهایت این ساختمان نابود می شود.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: کارهای انسان باید استاندارد باشد، به چه دلیل برخی حرف دیگران را به راحتی می پذیرند و پشت سر آنان حرکت می کنند؛ برخی می گویند فلان سایت چنین سخنی نوشته است، آیا نوشته یک سایت حجت است تا انسان آبروی کسی را بریزد.


وی اضافه کرد: ممکن است که مطلب نادرست در بسیاری از سایت ها وجود داشته باشد، اگر انسان بخواهد سخنی بگوید باید مبنا داشته و بر اساس دلیل الهی عمل کند، انسان باید همه کارهای خود را بر اساس مأموریت و رضای خداوند متعال انجام دهد.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس