آنتوان ماریوتی خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در وین درباره مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در وین و احتمال به شکست انجامیدن آن اظهار داشت هر چیزی ممکن است اما مسلماً این اتفاق امشب رخ نمی دهد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در وین گفت، هیچکس تصور نمی‌کند مذاکرات هسته‌ای به شکست بیانجامد.

آنتوان ماریوتی درباره مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در وین و احتمال به شکست انجامیدن آن اظهار داشت هر چیزی ممکن است اما مسلماً این اتفاق امشب رخ نمی دهد.

لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزرای امور خارجه فرانسه و انگلیس اعلام کرده اند فردا صبح به وین بازمی گردند. شکست مذاکرات همچنان یکی از احتمالات است.

 منابع مختلف تقریباً هر روز تکرار می کنند احتمال شکست نیز وجود دارد. اما به قدری به حل این بحران نزدیکیم که هیچکس واقعاً تصور نمی کند این اتفاق رخ دهد. بحرانی که روابط بین الملل را از دوازده سال قبل تحت تاثیر قرار داده است. حل این بحران زمینه برقراری روابطی نزدیک با تهران را فراهم می کند. از نظر اقتصادی این اتفاق برای همه - چه ایرانی ها و چه اعضای گروه پنج به علاوه یک- حائز اهمیت است.

ایران بازاری با هشتاد میلیون جمعیت است که در پیشبرد بسیاری از زیرساخت ها همچون هوانوردی و نفت تاخیری سی ساله دارد. همچنین به خصوص برای مبارزه با سازمان دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) به برقراری روابطی نزدیکتر با ایران نیاز است. از سوی دیگر، ایرانی ها و آمریکایی ها در بالاترین سطح حکومتی باهم گفتگو می کنند که تا همین اواخر نیز غیرقابل تصور بود.

شما زمان قبل از پیروزی حسن روحانی در انتخابات را به یاد بیاورید. بنابراین هیچکس بازگشت به عقب را نمی خواهد. زیرا اگر شکستی رخ دهد، این واقعاً به معنای بازگشت به عقب و نه حفظ حالت فعلی خواهد بود. حالتی که در آن جان کری و محمد جواد ظریف مرتباً با یکدیگر ملاقات می کنند و همه چیز رو به راه است. تحریم هایی دوباره تصویب می شود و مسلماً تندروهای ایران نیز دوباره قدرت می گیرند. اتفاقی که از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی رخ نداده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس