رئیس مجلس با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع هسته‌ای با حالت عجیب و فلاکت‌زده‌ای و با پابرهنگی وارد بحث سیاسی می‌شود، گفت: نتیجه مذاکرات هسته‌ای تغییری در موضع ایران نسبت به فلسطین ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست فعالان حامی فلسطین در جمع خبرنگاران در سخنانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و نامگذاری این روز را به نام روز قدس را یک یادگار ارزشمند از سوی امام خمینی (ره) دانست و گفت: نامگذاری این روز نشان می‌دهد که ما نهایت تیزهوشی و فراست یک انسان را در این پیشنهاد می‌بینیم.

وی افزود: در این روز امت اسلامی با حالت معنوی که دارد به یکی از مقدس‌ترین اهداف امت اسلامی تبدیل شده که به آن وزن و حیثیت داده است و ملت اراده خودشان را در این روز نشان می‌دهند، لذا کار خیلی با ارزشی بود که امام خمینی آن را پایه‌گذاری کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: مهم  این است که بدانیم در شرایط فعلی شرارت‌های رژیم صهیونیستی چه در صحنه بین‌المللی و چه در صحنه منطقه‌ای افزایش یافته است، یعنی شرایط به گونه‌ای است که علی‌رغم ضعفی که در 2-3 دهه اخیر این رژیم پیدا کرده، اما میزان شرارت‌هایش در منطقه افزایش یافته است. 

لاریجانی در همین زمینه افزود: علت افزایش شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و صحنه بین‌الملل هم به غفلت‌ کشورهای اسلامی و هم سطح درگیری‌هایی که کشورهای اسلامی در بین خودشان پیدا کرده‌اند، برمی‌گردد که اینها مجال و فرصتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند که این اراده شرارت‌آمیز خودش را در منطقه جلو ببرد.

وی با بیان اینکه ما امروز شاهدیم که رژیم صهیونیستی در مسئله هسته‌ای ایران نیز دستپاچه شده و با نخست‌وزیر این رژیم با حالت عجیبی اظهاراتی مطرح می‌کند، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع هسته‌ای با حالت عجیب و فلاکت‌زده‌ای و با پابرهنگی وارد بحث سیاسی می‌شود و نگرانی و اضطراب خودش را نسبت به توافق هسته‌ای ایران اعلام می‌کند که این نشان می‌دهد که در همه عرصه‌ها این رژیم، یک رژیم شرارت‌آمیز است. 

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسئله توافق هسته‌ای ایران برای همه عقلای سیاسی چه در سطح منطقه و چه در سطح بین‌الملل نشان می‌دهد که این توافق می‌تواند به امنیت پایدار در منطقه کمک کند و برای همه کشورها مفید باشد، افزود: توافق هسته‌ای ایران به ضرر هیچ‌کدام از کشورها نخواهد بود. اضطراب و نگرانی رژیم صهیونیستی از توافق احتمالی هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که این رژیم از هرگونه اقدامی که به نفع ملل اسلامی باشد، به خصوص ایران که در مسئله فلسطین پیش‌رو است، به دنبال تخریب آن است و مضطرب می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: دخالت‌های این رژیم در مسئله سوریه و عراق کاملا مشهود است، البته این رژیم شرارت‌هایی نیز در این کشورها داشته است. دخالت‌های این رژیم در تخریب کشورهای اسلامی برای ایجاد اختلاف کاملا دیده می‌شود، لذا باید توجه کرد که در مقابل‌مان یک رفتار شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی قرار دارد که این رفتار در این ایام افزایش پیدا کرده و رفتار شرارت‌آمیز این رژیم در منطقه رژه می‌رود.

وی اضافه کرد: بنابراین باید اراده کشورها مخصوصا ملت عزیز ایران که در مبارزه با رژیم صهیونیستی پیش‌رو است کاملا مکشوف باشد، لذا روز قدس روز نشان دادن این اراده قوی است و امیدواریم که ملت ایران با فهم درستی که نسبت به مسائل دارند و برای پاسداشت فعالیت‌های مجاهدانه مردم فلسطین و نیز برای صیانت از این ابتکار عمیق امام، با حضور یکپارچه و قوی خودشان در این روز، این اراده قوی را به این رژیم ستمکار نشان دهند.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای گروه 1+5 در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین تغییری ایجاد می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین یک موضوع استراتژیک است و مسئله هسته‌ای ایران چه حل بشود و چه در توافق حل نشود، در این اراده ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین تغییری ایجاد نمی‌کند، زیرا دفاع ما از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی است، بنابراین همیشه برای ملت ایران یک هدف مقدس محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس