کد خبر 438358
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

سایت های موشک های آمریکایی پاتریوت در پایگاه السلیل استان ریاض عربستان بر اثر اصابت دومین موشک اسکاد یمنی که دوشنبه گذشته شلیک شد، کاملا منهدم شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری یمن ستریت، پایگاه السلیل عربستان یک پایگاه نظامی ویژه موشکهای بالستیک و موشکهای پاتریوت است که شماری از نظامیان و کارشناسان آمریکایی بر آن نظارت می کردند.
 
پایگاه السلیل در وادی الدواسر در جنوب شرقی ریاض و در منطقه بیابانی قرار دارد که 600 متر از سطح دریا ارتفاع و حدود 400 کیلومتر با مرزهای یمن فاصله دارد.
 
ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند موشک اسکاد را ارتقاء دهند و تغییراتی در آن به وجود آورند تا سرعت آن را افزایش دهند و از سرعت موشکهای پاتریوت نیز فراتر رفت.
 
13 تا 17 فروند موشک پاتریوت برای رهگیری موشک اسکاد یمنی شلیک شد اما سرعت موشک ارتقاء یافته اسکاد از سرعت موشکهای پاتریوت بالاتر بود در نتیجه موشک یمنی موفق شد سایتهای موشکهای پاتریوت را منهدم کند. همچنین موشکهای پاتریوت که موشک اسکاد یمنی را تعقیب می کردند باعث شدند انفجارهای بسیار مهیبی در این پایگاه روی بدهد به همین سبب نیز این پایگاه به شدت تخریب شد.
 
ارتش یمن اعلام کرد : بر اساس اطلاعات نظامی در زمان شلیک موشک اسکاد یمنی شماری از فرماندهان ارشد سعودی و تعدادی از کارشناسان رده بالای آمریکایی در این پایگاه حضور داشتند.
 
این گزارشها حاکی است خسارات سعودی ها بر اثر اصابت این موشک بسیار زیاد بوده است.
 
گفتنی است پیش از این نیز پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما اعلام کرده بود دو افسر ارشد سعودی و شماری از افسران عرب و غیر عرب در پی اصابت موشک اسکاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این پایگاه ناپدید شده اند که فرمانده پایگاه السلیل یکی از مفقودین است.
 
منابع ویژه گفته بودند سرتیپ ستاد جارالله بن محمد العلویط فرمانده یگان موشکهای راهبردی و سرتیپ ستاد مساعد بن معیبد الحربی فرمانده پایگاه السلیل به همراه شمار زیادی از افسران عرب و خارجی جزو مفقودین هستند.
 
170 شهید در حملات سعودی به یمن
 
بیش از 170 نفر در حملات چهل و هشت ساعت گذشته جنگنده های سعودی به استانهای مختلف این کشور به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 
فقط در حملات هوایی به بازاری در شهر عمران  54 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
 
19 یمنی نیز در حمله جنگنده های سعودی به منطقه ای در استان عمران شهید شدند.
 
در حمله جنگنده های سعودی به شهر ساحلی «المخّا» در استان تعز یک یمنی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.
 
هواپیماهای جنگی سعودی دیشب و بامداد امروز نیز بارها مناطق مسکونی و زیر بنایی استان های صنعا ، صعده ، تعز، حجه، حدیده و عدن را بمباران کردند.
 
جنگنده های سعودی چهار بار فرودگاه بین المللی عدن را بمباران کردند.
 
همزمان ارتش و کمیته های مردمی انصار الله یمن در پاسخ به حملات وحشیانه سعودی ، پایگاه های نظامی عربستان در منطقه مرزی نجران را با دهها موشک هدف قرار دادند.
 
پایگاه خبری لحج نیوز گزارش داد: نیروهای ویژه ارتش یمن موفق شدند یک ناوچه مصری را در بندر «ضباء» سعودی منهدم کنند.
 
شبکه المیادین از کشته شدن «نصر البتول» یکی از رهبران بارز الحراک الجنوبی (جنبش جنوب) یمن در درگیری های بئر احمد در شمال شرق عدن خبر داد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    همچنین موشکهای پاتریوت که موشک اسکاد یمنی را تعقیب می کردند باعث شدند انفجارهای بسیار مهیبی در این پایگاه روی بدهد به همین سبب نیز این پایگاه به شدت تخریب شد. عدو شود سبب خیر ار خدا خواهد...
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    هه هه پاتروت های شلیک شده همراه اسکاد برگشته و همگی و دسته جمعی یه سعودی کشون ناب راه انداختن .مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین
  • جناب خان ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    هه هه هه هه وو......!
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    نمیشه اصل خبر را باور کرد هر چند اگر واقعیت باشد ارزشمنده. چون دشمن بزرگ امریکا فکر همه جا را میکند و اگر اینطور بود همه پاتریوتها را منهدم میکرد. هیچ وقت ماست فروش نمیگه ماست من ترشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس