کد خبر 437000
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

مراسم سالیانه رژه جنگنده‌های هوایی انگلیس و آمریکا با عنوان «پیکان‌های سرخ» در سالروز استقلال، به دلایل امنیتی لغو شد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی انگلیس و آمریکا از لغو مراسم روز چهارم جولای به مناسبت سالروز استقلال خبر داده و دلایل امنیتی را باعث لغو این مراسم عنوان کردند.

روزنامه انگلیسی گاردین امروز (شنبه) نوشت، بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی نیروی هوایی انگلیس منتشر شد که بر اساس آن پایگاه هوایی «فلت ول» اعلام کرد این تصمیم به دلیل برآوردهای امنیتی و تهدید اخیر اتخاذ شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، این پایگاه نظامی به طور مداوم شرایط امنیتی منطقه را بررسی کرده و می‌بایست اقدامات مناسب بر اساس این ارزیابی‌ها انجام دهد.

«سرهنگ دیوید ایگلین» از نیروی هوایی آمریکا و جانشین فرمانده تیپ چهل و هشتم نیروی  هوایی آمریکا گفت «آمریکا و انگلیس به دنبال برگزاری مراسم بودند، اما باید امنیت عموم را اولویت اول و برتر قرار دهیم. ما از اینکه این برنامه لغو شد عذرخواهی می‌کنیم و با متحدانمان در ارتش و در میان غیر نظامیان انگلیسی همکاری می‌کنیم تا نظامیان و مردم محلی ما در امان باشند.»

«سرهنگ رابرت نووتنی» فرمانده تیپ چهل و هشتم نیروی هوایی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت این رژه هوایی به دلیل احتیاط لغو شد اما درباره دلیل لغو آن هیچ اشاره‌ای به حمله مسلحانه تونس نکرد.

وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت در طول 48 ساعت گذشته تصمیم گرفتند درباره این تجمع عظیم نظامی، تجدید نظر کنند.

سرهنگ رابرت نووتنی این رژه نیروهای هوایی انگلیس و آمریکا را یک پیک‌نیک عنوان کرد و گفت «اگر دشمن لغو یک پیک نیک را برای خودش پیروزی می‌داند، به نظرم در حساب و کتاب خودشان تجدید نظر کنند.»

تیم هوافضای نیروی هوایی انگلیس قرار بود روز شنبه در منطقه «فلت ول» از توابع «نورفولک» در شرق این کشور به مدت دو روز مراسم «پیکان‌های سرخ» را برگزار کند. مراسم «پیکان‌های سرخ» در روز استقلال رژه‌ای هوایی است که با مشارکت پرسنل نیروی هوایی انگلیس و آمریکا برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس