مدیر امنیت شمال سینا اعلام کرد که گذرگاه زمینی رفح واقع در مرز مصر و نوار غزه به این زودی‌ها بازگشایی نمی‌شود و زمان مشخصی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرلشگر «علی العزازی» گفت که دستگاه های امنیتی منتظر صدور دستورات از مقامات عالی رتبه برای بازگشایی گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه هستند و زمان مشخصی برای بازگشایی این گذرگاه تعیین نشده است.

گذرگاه زمینی رفح، نوار غزه را با مصر مرتبط می سازد و در حال حاضر تنها گذرگاهی است که فلسطینیان ساکن غزه می توانند با دنیای خارج ارتباط داشته باشند اما مسئولان مصر این گذرگاه را از جولای 2013 به دنبال عزل محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به جماعت اخوان المسلمین تعطیل کرده و تنها در موارد استثنایی آن را بازگشایی می کنند.

مسئولان مصر علت عدم بازگشایی گذرگاه رفح را ناامنی منطقه سینا اعلام کرده اند و این در حالی است که افراد مسلح روز چهارشنبه به 5 ایست بازرسی ارتش و نیروهای پلیس مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا حمله کردند که بر اثر آن 64 نظامی مصری کشته شدند.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی گزارش دادند که هواپیماهای اف 16 مصر مواضع گروه های مسلح در شمال سینا را بمباران کردند و در جریان حملات و درگیری های مستمر بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح ده ها نفر کشته شدند.

شمال سینا که در شرق مصر واقع شده است، مکان تجمع عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس است که اخیرا نیز با داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس