کد خبر 435563
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

آیا بازی‌‌های تیم‌های استقلال تهران، اهواز و خوزستان با هم، باعث ایجاد شائبه‌‌ تبانی و اعتراض سایر تیم‌‌ها می‌شود؟

به گزارش مشرق، اتفاقاتی که قرار است امسال در لیگ برتر بیفتد اتفاق‌های نادری است که فقط در ایران شاهد آن هستیم اما شاید عجیب‌ترین بخش سریال‌های لیگ پانزدهم این باشد که قرار است 3 تیم با نام استقلال در این رقابت‌ها شرکت کنند.

حضور سه تیم با یک نام، می‌تواند لیگ پانزدهم را با ابهاماتی بزرگ روبرو کند. ابهاماتی که می‌تواند برای خیلی‌ها شائبه برانگیز باشد. در این گزارش به بررسی شرایط دو تیم استقلال اهواز و استقلال خوزستان و البته مشکلاتی که می‌تواند حضور همزمان این دو تیم در لیگ برتر ایجاد کند، می‌پردازیم. شرایطی که احتمالا در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ بررسی روی آن نشده که اجازه حضور همزمان این تیم داده شده است.

 اسم استقلال اهواز از کجا مطرح شد؟

بعد از این که فولاد نوین به عنوان صدرنشین گروهش در لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و البته با توجه به اینکه قانون اجازه نمی‌دهد دو تیم از یک نهاد اقتصادی مشترک در لیگ شرکت کنند، قرار شد امتیاز این تیم به تیم دیگری فروخته شود. این در حالی است که اگر در کشورهای خارجی تیم‌های آماتور باشگاه اصلی شرایط حضور در لیگ برتر آن کشور را پیدا کنند، تیم بعدی در جدول رده‌بندی جایگزین آن تیم می‌شود اما نکته جالب اینجا است که در حالی که خیلی‌ها از حضور نفت آبادان با خرید سهم فولاد نوین به لیگ برتر حرف می‌زدند، ناگهان استقلال اهواز به عنوان خریدار نهایی این تیم معرفی شد. این در حالی است که استقلال اهواز در پایان رقابت‌های لیگ یک فصل گذشته به لیگ دو سقوط کرده بود و اصلا معلوم نیست این تیم با چه سخت‌افزار و امکاناتی باید فصل بعد را در لیگ برتر سپری کند.

برادران شفیع‌زاده چطور مجوز کار گرفته‌اند؟

وقتی ماجرای صعود استقلال اهواز به لیگ برتر عجیب ‌تر به نظر می‌رسد که بدانید شنیده شده براداران شفیع‌زاده، مالکان باشگاه استقلال اهواز مدت‌‌هاست به خاطر بدهی‌های مالیاتی ممنوع المعامله هستند و معلوم نیست چطور اجازه تیمداری به این 2 برادر داده شده است. این سوالی است که کمتر کسی جواب آن را می‌داند و باید دید سازمان لیگ طبق چه مکانیزمی اجازه داده مالکان استقلال اهواز در سطح اول فوتبال ایران تیمداری کنند.

مصطفی شهبازی، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این‌باره می‌گوید: این مساله به سازمان لیگ ربطی به پیدا نمی‌کند، چون دلیلی ندارد که ما بدانیم افراد می‌توانند معامله کنند یا نه. اگر مراجع ذی‌صلاح به ما دستور بدهند، فکر دیگری برای استقلال اهواز می‌کنیم.

سه استقلال و شائبه‌ای به نام تبانی

حضور سه تیم هم نام در لیگ برتر حرف و حدیث‌های زیادی را می‌تواند ایجاد کند و حتی ممکن است در بازی‌های حساس این تیم‌ها، شایعه تبانی احتمالی هم سر زبان‌ها بیفتند. استقلال خوزستان تیمی است که جدیدا به لیگ برتر آمده اما در سال‌های گذشته بازی‌های استقلال تهران- استقلال اهواز همیشه با شائبه‌هایی همراه بود و حالا حضور همزمان 3 استقلال می‌تواند این حرف و حدیث‌ها را بیشتر کند.

شهبازی در پاسخ به این سوال که آیا حضورهمزمان سه تیم با یک نام قانونی است یا نه گفت: برای این موضوع باید به اساسنامه شرکت‌ها نگاه کرد. اگر استقلال تهران که با نام استقلال ایران در ثبت شرکت‌ها نامش ثبت شده به صورت انحصاری نام خود را ثبت کرده باشد، استقلال اهواز و خوزستان باید نام خود را عوض کنند ولی من واقعا نمی‌دانم چنین اتفاقی افتاده یا نه.

او  در مورد شائباتی که در مورد تبانی در مورد بازی های این سه تیم  به راه افتاده هم گفت: چنین چیزی درست نیست. وقتی حرف شما درست است که این سه تیم از یک منبع مالی تغذیه کنند اما در حال حاضر هرکدام از این سه تیم از منابع مالی جداگانه تغذیه می‌کنند و این موضوع باعث به وجود آمدن شائبه تبانی نخواهد شد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    پرپولیس یه تیم داره اونم ته جدولی حالا آقایان لجشون گرفته کل لیگ استقلالین
  • احمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    دراسپانیا تیم هم نام هست در انگلیس هم همین طور تازه همین استقلال اهواز مگه امسال دربازی برگشت استقلال متوقف نکرد مگه چندسال قبل استقلال نبرد وپاس قهرمان شد
  • محمد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    ازخدا بترسید چرا چوب لاچرخ استقلال اهواز میندازید چرامانع پیشرفت فوتبال خوزیتان میشید زورتون اومده اهوازیا همه استقلالین
  • رضا ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    نویسنده محترم لطفا اول اطلاعات عمومی خودتو بالاببر بعد در مورد چیزهائی که هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداری حرف بزن 1 ) منچستر یونایتد ، منچستر سیتی در لیگ برتر انگلستان و رئال مادرید ، رئال سوسیداد در لالیگا فقط همین دو مورد برای نقض یکی از اداعای شما کافی است . 2 ) هنوز نه انتقالی انجام نشده و نه بازی شروع شده ، فرافکنی می کنید خجالت بکشید خدا را شکر تاالان هیچگونه حتی حدسی هم بعد از انجام بازیها در خصوص تبانی تیمهای خوزستانی عنوان نشده بعد شروع به نوشتن گزارش برای کار انجام نشده می کنید زنده باد خوزستان و زنده باد فوتبال این منطقه به کوری چشمی هر آنکه نمی تواند این موارد را درک کند
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    عشق است پرسپولیس که هیچ کجا شعبه ندارد
  • مهدی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    خوزستان آبیته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس