کد خبر 435471
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) با اشاره به اجرای طرح (قطار مهربانی) در این اداره کل، گفت: در این راستا ۱۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال اعتبار برای جلوگیری از حضور عابران در خطوط ریلی هزینه شده است.

 به گزارش مشرق، حمید در باغ عنبران مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱)، از اتمام پروژه نصب دیوارهای پیش ساخته بتنی حفظ حریم خطوط ریلی ایستگاه آزادور از ایستگاه های تابعه اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) خبر داد و افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال از منابع  اعتباری راه آهن ج. ا.ا هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش راه آهن ج. ا.ا برای رساندن تعداد سوانح به عدد صفر است خاطر نشان کرد: اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) نیز در راستای انجام طرح های ایمن سازی حریم خطوط ریلی و تلاش برای کاهش سوانح  بویژه برخورد عابران با وسایل حمل و نقل ریلی، پروژه هایی از قبیل تبدیل گذرگاه های همسطح به غیر همسطح و ایجاد حفاظ و راهبند برای گذرگاه های بدون مستحفظ را در دستور کار دارد.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل ریلی، نصب علائم هشداردهنده و فعالیت های فرهنگی - آموزشی برای فرهنگ سازی اجتماعی بویژه برای ساکنان حریم راه آهن با نام طرح ایمن سازی همجواری (قطار مهربانی) را از برنامه های محوری مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱)  ذکر کرد و افزود: در این راستا اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برای عملیات نصب دیوارهای پیش ساخته بتنی به منظور جلوگیری از حضور عابران در خطوط ریلی، در ایستگاه های تابعه خود را به مرحله اجرا گذاشته و در فاز اول این پروژه، عملیات نصب دیوار حفظ حریم در ایستگاه آزادور  را در مدت چهار ماه به پایان رسانده است.

درباغ عنبران در خاتمه متذکر شد: نزدیکی منازل مسکونی به خطوط ریلی، حاشیه نشینی و وجود زمین های کشاورزی، مدارس و ... در دو طرف خطوط ریلی بویژه در سه ایستگاه آزادور، سنخواست و جوین و عدم تردد ساکنان محلی از گذرگاه های تعریف شده در سال های پیش موجبات بروز حوادث ریلی ازجمله برخورد عابران با قطارهای مسافری شده بود که با اجرای طرح فوق الذکر امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در آینده نباشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس