کد خبر 434962
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نیروی دریایی این رژیم بابت توقف کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکر کرد.

به گزارش مشرق،  "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نیروی دریایی این رژیم به دلیل توقف کشتی سوئدی و بازداشت خدمه آن در صفحه فیس‌بوک خود تشکر کرد. وی مدعی شد عده‌ای قصد داشتند بدون در‌نظر گرفتن شرایط نا‌امن منطقه کمک‌هایی را به دست نیروهای حماس برسانند و قوانین را نقض کنند.

"نتانیاهو" در ادامه ادعایش نوشت: ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه در حقیقت بهانه‌ای است تا سلاح و تجهیزات مورد نیاز حماس را تامین کنند. ما به هیچ گروه و سازمانی اجازه نمی‌دهیم با تقویت حماس، امنیت اسرائیل را به خطر اندازد.

اسرائیل دارای قوانین مردم‌سالاری است و در بسیاری از موارد مجبور شده است با توجه به قوانین بین الملل، به تنهایی از خود دفاع کند. هرگز نمی‌توانیم دربرابر انتقال تجهیزات جنگی به غزه ساکت بمانیم. پیش از این نیز گروه‌هایی تلاش کردند با استفاده از مسیر دریایی سلاح‌های مورد نیاز را به حماس برسانند به همین دلیل اعتماد ما به کشتی‌های به اصطلاح حامل کمک‌های بشردوستانه سلب شده است. سال گذشته بود که جلوی قاچاق صدها قبضه اسلحه به غزه را گرفتیم. ما غزه را محاصره نکرده‌ایم زیرا به انتقال مواد غذایی و کالاهای اساسی به این منطقه کمک می‌کنیم.

وی در ادامه ادعایش افزود: اسرائیل یکی از حامیان بزرگ حقوق بشر است و هم‌راستا با قوانین بین‌المللی در جهت حمایت از مردم سراسر جهان گام برمی‌دارد به همین دلیل از زندگی مردم غزه در شرایط ایمن حمایت می‌کنیم و خواستار بزرگ شدن کودکان فلسطینی در صلح کامل هستیم.

این اظهارات عجیب "نتانیاهو" در حالی بیان شد که جامعه بین‌الملل هنوز جنگ 50 روزه تابستان گذشته به غزه و کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌دفاع فلسطینی را فراموش نکرده است. رژیم صهیونیستی حمایت خود از حقوق بشر را در حمله سال 2010 (1389) به کشتی "ماوی مرمره" –که 9 کشته برجای گذاشت - به اثبات رساند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس