کد خبر 433457
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

گردنبند اهدایی همسر اردوغان به سیل‌زدگان پاکستانی نزد نخست‌وزیر سابق این کشور پیدا شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «پاکستان تودی» در وب‌سایت خود گزارش داد، آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق اخطار داد تا گردنبندی را که پس از سیل‌ سال ۲۰۱۰ میلادی در پاکستان از سوی همسر نخست‌وزیر وقت ترکیه به این کشور اهدا شد، به خزانه دولت بازگرداند.

به نوشته روزنامه «پاکستان تودی»، امینه اردوغان که در حال حاضر بانوی اول ترکیه است در سال ۲۰۱۰ میلادی هنگامی که همسرش رجب طیب اردوغان همچنان نخست‌وزیر بود، گردنبندی را به مردم سیل‌زده پاکستان اهدا کرد. بعدها گزارش شد که این گردنبند ناپدید شده است.

نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان به «آژانس تحقیقات فدرال» دستور داد تا درباره این مساله تحقیق کند و در جریان این تحقیقات یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق این کشوراعتراف کرد که گردنبند را نگه داشته است.

آژانس تحقیقات فدرال در اخطاریه‌اش به گیلانی سه روز فرصت داده تا این گردنبند را به خزانه دولت بازگرداند، در غیر این صورت با یک پرونده قضایی مواجه می‌شود.

گیلانی گفت: این گردنبند متعلق به خواهر من است و من آن را نگه داشته‌ام. رابطه من با خانواده اردوغان بسیار نزدیک و صمیمی است و امینه اردوغان مثل خواهر من است. پس از آنکه این گردنبند از سوی بانوی اول ترکیه اهدا شد، قصد داشتم به کمپ سیل‌زدگان در ایالت سند پاکستان بروم، جایی که یک زوج به تازگی ازدواج کرده بودند. من قصد داشتم این گردنبند را که ارزش آن ۲۰۰ هزار روبل پاکستان تخمین زده شده به عنوان هدیه ازدواج به عروس بدهم. با این حال در آن روز به صورت غافلگیرانه هشت دختر که در همان روز ازدواج کرده بودند، به استقبال من آمدند و تصمیم گرفتم تا این گردنبند را نزد خودم نگه دارم و در عوض به هر یک از این هشت زوج ۲۰۰ هزار روبل کادو دادم.

فاجعه سیل سال ۲۰۱۰ میلادی در پاکستان سبب شد تا ۲۰ درصد از این کشور زیر آب رود و نزدیک به ۲۰۰ تن کشته شدند و ۲۰ میلیون تن دیگر نیز تحت تاثیر قرار گیرند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    از کی واحد پول پاکستان «روبل» شده؟!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس