چند وقت پیش بود که یک گفت و گو از علی کفاشیان روی خروجی یکی از خبرگزاریها قرار گرفته بود و تیتر جالبی داشت:« دلالی در فوتبال آزاد شد!»

به گزارش مشرق، این معنی آزاد شدن دلالی یعنی اینکه هر کس و از هر صنفی که دوست داشت بیاید و ایجنت شود. کارگزاران داخلی هم زیر نظر فدراسیون یک امتحانی بدهند و اگر قبول شدند زیر نظر فدراسیون فوتبال کار کنند. البته این در نوع خودش بد نیست که دلالها زیر نظر فدراسیون وبا شناسنامه و پرونده و ورودی و خروجی کار کنند اما انتظارها این است که اگر امتحانی هم گرفته می شود در صحت و سلامت باشد و رویش کارشناسی صورت پذیرفته باشد. در واقع هدف کنترل دلالهاست.

امتحان کارگزاران در حالی قرار بود برگزار شود که طراح سوالات محمد رضا کسرایی مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ بود. او ۲۰ سوال طراحی کرده بود و قرار بود متقاضیان کارگزاری داخلی به این ۲۰ سوال پاسخ دهند.

اما شب امتحان شایعه ای بین دواطلبان پخش می شود که سوالات لو رفته است و برخی از آنها در تماس با اهالی فدراسیون به این ماجرا  اعتراض می کنند و به همین دلیل در یک تصمیم فوری، هوشنگ نصیرزاده برای این کار انتخاب می شود و او شب ۲۰ سوال طراحی می کند و صبح ساعت ۷ به حراست فدراسیون برای تایپ تحویل می دهد. در حالیکه قرار بوده امتحان حوالی ساعت ۹ صبح شروع شود، سوالات تازه ۷ صبح تایپ می شوند و به همین با غلطهای املایی و گزینه های عجیب و غریب مقابل داوطلبان قرار می گیرند.

هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات در این باره به سایت برنامه نود می گوید:«شایعه ای پخش شد که گفتند سوالات لو رفته و البته مثل اینکه یکی دو سوال را گفته بودند.البته داوطلبان این را اطلاع داده بودند و به همین دلیل برای اینکه شائبه ای پیش نیاید، ۲۰ سوال جدید طرح کردم.» سوالی که گفتند لو رفته بود چه بود؟ نصیرزاده پاسخ می دهد:«سوالی که گفته شد لو رفته است این بود که تعداد کمیته های فیفا چند کمیته است که البته همان سوال هم در نمونه سوالات اول وجود نداشت.در هر حال حراست فدراسیون هم پیگیر بود اما لو رفتن سوالات هم ثابت نشد. ساعت ۷ صبح هم سوالات تایپ شد و چون کار کمی عجله ای شد چند اشتباه تایپی هم پیش آمد و در نهایت دو-سه سوال غلط تایپی داشت که همانجا برای داوطلبان درستش کردیم.»

در هر حال نصیرزاده ادامه می دهد:«سوالات خوب تنظیم شده بود و زیاد هم راحت نبود.»

اما یکی دو ایجنت در گفت و گو با سایت نود علاوه بر اینکه نخواستند نامشان فاش شود حسابی به برگزاری امتحان کارگزاری اعتراض داشتند و گفتند:«می گفتند سوالات لو رفته چون طراحان سوال با برخی ایجنت ها و دلالها دوست هستند. ضمن اینکه سوالات پر از غلط املایی بود. البته ما خبر نداشتیم که سوالها عوض شده اما با همین ذهنیت وارد جلسه امتحان شدیم. اصلا سوالها در قرنطینه نبود و تازه فقط یک سری سوال طرح شد و همه از دست هم زدند. آخر کدام امتحان مهم است که فقط یک سری سوال تستی برایش طرح می شود؟ برخی سوالات گزینه هایش شبیه به هم بود و اصلا وضعیتی بود که نگویید و نپرسید.»

هوشنگ نصیرزاده ضعف اینکه چرا یک سری سوال طرح شده است را قبول دارد و می گوید بایستی دو یا سه سری سوال طرح می شد:« یک سوال بود که تعداد نمایندگان لیگ یک در مجمع عمومی فدراسیون را پرسیده بود و گزینه درست که هشت بود دوبار تکرار شده بود که من همانجا درستش کردم. امتحان هم در آکادمی برگزار شد و بین شرکت کنندگان یک صندلی قرار داشت و من نمی دانم درباره تقلب چه بگویم. کسانی که امتحان گرفته اند باید پاسخ دهند.»

نکته آخر

این فدراسیون فوتبال این امتحان را اینطور برگزار می کند یک معنی بیشتر ندارد. اگر استاتوس های فیفا راچک کنید متوجه می شوید که فیفا از امسال برای کارگزاران داخلی هیچ امتحانی نگذاشته و گفته هر کس دوست دارد ایجنت و کارگزار داخلی شود. حتی شما دوست عزیز! همه این ماجراها نشان می دهد که امتحان گرفتن تنها یک ابزار است برای کنترل دلالان. البته ما هم زیاد تعجب نمی کنیم از اینکه فدراسیون فوتبال ایران نتواند یک امتحان را درست و حسابی برگزار کند. چرا که همین فدراسیون بدون اینکه از مدرک محمد خاکپور و درجه اش اطلاع داشته باشد، او را سرمربی یکی از مهمترین تیم های ملی کرده است و حالا که ای اف سی اجازه نمی دهد خاکپور روی نیمکت بنشیند، کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته است!

راستی دبیرکل جدید فدراسیون از این ماجراها خبر دارد یا هنوز هم فضا و حال و هوای دبیرکلی مهدی محمد نبی بر فدراسیون فوتبال حاکم است؟

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس