کد خبر 432187
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

در جلسه روز دوشنبه کمیته‌ برگزاری بازی‌های توکیو 2020، هشت رشته ورزشی برای اضافه شدن به المپیک 2020 توکیو انتخاب شدند که تا سال‌ آینده تعدادی از این هشت رشته برای شرکت در المپیک توکیو به صورت نهایی انتخاب می‌شود.

به‌ گزارش مشرق، کمیته‌ی برگزاری بازی‌های توکیو 2020 امروز اعلام کرد که هشت رشته ورزشی برای دور بعدی درخواست برای راه‌یابی به این بازی‌ها انتخاب شدند. این هشت رشته ورزشی عبارتند از، بیسبال و سافتبال، کاراته، اسکواش، بولینگ، رولر اسکیت، ورزش‌های صعودی، موج سواری و ووشو.

این هشت رشته از یک لیست 26 رشته‌ای انتخاب شدند.

بیسبال و سافتبال بعد از بازی‌های 2008 پکن از المپیک خارج شدند. این دو رشته درخواست زیادی برای دوباره پیوستن به المپیک دارند.

رشته موج سواری بعد از تشکیل شدن کمپین‌های متعدد به لیست اضافه شد. اضافه شدن این رشته به المپیک از نظر تجاری سودمند به نظر می‌رسد.

بولینگ رشته‌ای بود که زیاد انتظار نمی‌رفت به لیست انتخابی راه یابد. 18 رشته ورزشی که در لیست دوم برای راه‌یابی به المپیک 2020 نیستند عبارتند از: ورزش‌های هوایی، فو‌تبا‌ل آمریکایی، بریج، شطرنج، اسنوکر، ورزش‌های زیر آب، اسکی روی آب، راکت بال، نت بال، چوگان و ...

تمامی فدراسیون‌های مربوط به هشت رشته انتخابی اکنون تلاش خواهند کرد که در دور دوم پروسه درخواست موفق باشند.

در روزهای هفتم و هشتم آگوست جلسه‌ای در توکیو برای تصمیم گیری‌های بیشتر تشکیل خواهد شد و تعدادی از رشته‌ها‌ی ورزشی در ماه سپتامبر به IOC معرفی خواهند شد و ماه آگوست سال آینده در جلسه IOC در ریودوژانیرو تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

هدف از اضافه شدن رشته‌های جدید به المپیک 2020 توکیو پیشرفت جنبش المپیک و درگیری بیشتر مردم ژاپن و تماشاگران در سراسر جهان با بازی‌های المپیک است.

یکی از مشکلاتی که در این انتخابات وجود دارد، برگزیده شدن اولیه ورزش رولر اسکیت است. اگر این ورزش شامل اسکیت برد شود، انتخاب آن با مشکل مواجه می‌شود، زیرا فدراسیون جهانی اسکیت برد از نظر IOC به رسمیت شناخته نشده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس