مدافع وسط کرواتی که با پرسپولیس قرارداد یکساله بست، سابقه حضور در لیگ اروپا را دارد و می تواند یکی از ستون های پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر لقب بگیرد.

آمار مدافع کروات برانکوگروه ورزشی مشرق - لوکا ماریچ مدافع 28 ساله کروات بعد از شرکت در تست پزشکی باشگاه پرسپولیس و پس از مذاکرات طولانی با مسئولان این باشگاه در نهایت قرارداد یک ساله‌ای با پرسپولیس امضا کرد.

به همین بهانه گزارش مشرق از عملکرد این مدافع را بازنشر می کنیم:

لوکا کیست و چه کارنامه‌ای دارد؟ مدافع وسطی که ظاهراً با پیوستن به پرسپولیس احتمال بازگشت سیدجلال حسینی به اردوی قرمزها را کمتر از قبل کند.

* استارت با دسته سه کرواسی

ماریچ که سابقه بازی ملی ندارد، فوتبالش را با رووینج در دسته سوم فوتبال کرواسی آغاز کرد. بعد از سه سال بازی در این تیم راهی تیم دسته دومی پوموراک شد تا با دو فصل بازی در این تیم هم دروازه حضور در لیگ برتر را با حضور در ایسترا 1961 بگشاید. لوکا پس از آن پله‌های ترقی را طی کرد و کارنامه‌اش قابل توجه شد.

* دو جام قهرمانی و یک رباط پاره سوغات ریجکا

به گزارش مشرق، لوکای 182 سانتی‌متری طی سال‌های 2012 تا 2014 در ریجکا کرواسی برای خود اسم و رسمی دست و پا کرد. ماریچ با این تیم هم نایب قهرمان لیگ برتر کرواسی شد و هم جام حذفی را بالای سر برد. در مقابل اواسط فصل 2014-2013 رباط صلیبی‌اش پاره شد تا چند ماهی را بیرون از میدان بماند و تا پایان قراردادش نتواند برای ریجکا به میدان برود.

آمار و سابقه مدافع کروات مدنظر برانکو در اروپا

* حضور درخشان در لیگ یوفا

لوکا قبل از مصدومیت برای ریجکا در لیگ اروپا 9 بازی 90 دقیقه‌ای انجام داد. تقابل با مهاجمان ویتوریو گیمارش (2 بار)، المپیک لیون (2 بار)، رئال بتیس، اشتوتگارت (2 بار) و زیلینا اسلواکی (2بار) عیار کار این مدافع وسط را قابل قبول نشان داد.

در فصل 14-2013، ماریچ 28 ساله 19 مرتبه شانس بازی در لیگ برتر کرواسی را پیدا کرد در شرایطی که در هر 19 دیدار یاد شده وارد ترکیب اصلی رجیکا شد.

* از سقوط با زاویتشا تا سفر به تهران

لوکا در اواخر فصلی که گذشت (15-2014) به زاویتشا در لیگ لهستان پیوست. ماریچ پس از مصدومیت دنبال فرصت مناسبی می‌گشت تا توانایی‌هایش را دوباره نشان دهد. ماریچ در بازی‌های آخر فصل با زاویتسا موفق نبود تا همراه با این تیم به جمع پلی‌آفی‌ها سقوط کند. پس از آن در 7 دیدار این مرحله مدافع تیم لهستانی بود. هرچند که سرنوشت برای زاویتسا و لوکا تیره رقم زده شده بود در نهایت تیمی که 10 پیروزی و 8 تساوی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده بود با قبول 19 شکست سقوط کرد. به این ترتیب ماریچ که قراردادی 4 ماهه با تیم لهستانی بسته بود کوله بار سفرش را جمع کرد و راهی تهران شد.

آمار و سابقه مدافع کروات مدنظر برانکو در اروپا

البته قرارداد مذکور 8 روز دیگر به اتمام می‌رسد و مسافری که در تهران به سر می‌برد از آن پس می‌تواند رسما با پرسپولیسی‌ها قرارداد ببندد.

عملکرد مدافع مدنظر پرسپولیس در لیگ‌های برتر کرواسی و لهستان

فصل

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

2011-12

کرواسی

ایسترا

19

17

1518

1

2012-13

کرواسی

ریجکا

20

16

1378

1

2013-14

کرواسی

ریجکا

19

19

1694

-

2014-15

لهستان

زاویتشا

17

17

1530

-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موریس ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چه آمار درخشانی در بهترین تیمهای جهان !!! دلال ها تو فوتبال ایران چه ها نمیکنند !!!!!!
  • غضروف جنكجوي قدرتمند ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اي خاك تو سرمون يعني يه مهاجم درست و حسابي نتونستيم بكيريم خجالت اوره فقط مدافع فقط هم جيج ها برانكوويج بوناجيج و...
  • مصطفی ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    لوکا ماریچ ظاهرا تمام خصوصیات یک مدافع میانی شاخص را دارد. این مدافع 28 ساله با اینکه قد بلندی ندارد (183 سانتیمتر) اما خوب می‌پرد و خوب سر می‌زند. مهمترین خصوصیت فوتبال او بازیخوانی‌اش به حساب می‌آید. ماریچ که فصل قبل دوران فوق‌العاده‌ای در تیم قدرتمند ریه‌کای کرواسی پشت سر گذاشت بازیکن خونسرد اما مسلطی در خط دفاع به حساب می‌آید.ماریچ از سال 2007 تا همین پارسال از لیگ کرواسی خارج نشده بود اما بهترین دوران بازیگری‌اش به فصول 2013-2012 و 2014-2013 در ریه‌کا برمی‌گردد که یک قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ کرواسی را به همراه داشت. ماریچ که در فصل دوم حضورش در ریه‌کا با شماره 23 بازوبند کاپیتانی تیمش را به بازو می‌بست قدرت بازیخوانی فوق‌العاده‌ای دارد و در مواجهه با مهاجمان حریف و تقابل تک به تک به خوبی خودش را در مسیر توپ قرار می‌دهد. این مدافع همراه با ریه‌کا در فصل 2014-2013 با حذف اشتوتگارت در پلی‌آف اروپا دست به کار بزرگی زدند. یاران ماریچ در مرحله گروهی این رقابت‌ها با رئال بتیس، لیون و ویتوریا گیمارش همگروه شدند اما در تقابل با این تیم‌های قدرتمند 4 مساوی و 2 باخت به دست آوردند و در رتبه آخر گروهشان قرار گرفتند. ماریچ که در بیشتر بازی‌های اروپایی تیمش در قلب خط دفاع با بازوبند کاپیتانی به میدان می‌رفت مدافع مسلط و آرامی نشان می‌دهد اما در سرعت و کورس‌های یک به یک با مهاجمان هم ظاهرا کیفیت قابل قبولی دارد. ماریچ خیلی کم زیر توپ می‌زند و در بازیسازی و توپ‌رسانی به هافبک‌ها بازیکن قابلی نشان می‌دهد. شاید با در نظر گرفتن تمام این خصوصیات و شناخت کامل برانکو از ماریچ باشد که پروفسور او را به سیدجلال ترجیح می‌دهد.
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    پولا بیت المال مردم فقیر میکنند تو شکم فوتبالیستا لااقل فوتبالیست ایرانی باشه لااقل شیعه باشه ادم دلش نسوزه البته این حقوق ها ناحق خیلی هم ناحق ! اصلا بازیکن داره بازی میکنه کاری برای مملکت نمیکنه چرا باید 1 ملیارد حقوق یه بازیکن باشه این هیچی چرا سرمربی حقوقش 3 ملیارد لا اله الا الله
  • نیماایرانمهر ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    بنظرمن ازسیدجلال بایدبازیش بهترباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس