کد خبر 430868
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد اقدامات آمریکا منجر به ایجاد جنگ سرد جدیدی در جهان می‌شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ایتارتاس نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مجمع اقتصادی بین‌المللی در سن پترزبورگ گفت: تصمیمات جهانی نظیر خروج یک جانبه آمریکا از معاهده ای بی ان (معاهده منع موشک‌های بالستیک) منجر می‌شود تا جهان وارد درگیری‌های محلی شود. حقیقتا این یک گامی است که تمام ما را به سمت یک رقابت تسلیحاتی جدید پیش می‌برد و سیستم امنیتی جهان را تغییر می‌دهد.

وی افزود: هر زمانی که درگیری‌های منطقه‌ای بروز می‌کند طرفین درگیر همواره به طور وصف ناپذیری به تسلیحات دست می‌یابند؛ اگر شرایط امروز از طریق ابزارهای سیاسی حل شود دیگر به هیچ سلاحی نیاز نخواهد بود اما برای رسیدن به آن ما به حسن نیت و تمایل برای انجام گفت‌وگوهای مستقیم نیاز داریم. مسکو آماده است تا وارد این فرآیند شود.

رهبرروسیه در ادامه سخنانش تاکید کرد: چه چیز وجود دارد که ما هرگز با آن موافقت نمی‌کنیم؟ ما هرگز به کسی اجازه نمی‌دهیم تا با دیگران از موضع زور و با کمک پلیس و یا شبه نظامیان و سپس به کمک سرویس‌های امنیتی و نیروهای مسلح صحبت کند. بنابراین تا زمانی که یگان‌های ارتش و چیزهایی موسوم به توپخانه در آن مناطق (جنوب شرق اوکراین) وجود نداشته باشد، دیگر در آنجا سلاحی نخواهد بود. از سوی دیگر اگر مشکلات از همان ابتدا به صورت صلح آمیز حل شود دیگر نیازی به سلاح نخواهد بود. تسلیحاتی که در مناطق جنوب شرقی اوکراین از جمله تانک و توپخانه وجود دارد مردم آن مناطق را می‌کشد. پس از آن افرادی در آنجا پیدا می‌شوند که مقاومت می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس