کد خبر 430084
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

یکی از مراجع عظام تقلید در قم با تاكيد بر اينكه مسائل اسلامي در بيمارستان‌ها رعايت شود گفت: حفظ حجاب توسط پزشكان و پرستاران ضروري است و از سوي ديگر تا آنجايي كه مي‌شود مباحث مربوط به هر بيمار را هم جنس آن بيمار انجام دهد.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ديدار با رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان قم و معاونان طي سخناني به طرح تحول سلامت اشاره كرد و گفت: برنامه‌هاي طرح تحول سلامت در ايران قال توجه و مهم است كه اجراي آن جاي تقدير دارد.

وي گفت: در اين شرايط اقتصادي با وجود مشكلات موجود اجراي اين طرح پر هزينه بسيار كار ارزشمندي بود كه از دست اندركاران آن قدرداني مي‌شود.

اين مرجع تقليد گفت: مردم از اجراي اين طرح رضايت دارند و پيشرفت‌هاي خوبي نيز كسب شده كه اميدواريم بتوانيم با موفقيت كارهاي خود را ادامه داده و دنبال كنيد.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي به شخصيت وزير بهداشت اشاره كرد و گفت: دكتر هاشمي شخصي شجاع و توانمند است و بله ساليان سال است كه ايشان را مي‌شناسم و همواره با خلوص نيست كارها را دنبال مي‌كنند.

وي با اشاره به مباحث بهداشتي در قم گفت: يكي از اقدامات موثر و خوب در قم تلاش براي ساخت بيمارستان هزار تختخوابي در منطقه پرديسان است زيرا هم نفس كار خوب است و هم منطقه‌اي كه براي اين كار انتخاب كرده‌ايد مناسب است.

اين مرجع تقليد بيان داشت: يكي ديگر از اقدامات خوب شما احداث دانشكده سلامت و دين است كه جاي تقدير دارد و قم جاي اين مسائل است و پيشنهاد مي‌كنم كه نام اين دانشكده را به طب اسلامي تغيير دهيد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: دانشمندان و اطبا مسلمان بسياري وجود داشتند كه به كشف علم پزشكي پرداختند و در آن زمان هيچ يك از غربي‌ها به اين موضوعات توجه نمي‌كردند.

وي با تاكيد بر اينكه مسائل اسلامي در بيمارستان‌ها رعايت شود گفت: حفظ حجاب توسط پزشكان و پرستاران ضروري است و از سوي ديگر تا آنجايي كه مي‌شود مباحث مربوط به هر بيمار را هم جنس آن بيمار انجام دهد.

اين مرجع تقليد با اشاره به فعاليت مجمع خيرين بيمارستان‌ساز گفت: فعاليت اين مجمع همانند فعاليت مجمع خيرين مدرسه ساز ضروري و مهم است و ما نيز آمادگي داريم تا كمك كنيم و يكي از كمك‌هاي ما مي‌تواند اين باشد كه حکم استفاده از وجوهات شرعی برای این کار را بدهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: كار در وزارت بهداشت و بيمارستان‌ها نوعي جهاد است و وزير بهداشت نيز مخلصانه در حال خدمت است و به صورت جهادي تلاش مي‌كنند كه براي ايشان و همه شما دعاي خير مي‌كنيم.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • والدين يک بيمار ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    متاسفانه در بخش بستري کليه (نفرولوژي) بيمارستان امام خميني اهواز شئونات اسلامي براي بيماران ابداً رعايت نمي‌شود در اين بخش بيماران زن و مرد در کنار هم بستري شده‌اند و با توجه به نوع بيماري (کليه و مجاري ادرار) اکثر بيماران اجبارا نيمه برهنه هستند.
  • محمد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 0
    با اینکه موافق صحبتهای آیت الله مکارم شیرازی هستم ولی برام جالبه که آقایون مراجع تقلید بیشتر از اینکه به فکر نان مردم باشند که انقدر راحت توسط بانکهای گردن کلفت به ربا آلوده نشه ویا انقدر راحت توسط مسئولان محترم اختلاس گر به یغما نره فقط به حجاب زنان گیر داده اند امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود دلیل اینکه حرف حق من را نمیفهمید اینه که شکمهاتون از مال حرام پر شده است. آقایان مراجع به داد مال حلال مردم برسید که اگر به حرام عادت کنیم همان بلایی را که سر امام حسین (ع) آوردند بر سر امام زمانمان ......(زبانم لال)....... خواهیم آورد. البته فکر نمیکنم که پیامم را ثبت کنید ولی در هر حال موفق باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس