کد خبر 430081
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد ارتش این کشور هنوز درباره استقرار تسلیحات سنگین در اروپا تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

به گزارش مشرق، فردریک بن هاجز فرمانده بلندپایه آمریکایی گفت: « تصمیم گیری نهایی در خصوص محل استقرار این تسلیحات بر عهده وزیر دفاع است. ممکن است همه این تسلیحات به آلمان ارسال شود و از این تسلیحات در آنجا استفاده کنیم. چرا که ما در آنجا نیروهایی داریم که اقدام به استقرار چرخشی آنها می کنیم. آنها گروهی از نظامیان هستند که هر سال برای دوره ای 3-2 ماهه از آمریکا به اروپا اعزام می شوند. این کار از پارسال شروع شده است.»

وی افزود: « ما همچنین به استقرار این تسلیحات در مکان هایی در کشورهای شرق اروپا همچون لهستان فکر کرده ایم. چرا که آموزش نظامیان ناتو در این کشورها آسان تر خواهد بود. بنابراین، تصمیم نهایی را باید وزیر دفاع بگیرد.»

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد: « در نهایت این تسلیحات سنگین به هر کشوری که ارسال شود- آلمان یا لهستان- ، از آنجا در میان کشورهای دیگر توزیع خواهد شد.»

وی گفت: وزیر دفاع احتمالاً تصمیم خود را در این خصوص در نشست وزیران دفاع ناتو که قرار است بیست و چهارم و بیست و پنجم ژوئن در بروکسل برگزار شود، اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، این فرمانده آمریکایی گفت: تجهیزات نظامی مزبور عبارتند از یک گروه رزمی که شامل حدود 250 تانکM1، 240خودروی رزمی M2 Bradley و خمپاره اندازهای Paladin است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس