سرمربی فولاد می‌گوید: اگر تجربه حضور در فوتبال ایران را نداشتم تعجب می‌کردم اما چون از دو فصل پیش‌ آمدم خوب می‌دانستم خبری نیست و شایعات برای سرگرم کردن این و آن مطرح می‌شود.

به شایعه استقلالی‌ شدنم کلی خندیدم/ اجازه رفتن را به بختیار نمی‌دهمگروه ورزشی مشرق - در روزهایی که دراگان اسکوچیچ سرمربی فصل پیش فولاد ایران را ترک کرده بود شایعات پیرامون آینده شغلی این مربی کروات زیاد بود.  حتی روز گذشته عنوان شد سرمربی اسبق النصر عربستان به ایران آمده تا با یکی از باشگاه‌های فولاد یا استقلال به توافق برسد با این حال مربی موفق ملوان در لیگ سیزدهم توضیح می‌دهد که نباید شایعه مذاکراتش با استقلال را جدی گرفت.

دراگان که پای پرواز به اهواز- در فرودگاه مهرآباد- پاسخگوی ما شده، می‌گوید با فولاد قرارداد بسته آن‌هم دوساله. گفتگوی مشرق با اسکوچیچ را در ادامه بخوانید:

* در نبود شما بازار شایعات داغ بود. گفتند با استقلال تمام کرده‌اید و حتی می‌خواهید خارجی‌های فولاد را به تهران بیاورید.
(با خنده طولانی) اتفاقا از طریق اینترنت و مدیر برنامه‌هایم اخبار را دنبال می‌کردم. حتی به شایعه استقلالی شدنم کلی خندیدم. اگر تجربه حضور در فوتبال ایران را نداشتم تعجب می‌کردم اما چون از دو فصل پیش‌ آمدم خوب می‌دانستم خبری نیست و شایعات برای سرگرم کردن این و آن مطرح می‌شود.

* وسوسه نشدید به استقلال بروید. با کارنامه‌ای که داشتید، می‌توانستید به این هدف برسید.
برخلاف آنچه اینجا مطرح می‌شد تکلیف من به عنوان یک مربی حرفه‌ای روشن بود. با فولاد قرارداد بستم و منتظر شدم مسوولان باشگاه‌ها قول‌های‌شان را عملی کنند. وقتی با فولاد قرارداد بستم چرا باید به استقلال فکر کنم؟ شایعات جالبی بود اما وقتی در یک باشگاه کار می‌کنی فقط باید روی موفقیت تیمت تمرکز کنی. البته این به آن معنی نیست که ارزش و بزرگی باشگاهی مثل استقلال را ندانم.

* در فولاد به جوانان زیادی میدان دادید، در حالی که فصل را با نفرات دیگری آغاز کرده بودید.
اعتراف می‌کنم که فصل سختی بود. من برای قهرمانی با فولاد قرارداد بسته بودم. بختیار رحمانی، سروش رفیعی، شهاب کرمی و احمد عبدا...زاده فصل را مثل بقیه سربازها از دست دادند. داستان ایوب والی که دیگر مشکلی شد روی مشکلات دیگر.

* در مقابل خیلی‌ها گفتند اسکوچیچ بدون بازیکن توانایی‌هایش را بیشتر نشان داد.
این را قبول ندارم. هدف ما قهرمانی بود. بدون بازیکن نمی‌توان قهرمان شد. واقعا دوست ندارم این تجربه با شرایطی که داشتیم تکرار شود.

* چه شد که با فولاد قرارداد مجدد بستید؟
از فضای حاکم بر فولاد راضی بودم. حالا هم به این امید زودتر از موعد آمده‌ام تا تیم را جمع و جور کنیم. در نهایت امیدوارم قول‌هایی که قبل از تمدید قرارداد به من دادند، عملی شود. نمی‌خواهم وعده‌ها عملی نشوند تا از تصمیمی که گرفتم پشیمان شوم.

* از نتایجی که در فولاد گرفتید، راضی هستید؟
با توجه به شرایط تمام تلاش‌مان را برای بهتر شدن انجام دادیم. نیم‌فصل اول هفت پیروزی و چهار تساوی داشتیم در حالی که فقط 13گل زدیم. البته با 9گل خورده بهترین خط دفاع را داشتیم. در نیم‌فصل دوم هشت پیروزی و چهار تساوی به دست آوردیم و البته این‌بار طی همان 15بازی، 20گل زدیم. این نشان داد که در فاز هجومی با گذر زمان بهتر شدیم.

* هدف دراگان اسکوچیچ در لیگ پانزدهم دوباره رسیدن به قهرمانی است؟
قطعاً، البته دوباره می‌گویم که امیدوارم همان جاه‌طلبی را که از مسوولان فولاد هنگام عقد قرارداد دیدم، دوباره ببینم. به هر حال مشکلات مدیریتی نگذاشتند تا کار تمدید قرارداد یا جذب بازیکنان مورد نظر آغاز شود که امیدوارم از همین امروز این کار استارت بخورد.

* قرارداد بختیار رحمانی با فولاد تمام شده. خودش گفته شاید به استقلال برود.
از همان ابتدا بازی بختیار رحمانی را به خاطر خلاقیت‌هایش می‌پسندیدم حتی زمانی که به فولاد نرفته بودم. به نظرم نباید به این شایعات توجه کنید.

* شما سه بازیکن خارجی در ترکیب فولاد داشتید که گفته شد در لیگ‌برتر مشتریانی دارند؛ نانگ در خط حمله، مساریچ در خط دفاع و ماتیاس چاگو در میانه میدان.
هر سه بازیکنی که گفتید را می‌خواهیم. هیچ‌کدام آنها جایی غیر از فولاد نخواهند رفت. خود من زودتر به ایران برگشتم چون نگران تمدید قراردادها و جمع و جور شدن تیم بودم.

* و کلام آخر؟
امیدوارم جو فولاد مثل فصل قبل خوشحالم کند. ما باید با قوای تازه و تجدید سازماندهی در تیم‌مان به قهرمانی برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    کلی خندیدی؟؟!!! استقلال بزرگ جای امثال تو نیست
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    دلم برای تو و اون استقلالت می سوزه خدا شفات بده اینشاالله
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    استقلال بزرگه البته ادعاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس