کد خبر 426376
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

مستند "مزدوران 33 دلاری آمریکا "محصول 2013 در یک قسمت 50 دقیقه ای دوشنبه این هفته 18 خرداد از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، مستند "مزدوران 33 دلاری آمریکا " نشان مي دهد كه چگونه ارتش آمريكا نيروهايي با نام "گارد محافظ" را از كشورهاي جهان سوم و عموما فقير براي حفاطت از منافع خود در عراق به خدمت در مي آورد .

افرادي از خانواده‌هاي بسيار فقير كشور پرو با اميد به كسب درآمد و زندگي بهتر جذب اين كار شده‌اند و با اين‌كه نمي‌دانند براي چه چيزي مي‌جنگند ، حاضر شده‌اند خطرهاي سنگين جاني را براي روزي 33 دلار بپذيرند .

طي سال هاي اخير، بسياري از اعضاي اين گاردهاي محافظ جان خود را در اين راه از دست داده اند و تعداد بي شماري دچار معلوليت هاي جسمي شده اند .

 "مزدوران 33 دلاري آمريكا" روز دوشنبه، ساعت 23، از شبكه مستند پخش مي شود .


"نبرد اطلاعات" غرب با ايران
مستند "نبرد اطلاعات" كه سه شنبه اين هفته از شبكه مستند پخش مي‌شود فعاليت‌هاي رسانه اي مانند ساختن بازي‌هاي رايانه‌اي جنگي عليه ايران را به تصوير مي‌كشد .

تبليغات سياسي يا پروپاگاندا گونه‌اي ارتباط است كه در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار براي بسيج افكار عمومي از طريق تبليغات سياسي پخش مي‌شود. تبليغات سياسي شكلي از ارتباط است كه هدف آن نفوذ بر گرايش يك جمع يا جماعت به موضع و دليل دلخواه مبلغ سياسي است . پروپاگاندا برخلاف تهيه اطلاعات ناجانبدارانه، در اصلي ترين معناي خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است.

در اين راستا، اغلب اوقات، واقعيت‌ها به طور گزينشي بيان و بازنمايي مي‌شوند (درحالي كه نادرستي آن برگوينده روشن و آشكار است) تا از سوي مخاطب، واكنش و رفتاري احساسي و نه آگاهانه وخردمندانه سربزند. نتيجه اين امر، تغيير گرايش دلخواه به سوي هدفي است كه براي مخاطب هدف گيري شده و به منظور پيشبرد يك برنامه سياسي، درنظرگرفته شده است. افزون براين، پروپاگاندا مي‌تواند در شكل يك نبرد و جنگ افروزي سياسي نيز تلقي شود.

همچنين در اين مستند با كارشناسان و اساتيد حوزه رسانه در خارج از كشور گفتگو شده است .

" نبرد اطلاعات " سه شنبه 19 خرداد ماه ، ساعت 23 و به مدت 50 دقيقه از شبكه مستند پخش مي شود .



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس