رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سجادی هم دغدغه المپیک دارد اما نباید فراموش کرد سرخابی‌ها هم جزئی از ورزش هستند و نباید از آنها غافل شد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ایران میزبانی غرب آسیا را گرفته آیا ستادی برای این بازی‌ها تشکیل خواهد شد یا نه، گفت: قبل از تشکیل ستاد مباحث فنی مطرح است که باید بر اساس ظرفیت‌هایی که داریم نهایی شود و بر مبنای آن توافق کنیم. زمان هنوز قطعی نشده در نشست‌های چند جانبه در صحبت‌هایی مطرح شد اما به جمع‌بندی نرسیدیم. بعد از ماه رمضان به کویت می‌رویم تا زمان بازی‌ها را نهایی کنیم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به اینکه سجادی عضو ستاد المپیک ریو است و انتصاب او برای اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای شما نگرانی ایجاد نمی‌کند که از فعالیت‌های او در این ستاد کم شود، اظهار داشت: المپیک دغدغه سجادی است. سرخابی‌‌ها هم جزئی از ورزش هستند که نباید از آنها غافل شد. دیروز جلسه‌ای با او داشتیم و به جمع‌بندی رسیده‌ایم. سجادی هم گفته هیأت مدیره مشخص شود بقیه کار به دست هیأت مدیره انجام می شود.البته شاید ما در کمیته جبران کنیم. تمام دغدغه ما کسب سهمیه و مدال در المپیک است.

وی درباره اینکه اگر ایران در ورزش تغییر ناحیه دهد، کشورهای عربی می‌توانند از نام خلیج فارس سوءاستفاده کنند تصریح کرد: خلیج فارس همیشه فارس است و این موضوعی نیست که دغدغه ما باشد.

*نگرانی ما از بودجه سال جاری است که باید مدیریت شود

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه المپیک در سال آینده عنوان کرد: 85 درصد کسب سهمیه‌ها در سال جاری اتفاق می‌افتد و تعداد رشته‌های خاصی هستند که در سال 95 سهمیه در آنها توزیع می‌شود و ما فعال نیستیم. بخش اعظم بودجه ما در سال آینده به اعزام یا رویدادهای تدارکاتی قبل از اعزام اختصاص می‌یابد. نگرانی ما بودجه سال جاری است که باید مدیریت کنیم از طرفی برخی رشته‌ها در المپیک نیستند و باید به آنها توجه شود چرا که بازی‌های آسیایی پیش روست.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا شما برای جلوگیری از ناداوری‌ها با مسئولان آسیا هم صحبتی کرده‌اید یا خیر، یادآور شد: آنچه برای عبدولی در بازی‌های آسیایی رخ داد چندین جلسه موضوع بررسی شد و همان پیگیری‌ها باعث شد تا گزارشی از شورای المپیک آسیا به کمیته بین‌المللی المپیک برسد.قرار است گواهینامه ویژه در باکو به عبدولی اهدا شود که نشأت گرفته از همین نگاه است. همیشه در ورزش ناداوری‌ها بوده اما کرسی‌هایی که در مباحث فنی تأثیرگذار هستند می‌توانند به این مشکلات کمک کنند.

*به مشکل تیم امید رسیدگی می‌کنیم

هاشمی در پاسخ به فارس درباره اینکه کادر فنی تیم فوتبال امید برای قراردادهایشان دچار مشکل شده‌اند، شما در این خصوص ورود نمی‌کنید، تصریح کرد: 40 روز پیش با کفاشیان و کاشانی جلسه داشتیم. این دغدغه مطرح شد و آنها سر اعداد و ارقامی به تفاهم رسیدند. حالا اگر مشکلی باشد رسیدگی می‌کنیم که حل شود که مربی ایرانی هم باید توجه شود تا به حق و حقوق خود برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید نگاه به فوتبال امید مانند بزرگسالان است، یادآور شد: خیر، از من سوال کردند تیم امید باید چگونه باشد گفتم همان نگاهی که همه به بزرگسالان دارند به امید هم داشته باشند در غیر اینصورت نباید امیدی به کسب سهمیه در فوتبال داشته باشیم. در نشستی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشتیم قرار شد نگاهها تغییر کند. این تغییر نگاه باید هم از سوی فدراسیون، کمیته و هم وزارت باشد.

هاشمی در ادامه این نشست درباره تشکیل ستاد عالی بازی‌های المپیک و همکاری با وزارت ورزش گفت: ما با آنها تعامل داریم تجربه این کار را هم در اینچئون داشتیم. این ستاد سیاست‌گذار و کلان‌نگر است و ما مشکلی نداریم. اعتقاد داریم مجموعه‌ای کنار هم باید کار کنند تا فدراسیون‌ها حمایت شوند.

*انتخابات دومیدانی باید سریعتر برگزار شود

وی درباره نگرانی‌هایی که برای نتیجه احسان حدادی در لیگ الماس وجود دارد و همچنین عدم حضور او در مسابقات قهرمانی آسیا یادآور شد: موضوع دومیدانی یکی از خواسته‌های ما در جلسه ستاد با وزیر ورزش بود. این ابراز نگرانی وجود داشت تا وضعیت فدراسیون مشخص شود. سجادی هم به این موضوع واقف است تا سریعا انتخابات برگزار شود. حدادی نیرویی است که باید حمایت شود. او برنامه‌هایش را گفته و از قبل می‌دانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کند و قرار است به اردوهایی برود که از قبل پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره گلایه تکواندوکاران از اینکه کمیته گفته نگاه به این رشته ویژه خواهد بود اما چنین نگاهی نبوده، گفت: تسهیلات ویژه بر اساس سطربندی رشته‌هاست. حالا اگر در سطح یک تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری قرار دارد این تسهیلات دیده می‌شود. اولین نشست ما با تکواندو فردا برگزار می‌شود یکی از موضوعاتی که مدنظر داریم این است که برای ورزشکاران حقوق ماهیانه در نظر بگیریم که در نشست با مسئولان فدراسیون به جمع‌بندی خواهیم رسید. نگاه ما به آنها ویژه است که برای کسب سهمیه 10 میلیون پاداش در نظر گرفته‌ایم. مربیان هم باید حمایت شوند و باید سعی کنیم گلایه‌های به حق آنها را تا جایی که امکان دارد به حداقل برسانیم. در پاداش کسب سهمیه برای مربیان هم سهمی در نظر گرفته شده است.

هاشمی در پایان درباره رقم دقیق کمیته بودجه گفت:‌ ردیف اصلی اعلام شده اما ردیف فرعی را شفاهی به ما گفتند. در مجموع تمامی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک 52 میلیارد تومان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس