ژاوی در کنار دوست صمیمی خود، کاسیاس رکورد کمک‌های خیرخواهانه به بنیادهای خیریه را شکست و یونیسف در 5 سال پیاپی جایزه بیشترین میزان کمک مالی را به ژاوی داد اما ژاوی نیز این هدیه باارزش جهانی را به حراج گذاشت و حتی از این طریق نیز به مراکز درمانی کشورش کمک کرد.

ابرستاره فراموش ناشدنی که رکورد کمک‌های خیرخواهانه را شکستبه گزارش مشرق، ابرستاره فوتبال اسپانیا و جهان، مرد محبوب و مشهور تیم فوتبال باشگاه بارسلونا، ژاوی هرناندز (ارناندس) با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا آخرین بازی رسمی خود را با پیراهن بارسلونا جشن گرفت و برای همیشه با این تیم بزرگ خداحافظی کرد.

پدرش یک ارتشی بوده و حالا بازنشسته شده است و شاید دلیل نظم و انضباطی که حالا از ژاوی سراغ داریم حاصل تربیت پدر نظامی او باشد. اما نکته قابل توجه درباره خانواده ژاوی این است که تمام هم سن و سالان وی در خانواده اش ورزشکارند و شاید بتوان گفت آنها در ورزش با هم رقابت دارند که البته به هیچ وجه هیچکدام به اندازه ژاوی موفق نبودند.

یکی از پسر عموهای وی که داوید نام دارد در رشته والیبال فعالیت می کند و دیگر پسر عموی او یک شناگر است. پسر عمه وی نیز یک فوتبالیست است که خاویر نام دارد اما هیچگاه از دسته دوم اسپانیا بالاتر نیامد. دختر عموی وی نیز در رشته ژیمناستیک فعالیت می کند که به تازگی به قهرمانی در رده نوجوان در کشور اسپانیا دست یافته است.

ابرستاره فراموش ناشدنی که رکورد کمک‌های خیرخواهانه را شکست
زیر ذره بین گرفتن فوتبالیستی که بیش از یک بازیکن بود، در تیمی که بیش از یک تیم است، از باشگاهی که خیلی بیشتر از یک باشگاه است کار ساده‌ای نیست، البته که این اتفاق به بهانه خداحفظی ژاوی بارها در این چند ماه اخیر رخ داده و قصد پرداختن به زندگینامه و یا آمار خواندنی ژاوی را نداریم که البته به خودی خود جذاب و قابل تامل است؛ تجربه 8 قهرمانی در لالیگا، 6 خاطره خوش و موفق با پیراهن تیم ملی فوتبال اسپانیا در مقاطع سنی مختلف، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 جام حذفی، 2 جام اروپایی و 2 جام باشگاه‌های جهان، 767 بازی رسمی(825 بازی رسمی و غیر رسمی) و 85 گل زده در مرز 35 سالگی پس از 18 سال درخشش در یک تیم، یک لباس، یک باشگاه و یک رنگ.

نگاهی خاص به مغز متفکر بارسلونا

اما این بار به بعدی از زندگی این اسطوره می‌پردازیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است.


تاسیس 4 بنیاد خیریه بدون تبلیغ و شلوغی

به گزارش مشرق، ژاوی هرناندز در زمان بازیگری خود در دنیای فوتبال حرفه‌ای حداقل 4 بنیاد خیریه را تاسیس کرده و در این میان نقش او تنها واریز پول نبوده است. ژاوی با حضور در مراسم مختلف به عنوان میهمان ویژه و دعوت از بازیگران مطرح سینمای دنیا و ستارگان فوتبال و تنیس جهان به مراسم مختلف برای بنیادهای خیریه ای که تاسیس کرده، پول جمع می‌کرد. تجهیز بیش از 6 بیمارستان بزرگ در کاتالونیا به مدرن ترین وسائل درمانی و اختصاص بودجه نجومی به بخش تحقیقات مرکز پیشگیری از سرطان از دیگر فعالیت‌های ژاوی هرناندز بوده است.

نگاهی خاص به مغز متفکر بارسلونا
او در کنار دوست صمیمی خود، ایکر کاسیاس رکورد کمک‌های خیرخواهانه به بنیادهای خیریه را شکست و یونیسف در 5 سال پیاپی جایزه بیشترین میزان کمک مالی را به ژاوی داد اما ژاوی نیز این هدیه باارزش جهانی را به حراج گذاشت و حتی از این طریق نیز به مراکز درمانی کشورش کمک کرد.

4 بنیاد خیریه ای که ژاوی تاسیس کرده هیچکدام به نام خود ژاوی نیست و در این 4 بنیاد هیچ اثری از ژاوی پیدا نمی‌کنید، بنیادهای خیریه‌ای که کاملا مردمی اداره می شوند و مدیران آنها نیز با رای هیات امنا و اعضای رسمی آن هر 2 سال یک بار انتخاب می شوند. ژاوی هرگز در مرزها خلاصه نشد و در کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، بلغارستان و ایتالیا نیز فعالیت های خیرخواهانه انجام داد و به بهانه های مختلف برای مبارزه با ایدز، فقر و سرطان در آفریقا و آسیا پول جمع کرد.

میهمان ویژه برنامه‌های خانوادگی

معمولا خیلی سخت می شود ستارگان فوتبال دنیا را در برنامه های خانوادگی تلویزیون یا رادیو نگه داشت، آنها را دعوت کرد و حتی از آنها خواست که به صورت ثابت در این برنامه ها حضور داشته باشند اما ژاوی به صورت هدفمند و هماهنگ شده در چندین برنامه خانوادگی تلویزیون دولتی اسپانیا و کاتالونیا حضور داشت و از هر مراسمی که در راستای حمایت از کانون خانواده بود، به صورت صددرصدی حمایت کرد. او با خداحافظی از بارسلونا وقت بیشتری برای حضور در این برنامه های فرهنگی و اجتماعی دارد و به هواداران خود نیز وعده داده که به عنوان یک مجری نیز یکی از برنامه های اجتماعی شبکه 3 بارسلونا را اجرا خواهد کرد.

نگاهی خاص به مغز متفکر بارسلونا
به گزارش مشرق، ژاوی شب گذشته از جمع بارسایی‌ها جدا شد، اما هواداران و علاقمندان به این تیم هنوز ژاوی را به چشم همان پسر بچه 11 ساله‌ای می بینند که به مدرسه فوتبال لاماسیا رفت و با توپ و دنیای فوتبال آشنا شد.

مهندس تیکی تاکا به تیمی رفته که همه می دانند آنجا خانه‌ واقعی‌اش نیست، چون پاس های طلایی ژاوی مختص تیم ملی اسپانیا و بارسلونا است که سال ها با همین پاس‌ها اجازه داد تیم ملی کشورش و بارسا مقابل حریفان آزادانه نفس بکشد.

ابرستاره فراموش ناشدنی که رکورد کمک‌های خیرخواهانه را شکست
اسطوره دوست داشتنی بارسا در مستطیل سبز یک تخصص ویژه داشت؛ پیدا کردن فضاهای خالی در سخت‌ترین شرایط. حالا شاید بر همین اساس بود که ژاوی در سن 35 فضای خالی عمر ورزشی‌اش را در فوتبال قطر پیدا کرد و بعدها مشخص خواهد شد چرا و به چه علت مهندس پاس های تیکی تاکا ترجیح داد در جمع السدی‌ها حاضر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    درست زندگی کردن و عشق به همنوع ؛ فوتبالیستهای ما ازش یاد بگیرن! شنیده بودیم میگن در اخر زمون غیر مسلمونها به احکام اسلام بیشتر عمل میکنن تا مسلمونها ....!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس